پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 خرداد 1402 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 136740

۱٠ مدیر کهگیلویه وبویراحمدی در دستگاه قضا پرونده دارند

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دو پرونده کثیر الشاکی در این استان توضیحاتی ارائه کرد.

صدای جنوب:

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دو پرونده کثیر الشاکی در این استان توضیحاتی ارائه کرد.

سید علی ملک حسینی روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه در خصوص دو فقره پرونده کثیرالشاکی در استان کهگیلویه و بویراحمد که جنبه کشوری پیدا کرده افزود: یکی پرونده مالباختگان بهمئی و دیگری پرونده شهرستان لنده است که در پرونده بهمئی بیش از ۱۶ هزار نفر در آن صندوق سرمایه گذاری کرده بودند و رسیدگی به آن مصیبت بزرگی بود و کارهای طاقت‌فرسایی باید می‌شد و امکان نداشت که ۱۶ هزار نفر در مکانی حضور پیدا کنند و اظهارات آنها ثبت شود پرونده‌ای که ۱۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشت.

وی با بیان این که اصحاب رسانه در این پرونده کمک زیادی به ما کرده‌اند، اظهارکرد: اگر آن کار ادامه پیدا می‌کرد خسارت جبران ناپذیری برای استان ایجاد می‌شد اگر همراهی خود مردم بهمئی هم نبود کار به اینجا نمی‌رسید.

دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: در یک مهلت سه ماهه با اقدام مدبرانه یک مدل بومی برای آن تعریف شد بدون اینکه نیاز به حضور یک نفر در دادگستری باشد سامانه طراحی شد مردم در منزل به صورت رایگان ثبت نام کردند و فرم واحدی درست کردیم.

ملک حسینی با بیان اینکه کارشناسی پرونده معضل بزرگی بود که هزینه میلیاردی داشت و باید از مردم گرفته می‌شد، تصریح کرد: مردمی که جز محرومان و مستضعفان هستند با همکاری معاون اقتصادی استاندار و کارشناسان بانکی تیم ۱۲ نفره تشکیل شد کار را شروع کردیم مشکلات یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد و با طراحی سامانه و کار ساماندهی شده توانستیم در شب عید وجوه نقدی به حساب ۱۴ هزار نفر از آنها واریز کنیم که یک سوم مطالبات بود.

وی ادامه داد: از شب عید دفتری در دادسرا ایجاد کردیم و دو هزار نفر دیگر که مشکلاتی در همین پرونده داشتند یک به یک همه آنها را مورد بررسی قرار دادیم و به تعداد بیش از ۱۸۰۰ نفر مشکلات آنها برطرف شد و تعداد معدودی مانده که مشکلات آنها نیز برطرف خواهد شد.

دادستان یاسوج تاکید کرد: از همین جا از طریق رسانه به مردم اعلام می‌کنیم که دادگستری مرکز استان لحظه‌ای در مورد این پرونده درنگ نکرده و آرزو می کنیم مشکلات همگی برطرف شود.

ملک حسینی عنوان کرد: سهامی از این شرکت توقیف شده و با پیگیری از طریق سازمان بورس دستور فروش این سهام گرفته شده و به محض اینکه خریداری پیدا شود و تبدیل به پول نقد گردد مثل همان قسط اول به حساب افراد خواهد رفت.

وی تصریح کرد: مشکلی که در فضای مجازی ایجاد شده افرادی هستند که برای مطالبات وقت و ساعت تعیین می‌کنند و بازار باعث آزار روحی مردم می شوند و همین موجب شده تا تعداد تماس‌ها با ما افزایش پیدا کند مثلا امروز ۱۵ تماس داشتم خواهش از مردم این است که صبر و حوصله داشته باشند.

دادستان یاسوج با اشاره به مشکل ایجاد شده برای مردم لنده گفت :در شورای تامین به صورت مفصل به آن پرداخته و دستوراتی صادر شد که اموال متهم به فروش برسد و با پیگیری ویژه رئیس دادگستری و دادستان لنده کار کارشناسی آغاز شده و در زندان دهدشت در حال کسب اطلاعات از افراد هستند.

ملک حسینی با بیان این که حصول نتیجه در چنین پرونده‌هایی چندین سال طول می‌کشید و توفیق حاصل نمی‌شد گفت: در پرونده شهرستان لنده هم سرعت بسیار خوبی داریم و ۲۶۰۰مالباخته اکنون در این پرونده داریم، دو نفر نیز بازداشت شده و موضوع خاص این که در بستر فضای اینترنتی بوده است که از سوی دادگستری استان در حال رسیدگی و پیگیری است.

وی افزود: در دادسرای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بیش از ۶ هزار مورد ملاقات چهره به چهره داشتیم که کار بزرگی انجام شده است و آمار بسیار بالایی به شمار می‌رود.

دادستان یاسوج با بیان اینکه با این حجم از مراجعه کننده باید یک درصد معقولی از نارضایتی هم داشته باشیم، اظهارکرد:  طبق آنچه در نظرسنجی الکترونیکی صورت گرفته در جایگاه و رتبه اول کشوری تکریم ارباب رجوع هستیم.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: در بحث اموال تملیکی و توقیفی وضعیت نابسامانی داشتیم کار بسیار خوبی انجام شده اکنون انبار مناسب به صورت قفسه بندی در اختیار داریم و اموال به خوبی در حال نگهداری است.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا ۲۳۱ مورد ایست بازرسی داشتیم ۶۶۸ خودرو را توقیف، دو باند قاچاق متلاشی و ۸۰۷ پرونده به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

دادستان یاسوج ادامه داد: در حفظ حقوق عامه ۷ فقره واگذاری منابع طبیعی به مساحت ۴۲۰ هکتار خلع ید شد و به بیت المال برگشت، در بحث تصرف منابع طبیعی ۳۴۱ پرونده به مساحت ۸۳۰ هکتار رسیدگی کردیم و به بیت المال برگشت، در حوزه محیط زیست ۴۱ هزار و ۴۱ متر مربع اراضی تصرف شده برگشت خورد، در حوزه آب ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از حریم رودخانه ها آزاد شد و در راه و شهرسازی چهل قطعه زمین به متراژ ۱۶ هزار و ۷۸۱ مترمربع بازگشت.

ملک حسینی تاکید کرد: در بحث پولشویی و فعالیت قمار به عنوان جرایم نوظهور ۲۷۹ کارت بانکی فعال را با کمک پلیس فتا شناسایی و مسدود کردیم و ۲۹ مورد متهم حرفه ای مشخص شدند و ۷۰۶ مورد کارت اجاره ای و غیره توقیف شد.

وی اظهار کرد: در زمینه رشوه ۸۱ فقره، اختلاس ۷ فقره و تصرف اموال دولتی ۱۷ فقره پرونده پرونده تشکیل و رسیدگی شده است.

دادستان یاسوج با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم گفت: با حاشیه سازی، حمل سلاح از سوی اطرافیان داوطلبان، برخی بدعت گذاری ها و در انتخابات برخورد می‌کنیم.

ملک حسینی افزود: از شایعات در مورد افراد و مدیران تا قبل از صدور حکم از سوی دستگاه قضایی خودداری شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ده مدیر استان کهگیلویه و بویراحمد در دستگاه قضایی و دادسرا پرونده دارند ذره ای در خصوص تخلفات مدیران اهمال نخواهیم کرد البته نباید با بداخلاقی‌، استفاده های ابزاری از برخوردهای دستگاه قضایی شود و از بازی با آبروی افراد خودداری شود.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در خصوص پرونده ی آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: این پرونده در شرف صدور کیفرخواست قرار دارد و هنوز برای آن صادر نشده اما اموال شناسایی به توقیف شده است، کار کارشناسی در این زمینه صورت گرفته و تا حدود یک ماه آینده در مرحله صدور کیفر خواهد است.

ملک حسینی در خصوص استخدام در شرکت برق و گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بازرسی کل استان این موضوع را بررسی خواهد کرد و هر آنچه که ثابت شود طبق قانون از آن میگذاریم و برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ مدیری حق ندارد اقدامی که نارواست و حق جوانان را ضایع کند انجام دهد و دستگاه قضایی ول کن این مدیران نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج ادامه داد: در شهر یاسوج بیش از آنچه بخواهیم پیگیر امور شهری باشیم درگیر مشکلات شهرداری از جمله وضعیت نیروها، مطالبات کارگری و پیمانکاران بوده‌ایم. که باید این موضوع آسیب شناسی شود که چرا ما به اینجا رسیده ایم، نقش شورای شهر کجاست و البته باید روی حضور آگاهانه مردم در انتخابات کار شود، وقتی قومی و طایفه ای در انتخابات رای می دهیم و انتخاب می کنیم نتیجه آن این مشکلات می شود.ایسنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت