پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 تیر 1402 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 137919

نشست شورای اداری باشت با حضور وزیر نیرو برگزار شد

علی اکبر محرابیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان باشت با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در مناطق مختلف کشور گفت: آبرسانی به ۵۲۷ روستا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب این طرح در دست اجراست که تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

صدای جنوب؛

علی اکبر محرابیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان باشت با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در مناطق مختلف کشور گفت: آبرسانی به ۵۲۷ روستا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب این طرح در دست اجراست که تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بیشتر طرح های عمرانی کشور دوران رکود هشت سال گذشته را پشت سر گذاشته اند و هم اکنون با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا هستند.

وی اظهار کرد: در دور دوم سفر ریاست جمهور به این استان طرح آبرسانی به ۴۷ روستا به بهره برداری رسید.

محرابیان تصریح کرد: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار کشور انجام داده است.

وی عنوان کرد: با توجه به تنش آبی شهر باشت طرح اضطراری آبرسانی به این شهر پس از صدور مجوز های لازم اجرا خواهد شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: در صورتی که سد شیو باشت از لحاظ فنی و مسائل کارشناسی مشکلی نداشته باشد عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

۶۰ طرح آبی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون ۶۰ طرح آبی در بخش کشاورزی، انتقال آب ، سد ، آب شرب، ساماندهی رودخانه ، کنترل سیلاب در دست ساخت است.

“آرش مصلح” با بیان اینکه تمام مصارف آبی شهر باشت از سوی منابع زیر زمینی تامین می شود گفت: ۵۰۱ حلقه چاه در مناطق مختلف شهر باشت وجود دارد.

وی بیان کرد: ساماندهی رودخانه باشت در قالب فاز اول هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصد در دست ساخت است.

مصلح اظهار کرد: سه هزار میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد برای طرح تامین آب زمین های کشاورزی حوزه خان احمد باشت در نظر گرفته شده که با این میزان اعتبار ۷۰۰ هکتار از اراضی دشت خان احمد آبیاری خواهند شد.

۶۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد دچار تنش آبی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیر ساخت های بخش آب در این استان دچار مشکل است گفت: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در مناطق مختلف استان وجود دارد که از این میزان ۳۵ درصد آن فرسوده و دارای قدمت بالاست.

امید صالحی میانگین هدر رفت آب در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: سه هزار کیلومتر خط انتقال آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۳۷ درصد آن فرسوده و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

محرابیان: طرح جهاد آبرسانی در ۵۲۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

وی بیان کرد: عملیات آبرسانی به ۱۲۷ روستای دارای تنش آبی در سال ۱۴۰۰ در این استان آغاز شد که تاکنون ۹۸ مورد به بهره برداری رسیده است.

صالحی تصریح کرد: هم اکنون یک تفاهم نامه با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای دچار تنش آبی این استان در دست اجراست.

وی ادامه داد: بیش از یکهزار و ۶۴۱ روستا زیر پوشش شبکه آبرسانی این شرکت است که از این میزان ۶۰۰ روستا دچار تنش آبی هستند.

در دولت سیزدهم خدمات ارزنده ای در باشت انجام شد

فرماندار باشت گفت: در دولت سیزدهم خدمات ارزنده ای در این شهرستان انجام شده که مهاجرت معکوس را به دنبال داشته است.

نادر گرامی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد درآمد ساکنان شهر باشت از کشاورزی است گفت: اجرای سد شیو و تکمیل طرح آبرسانی به خان احمد از انتظارات کشاورزان این منطقه است.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی پمپاژ ایستگاه های پمپ آب شهر باشت در گذشته جایگزین سد شیو شد که این اقدام یک کار اشتباه از سوی متولیان امر بود که هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکار این طرح بدهکار هستیم.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی کارخانه بیو اتانول باشت در سال ۹۸ در این شهرستان آغاز شده و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

گرامی ادامه داد: در دور سفر نخست ریاست جمهور با این استان چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای این طرح در نظر گرفته شد که متاسفانه به دلایل مختلف همچنان بلا تکلیف است.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.

طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت