پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 خرداد 1402 ساعت 16:03:: شناسه خبر: 136621

آنچه در اجلاس عمومی اتاق اصناف گچساران گذشت

رئیس اتاق اصناف گچساران گفت: وجود ۳۳ فروشگاه‌ زنجیره‌ای در سطح شهر که تمامی مراحل ایجاد این فروشگاه‌ها اعم از صدور پروانه و افتتاح حساب در تهران انجام می‌گیرد و هیچگونه هزینه‌ای در شهرستان پرداخت نمی‌شود از جمله مشکلات اصناف شهرستان است.

صدای جنوب؛

رئیس اتاق اصناف گچساران گفت: وجود ۳۳ فروشگاه‌ زنجیره‌ای در سطح شهر که تمامی مراحل ایجاد این فروشگاه‌ها اعم از صدور پروانه و افتتاح حساب در تهران انجام می‌گیرد و هیچگونه هزینه‌ای در شهرستان پرداخت نمی‌شود از جمله مشکلات اصناف شهرستان است.
فرزاد اکبری رئیس اتاق اصناف گچساران در اجلاس عمومی اتاق اصناف با موضوع بررسی مسائل و مشکلات اصناف و بازاریان این شهرستان اظهار کرد: حدود ۶ ماه از آغاز به کار هیئت مدیره جدید اتاق اصناف گچساران می گذرد و در همین مدت نیز اقدامات خوبی در بازار این شهرستان صورت گرفته است.
وی بیان کرد: کار خوب و بزرگی با همت هیئت مدیره اتاق اصناف گچساران در راستای ساماندهی کلی اصناف و بازار این شهرستان از فلکه نرگسی تا ۵۰۰ دستگاه آغاز شده است.
رئیس اتاق اصناف گچساران با اشاره به پای کار بودن اصناف در تمام صحنه ها تصریح کرد: بازاریان این شهرستان با برخی مشکلات اعم از عدم همکاری بانک‌ها با اصناف، افزایش بی‌سابقه اجاره بهای محل کسب، حمایت‌های مالیاتی، بهداشتی و تامین اجتماعی روبرو هستند.
اکبری عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم اصناف گچساران واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی به صنوف آلاینده است که با وجود گذشت چندین سال هنوز زیرساخت آن فراهم نشده است.
وی با اشاره به ضرورت احداث پارکینگ جهت رفاه حال اصناف و شهروندان در گچساران گفت: نبود سایت نمایشگاهی در گچساران از دیگر مشکلات اصناف در این شهرستان است، در صورتی که در اکثریت شهرستانهای کشور این سایت وجود دارد.
رئیس اتاق اصناف گچساران با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد فقط در مرکز استان این سایت وجود دارد، خاطرنشان کرد: وجود ۳۳ فروشگاه‌ زنجیره‌ای در سطح شهر که تمامی مراحل ایجاد این فروشگاه‌ها اعم از صدور پروانه و افتتاح حساب در تهران انجام می‌گیرد و هیچگونه هزینه‌ای در شهرستان پرداخت نمی‌شود از جمله مشکلات اصناف شهرستان است.
اکبری بیان کرد: در جلسه ای تصوب شد که دیگر اجازه افتتاح فروشگاه های زنجیره ای در گچساران صادر نشود که امیدواریم این مصوبه با همکاری مسئولان اجرا گردد.
وی افزود: سند سه ملک اتاق اصناف گچساران تک برگ شده است و بزودی آنها را به مزایده خواهیم گذاشت تا بتوانیم ساختمانی در خور شان اتاق اصناف، کسبه و بازار گچساران ایجاد کنیم.
رئیس اتاق اصناف گچساران اظهار کرد: اتاق اصناف گچساران ضمن صیانت از حقوق کسبه بر فعالیت آنها نیز نظارت دارد.
وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تیم بازرسی مجمع اتاق اصناف از ۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی بازرسی کردند.
رئیس اتاق اصناف گچساران تصریح کرد: در این بازرسی ها ۷۲ واحد صنفی متخلف در راستای نظارت بر عملکرد و فعالیت های واحدهای صنفی عرضه کننده کالا و خدمات در این شهرستان شناسایی شده است.
اکبری عنوان کرد: این تعداد اصناف متخلف بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.
وی گفت: درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله این تخلف ها بوده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت