پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 تیر 1402 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 137717

نامه مهم مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد به رئیس جمهور

: حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی_ مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد_ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور ایران در آستانه سفر به این استان نوشت: عدم توجه به مطالبه به حق آن‌ها [مردم استان کهگیلویه و بویراحمد]، منجر به عصبانیت این پابرهنگان محروم از گنج‌هایی که بر شمرده‌ام خواهد شد و متأسفانه […]

:

حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی_ مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد_ در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور ایران در آستانه سفر به این استان نوشت: عدم توجه به مطالبه به حق آن‌ها [مردم استان کهگیلویه و بویراحمد]، منجر به عصبانیت این پابرهنگان محروم از گنج‌هایی که بر شمرده‌ام خواهد شد و متأسفانه تبعات بسیار وحشتناک و غیرقابل کنترلی خواهد داشت.

همچنین در بخش دیگری از نامه خود نوشت: استان ما در دولت قبلی متأسفانه، استخدامی‌های فله‌ای و بدون ضابطه، انتصاب‌های‌فامیلی و سفارشی و بی‌توجهی به خانواده بزرگ ایثارگران، جبهه رفته‌ها، اسیر، مجروح داده‌ها و شهید داده‌ها متأسفانه فراوان بود. در این دولع توقع می‌رود که از این کار‌های غلط آوار‌برداری شود ولی با عرض تأسف باز هم در برخی ادارات استخدامی‌های فله‌ای و نورچشمی صورت گرفته و هم اعمال نفوذ برای انتصاب‌های خاص شکل می‌گیرد. که ریشه آن را در وزارت کشور و شخص وزیر کشور می‌دانم. وقتی وزیری از ترس استیضاح اجازه نفوذ توصیه بلکه دخالت برخی از نمایندگان را بدهد از دست استاندار و مدیران استانی چه کاری ساخته است.

به گزارش کبنا، متن کامل این نامه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً با عرض ادب و ارادت، پیشاپیش ورودتان را به استان قهرمان پرور و ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد خیر مقدم می‌گویم و برای آن عزیز خستگی ناپذیر، مجاهد با اخلاص آرزوی توفیق روز افزون دارم.

جناب آقای رئیس جمهور در ابتدای سخن، از باب سپاسگزاری بر خود لازم می‌دانم به این نکته مهم اشاره کنم، که آنچه امروز استان کهگیلویه و بویراحمد دارد از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی گرفته تا توسعه زیر ساخت‌ها، راه‌ها، آب‌رسانی به روستا‌ها، امنیت و…… به لطف نظام اسلامی بوده است. مردم قدرشناس استانم هم در ولایت مداری و دفاع از ناموس و شرف، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون فوق‌العاده ظاهر شدند بگونه‌ای که در بسیاری از مقاطع، چه در جنگ تحمیلی و چه شرکت در انتخابات و….. سنگ تمام گذاشتند

جناب آقای رئیس جمهور استان کوچک ما که یک درصد مساحت کشور را دارد و تقریباً یک درصد جمعیت آن را، با منابع خدادادی که دارد حق داشتند در زمره استان‌ها مرفه و برخوردار باشند اما متأسفانه نه تنها چنین نشده که در آمار بیکاری و عدم اشتغال در رتبه‌های اول کشور هستیم

حضرت آیت الله رئیسی استانی که حداقل ۲۰ درصد تولید نفت و گاز کشور را دارد و ۱۰ درصد روان آب‌ها، الان در چه وضعیتی است!!!!!

خوشحالیم که اولین پتروشیمی در شهرستان گچساران به دست باکفایت جنابعالی افتتاح می‌شود ولی متأسفانه در سالیان طولانی سهم استان محروم ما، فقط گرماو دود ناشی از سوختن می‌عانات گازی بوده و……

در حوزه روان آب‌ها که واقعاً می‌توانست انقلابی ایجاد کند و سطح رفاه و اشتغال را در اسرع وقت به نقطه مطلوب بلکه ایدآل برساند متأسفانه دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

سد مارون و سد کوثر برای خوزستان، بوشهر و کشور‌های حوزه خلیج فارس، سد چم شیر هم که الحمدالله جز برنامه‌های سفر حضرتعالی می‌باشد به شرح ایضاً. سد تنگ سرخ که برای استان فارس، سد در دست احداث خرسان هم که متأسفانه بسیاری از روستا‌های استان ما را زیر آب می‌برد هم برای همسایه شمالی و استان‌های دیگر. وای، وای این مردم کجایند چه منفعتی از این سد‌ها می‌برند.

اخیراً و با توجه به نیاز فراوان استان به یک سد بسیار کوچک در خود استان که بهره صد درصدی آن به مناطق حاصل خیز بلکه زرخیز شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بخش‌های تابعه می‌رسد و واقعاً یک تحول شگرف در کشاورزی و اشتغال بوجود خواهد آورد با سنگ‌اندازی نمایندگان یکی از استانها‌ی همسایه مواجه شده و از نفوذ خود در جهت عدم اجرای این سد به بهانه واهی سوء استفاده کرده‌اند.

به قول خواجه حافظ شیرازی:

کوکبِ بختِ مرا هیچ مُنَجِّم نَشِناخت/ یا رب از مادرِ گیتی به چه طالع زادم؟

تا شدم حلقه به گوشِ درِ می‌خوانه عشق / هر دَم آید غمی از نو به مبارکبادم

می‌خورد خونِ دلم مردمک دیده، سزاست / که چرا دل به جگرگوشه مردم دادم

آقای رئیس جمهور عزیز: نامهربانی با این مردم فهیم، باصفا، همیشه در صحنه و ایثارگر!!!

حضرت آیت الله رئیسی: بعنوان یک طلبه که از اول انقلاب تاکنون در کنار مردم بوده‌ام، خلق و خوی آن‌ها را بخوبی می‌شناسم، مراتب ارادت و ایثارگری‌های آن‌ها را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری عزیز و عظیم الشان انقلاب می‌دانم، دلسوزانه عرضه می‌دارم، عدم توجه به مطالبه به حق آن‌ها، منجر به عصبانیت این پابرهنگان محروم از گنج‌هایی که بر شمرده‌ام (نفت، گاز و روان آب‌ها )خواهد شد و متأسفانه تبعات بسیار وحشتناک و غیر قابل کنترلی خواهد داشت.

آقای رئیس جمهور، اینجانب همیشه به حضرتعالی ارادت داشته و دارم و تلاش‌های شبانه روزی شما را در جهت آواربرداری از ویرانه‌های دولت قبل می‌ستایم ولی استان ما در دولت قبلی متأسفانه، استخدامی‌های فله‌ای و بدون ضابطه، انتصاب های‌فامیلی و سفارشی، بی‌توجهی به خانواده بزرگ ایثارگران، جبهه رفته‌ها، اسیر، مجروح داده‌ها و شهید داده‌ها، متأسفانه فراوان بود. در این دولت توقع می‌رودکه از این کار‌های غلط آوراربرداری شود ولی با عرض تأسف باز هم در برخی ادارات استخدامی‌های فله‌ای و نورچشمی صورت گرفته و هم اعمال نفوذ برای انتصاب‌های خاص شکل می‌گیرد. که ریشه آن را در وزارت کشور و شخص وزیر کشورمی دانم. وقتی وزیری از ترس استیضاح اجازه نفوذ، توصیه بلکه دخالت برخی از نمایندگان را بدهد، از دست استاندار و مدیران استانی، چه کاری ساخته است.

جناب آقای رئیس جمهور درد دل و ناگفته هازیاد است و برای اینکه این مکتوبه طولانی نشود باز از خواجه حافظ شیرازی بگویم.

پاک کن چهره حافظ به سرِ زلف ز اشک / ور نه این سیلِ دَمادَم بِبَرَد بنیادم

 

صفدر پناهی

مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت