پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 تیر 1402 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 137947

میدان داری وزارت جهادکشاورزی در کهگیلویه وچرام/

بزرگترین پروژه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در چرام بر زمین زده شد/اولویت اصلی کهگیلویه وچرام کشاورزی است

دردومین روز از سفرریاست محترم جمهوری به استان،
کلنگ ابرپروژه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در چرام بر زمین زده شد.

صدای جنوب:

در دومین روز از سفرهیات دولت به استان، باحضور معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی، رئیس بازرگانی دولتی کشور، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی کلنگ بزرگ ترین کارخانه تولید خوراک دام، طیور وآبزیان کشور در شهرک صنعتی چرام بر زمین زده شد.

 

این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۳۷۵ میلیارد تومان که میزان آورده سرمایه گذار ۷۵ میلیارد تومان و بقیه به صورت تسهیلات است که برای ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند.

 

میزان اشتغالزایی غیر مستقیم این ابرپروژه یک هزار نفر است که میزان تولید در سه فاز دام، طیور و آبزیان در یک شیفت کاری ۷۵ هزار تن در یک سال است و در فاز چهارم یعنی تولید خوراک حیوانات خانگی می تواند در یک شیفت کاری می تواند ۱۰ هزار تن محصول در سال تولید کند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار تن تولیدات استان که ۵۰ درصد تولیدات ما در کهگیلویه و بویراحمد است قابلیت سردخانه ای و همچنین نگهداری داشتند.

 

معتمدی پور با بیان اینکه در بحث آبزیان و همچنین در بحث دام و دامپروری رتبه برتر کشور را داشتیم، افزود: همه اینها در بحث زیرساخت مشکل داشتند که ما چیزی نزدیک به ۳۲ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در استان احداث و ۸ کارخانه خوراک دام آبزیان را در سطح استان ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: از ۶ طرحی که در حضور آقای رئیس جمهور قرار داد بسته شد ۵ طرح مربوط به صنایع تبدیلی و زیرساختی بخش کشاورزی بود که یکی از طرح ها همین طرح است.

 

معتمدی پور با بیان اینکه ما این طرح را به نمایندگی از کل طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان کلنگ زنی می کنیم، عنوان کرد: این طرح به عنوان شروع به کار یک طرح زیرساختی در استان کهگیلویه و بویراحمد است و میزان تولیدات این طرح در سه شفیت علاوه بر تامین نیازهای استان و استان های همجوار می توان بخشی از تولیدات را به خارج از کشور صادر کرد.

 

وی گفت: مجموع اعتبارت سرمایه گذاری مربوط به طرح های خوراک دام و آبزیان نزدیک به ۴ و ۸ دهم میلیارد تومان است که بخشی به عنوان سرمایه ثابت، بخشی به عنوان سرمایه در گردش و بخشی آورده سرمایه گذاران است.

عزیز الله عزیزی مجری طرح با بیان اینکه فاز اول تولید خوراک آبزیان است که تا ۲۲ بهمن امسال به بره برداری می رسد و فاز های بعدی که تامین خوراک دام، طیور و حیوانات خانگی است، پس از راه اندازی فاز اول بقیه فازها نیز راه اندازی می شود.

 

وی با بیان اینکه تولید هر فاز در یک شیفت کاری کدام بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن در سال است، افزود: در هر شیفت کار برای هر فاز حدود ۲۵ نفر نیرو نیاز دارد و در سه شیفت کار هر فاز نیاز به ۶۰ نفر نیرو دارد که برای هر ۴ فاز در سه شیفت ۲۴۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

 

عزیزی ادامه داد: در صورتی که تسهلات لازم به ما پرداخت شود تولیدات خود را به ۴۰۰ هزار تن محصول در سال می رسانیم که در هر روز برای جابجایی محصولات نیاز به ۸۰ کامیون در روز داریم.

در ادامه معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی، رئیس بازرگانی دولتی کشور، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی از شهرک  گلخانه ای در طولیان دهدشت و سدشهیددانسب کوهبرد بازدید کردند تابه نوعی جهادکشاورزی در دو شهرستان کهگیلویه وچرام میدان داری کرده باشد.

اختصاص اعتبار برای اجرای شبکه سدکوهبرد و به سرانجام زساندن شهرک گلخانه طولیان دو خواسته موسوی فرماندار کهگیلویه و معتمدی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از موسوی، راد و نیازی معاونان وزیر بود.

همچنین در نشستی ظرفیت های کشاورزی کهگیلویه و جرام و مشکلات وموانع تحقق این ظرفیت ها بررسی شد.

موسوی مشاور ومعاون هماهنگی امور استان های وزیر جهادکشاورزی پیشنهاد داد این مشکلات در نشستی باحضور وزیر جهادکشاورزی،استاندار و نماینده مردم در مجلس بررسی شود.

وی تاکیدکرد: اولویت اصلی کهگیلویه وچرام کشاورزی است و مسئولان استان باید با این نگاه به این دو شهرستان توجه نمایند.

سید علی معتمدی پور نیز از سفر وزیر جهادکشاورزی در دوهفته اینده به کهگیلویه خبرداد.

کلیپ توضیحات سیدعلی معتمدی پور در شهرک گلخانه طولیان

تصاویر

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت