پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 تیر 1402 ساعت 21:04:: شناسه خبر: 137733

انقلاب در پروژه‌های نوسازی مدارس در دولت سیزدهم؛ ۷۳ پروژه در سفر رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس از افتتاح ۷۳ پروژه آموزشی با ۲۰۸ کلاس درس در سفر دور دوم دولت به استان خبر داد.

به گزارش  صدای جنوب  از یاسوج، سید رضا حسینی‌نیک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث فضاهای آموزشی انقلاب بزرگی در دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، گفت: در سفر اول رئیس جمهور مصوبه خاصی در فصل آموزش نداشتیم اما گزارشی مبنی بر تعداد مدارس کانکسی به رئیس جمهور داده شد که بنا به دستور آیت‌الله رئیسی استان پایلوت جمع‌آوری مدارس کانکسی قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و تعمیر مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: بنابراین سال گذشته۷۷ مدرسه کانکسی دارای ۱۰ دانش‌آموزی با ۱۲۴ کلاس درس شناسایی و اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد  که ۷۰ درصد این مدارس تحویل موقت شدند و مابقی تا مهر ماه سال جاری تحویل داده می‌شود.

۲۰۳ پروژه در دولت سیزدهم تحویل آموزش و پرورش شد

وی با بیان اینکه در سفر دور دوم دولت به استان  بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بیش از ۶۰ درصد مصوب و در سفر اعلام می‌شود، گفت: در این سفر ۷۳ پروژه آموزشی با ۲۰۸ کلاس درس و اعتبار ۲۸۵ میلیارد آماده افتتاح و کلنگ چند پروژه دیگر به زمین زده می‌شود.

وی عنوان کرد: در مجموع در دولت سیزدهم ۲۰۳ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی شامل ۴۰۰ کلاس درس با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان آماده و تحویل آموزش و پرورش شد، ضمن اینکه در دولت آیت‌الله دکتر رئیسی توجه ویژه‌ای به تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی به خصوص خوابگاه‌ها و هنرستان‌ها شد و ۸۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و تحویل داده شد.

حسینی‌نیک در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به دلیل اینکه مدارس مربوط به دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ است چشمه‌های سرویس بهداشتی مناسب نبوده و طی این سال‌ها هم توجهی نسد، گفت: طی دوسال اخیر مجوز ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان داده شد که ۱۳۰ مدرسه با ۳۸۵ چشمه شروع شد که ۸۰ درصد تحویل موقت شدند و مابقی تا مهر سال جاری تحویل داده می‌شوند.

۸۰ درصد سیستم گرمایشی مدارس استانداردسازی شدند

وی در خصوص توجه به سیستم گرمایشی مدارس به ویژه در مناطق سردسیری و تاکید بر استانداردسازی سیستم های گرمایشی گفت: اعتباری معادل ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و ۸۰ درصد سیستم‌های گرمایشی مدارس استانداردسازی شدند. در دور دوم سفر به دنبال تامین اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مابقی مدارس هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  در طرح محرومیت‌زدایی ۳۳ مدرسه بزرگ  ۹ کلاسه، ۱۲ کلاسه و ۱۸ کلاسه و چند مدرسه کوچک با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان را شروع کردیم  که ۳۰ مدرسه تا مهر ماه جاری تحویل داده می‌شود و سه مدرسه باقی مانده نیمه دوم همین سال جاری تحویل داده می‌شود و انقلابی در مدارس بزرگ ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به بسته پیشنهادی نوسازی مدارس در سفر دوم دولت به استان گفت: تکمیل فضاهای نیمه تمام، پروژه‌های خیرساز، پروژه‌های مشارکتی، استانی و ملی، ساخت مجتمع در حاشیه شهرها و ساخت مدارس در طرح نهضت ملی مسکن بسته‌های پیشنهادی است و اینکه در طرح نهضت ملی مسکن نباید از ساخت مدارس غافل شویم.

وی بر توجه به فضاهای ورزشی تاکید کرد و گفت:  چهار استخر، ۸ سالن ورزشی، چهار زمین چمن مصنوعی نیمه تمام در استان وجود دارد که در جهت به نتیجه رسیدن در این سفر مطرح می‌شود.

وی بر تکمیل پروژه‌های نیمه خیری در استان تاکید کرد و گفت: خیرین در انتهای سال گذشته و همچنین سال جاری ۷۰ میلیارد تومان کمک کردند که با تامین اعتبار سازمان اکثر مدارس خیرساز که ۸۰ مدرسه بوده به نتیجه رسیدند و تنها چهار مدرسه دیگر مانده است.

استان رتبه اول مدارس ناایمن کشور 

این مسئول با یادآوری اینکه در جمع‌آوری مدارس کانکسی بنیاد خیریه برکت زیادی به نوسازی مدارس کرد گفت: خیر بزرگوار حاج اکبر ابراهیمی ۱۵ مدرسه را تقبل کرده است که همه این مدارس ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، موسسه موج مهربانی ۹ مدرسه طی یکسال تقبل کرد که به صورت مشارکتی احداث کند، موسسه مهرآفرین ۳ مدرسه تقبل کرده و خیرین استانی آقای خلقی پور و افتخاری ساخت مدرسه در محمود آباد و جدول غوره یاسوج با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان را تقبل کردند.

وی با بیان برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد، افزود: کهگیلویه و بویراحمد در صدر مدارس ناایمن قرار دارد، ۴۸۵ مدرسه با ۸۲۰ کلاس درس در استان ناایمن هستند و از این حیث اول کشوریم.

وی در خصوص اینکه چه تعداد مدرسه باید در استان خصوصا شهرستان بویراحمد باید احداث شود، گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن استان به خصوص شهرستان بویراحمد می‌طلبد مدارس بیشتری در حاشیه شهر یاسوج احداث شود، ضمن اینکه در صورتی که مدارس ناایمن استانداردسازی شوند ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به جزء شهرک‌های جدید از ساخت مدرسه در سایر مناطق استان بی‌نیازیم.

 

 

نظرات

  1. چه انقلابی این مدیر کل نوسازی گزارش غیر واقع دادن براش شده عادت خیلی از این پروژه ها در دولت قبلی پیشرفت ۹۸ درصدی داشتند که در این دولت انقلابی افتتاحش نکردن و برای چنین روزهایی که ادعا کنن عملکرد دارن نگهش داشتند کل مدارس استان که یکی از زیرساختهای اب و برق و گاز داشتند در دوره مدیران قبلی استاندارد سازی شدند و هیچ مدرسه غیر استانداردی باقی نمانده بود در خصوص طرح محرومیت زدایی کل اعتبار توسط مدیر قبلی از نوسازی کشور دریافت گردیده بود و حتی ۸۰ درصد پروژه های قابل اجرا هم به مناقصه رفته بودند این اقا اومد و روی سفره اماده نشست و داره به عنوان عملکرد خودش عوام فریبی میکنه

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت