پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 خرداد 1402 ساعت 00:03:: شناسه خبر: 136560

تمجید بی سابقه یک امام جمعه از رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد

نماز جمعه بخش کبگیان امروز باشکوه خاصی برگزار شد.

صدای جنوب:

حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به مسئله جهالت و نادانی خطاب به حاضرین گفت: جهالت و نادانی باعث میشود که افراد نسبت به خود و خانواده بی تفاوت باشند و این عامل ناهنجاری و بی ثباتی یک جامعه می باشد.
امام جمعه چیتاب در فراز دوم از خطبه های این هفته با اشاره به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی به فرمان حضرت امام خمینی “ره ” ضمن خداقوت و خسته نباشید به مسئولان این عرصه گفت: ازهمه عزیزانی که در این حطیه جهادی کار می کنند تا مشکلات کشاورزان رفع شود، و باعث ایجاد فرصتهای شغلی و برون رفت جامعه از معظل بیکاری می شود نهایت تشکر و تقدیر را داریم.
وی با اذعان به اینکه بخش کشاورزی ۸۰ درصد از نیازهای غذایی جامعه را تامین و یک چهارم اشتغال کشور توسط همین بخش ایجاد می شود گفت: اگر کشوری کشاورزی نداشته باشد آن کشور فلج است.
حجت الاسلام پژمان خاطرنشان کرد: شما ببینید در همین کشور ما از نظر صادرات ۱۰ محصول کشاورزیش در رده های برتر سال دنیا می باشند، یعنی ده محصول با کیفیت تولیدی کشاورزی کشور حرف اول را در صادرات تمام دنیا می زند، و درنتیجه کارشناسان معتقدند اعتلای بخش کشاورزی می تواند باعث پیشبرد رونق اقتصادی بشود.
این خطیب جمعه افزود: کشوری که بخواهد از وابستگی به قطب تک محصولی (نفت) جهت دور زدن هجمه های حاصله از فشارهای اقتصادی بیرون بیاید میتواند با سرمایه گزاری و اهتمام در اعتماد به استعدادهای درونیش بر اعتلای پهنه کشاورزی جایگزین بسیار خوبی برای صادرات نفت پیدا کند.
سید فرج الله پژمان ضمن تشکر از مدیر کل جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: مدیرکل محترمی که حل مشکلات کشاورزی را برای رضایت مردم اولویت خدمتش می داند و از روزیکه فصل کشاورزی در سایه کم و کاستیهایش برای مردم شروع شد با تمام توان بصورت جهادی وارد میدان شد جای تقدیر دارد. وی تصریح کرد: مدیریت محترم من باب حل مشکلات کشاورزی بخش کبگیان ( موضوع سهمیه کود..) که در خطبه های هفته قبل مطرح شده بود قول مساعد دادند که انشالله تا هفته آینده مشکلات مردم را برطرف کنند و بنده هم در این خطبه به نیابت از ایشان قول برطرف شدن مشکل مذکور را میدهم.
امام جمعه چیتاب در پایان خطبه های این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام محمد تقی گفت: امام جواد علیه السلام مانند پدر بزرگوارشان در سیاست و فرهنگ بسیار پر تلاش بودند.
وی ادامه داد: آن امام همام با روشنگری و بینش بالا در برابر فرقه های ضد شیعی (مانند زیدیه، واقفیه ،قلاب و ..) مبارزه کرد و مدبرانه و هوشمندانه ریشه آنها را از بین برد و آنقدر در این زمینه سیاس بود که حتی نگزاشت به امام بعدی برسد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت