پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مرداد 1402 ساعت 01:05:: شناسه خبر: 138719

برای مشکلات دانشگاه فرهنگیان و مدارس سنگی تدبیری شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه فرهنگیان نباید با حجم زیادی از مشکلات بلاتکلیف و رها شده بماند، این دانشگاه نیازمند حمایت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه فرهنگیان نباید با حجم زیادی از مشکلات بلاتکلیف و رها شده بماند، این دانشگاه نیازمند حمایت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است.
سید علی احمدزاده در دیدار اعضای هیات امناء دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به نشستی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم برگزار شد، گفت: در این نشست موارد اختلافی دانشگاه فرهنگیان مطرح شد و وزیر علوم جانانه از دانشگاه های استان دفاع کرد و اعتبارات خوبی هم اختصاص داده شد.
وی بیان کرد: در آن جلسه اشاره کردم که دانشگاه فرهنگیان استان مشکلات امکانات و خوابگاه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد اما چون مورد بحث نبود به مشکلات دانشگاه پرداخته نشد و وزیر آموزش و پرورش هم صحبتی در خصوص این دانشگاه نداشت.
احمدزاده عنوان کرد: از آنجایی که بلاتکلیفی دانشگاه فرهنگیان مشکل همه استان ها است می طلبد نامه خطاب به دو وزیر آموزش و پرورش و وزارت علوم مبنی بر بلاتکیلفی دانشگاه ارسال گردد.
احمدزاده عنوان کرد: در اجلاسیه استانداران قطعا این موضوع را مطرح تا با پیگیری در مراتب بالاتر در نهایت تدبیری اساسی برای رفع مشکل دانشگاه فرهنگیان اندیشیده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان ۵۰ میلیارد تومان به این دانشگاه اختصاص می دهیم هرچند گوشه ای از مشکلات را رفع نخواهد کرد.
وی با اشاره به سیاست وزارت علوم برای تجمیع دانشگاه های پیام نور گفت: در صورت همکاری وزارت آموزش و پرورش ساختمان دانشگاه پیام نور در کنار سد شاه قاسم یاسوج در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهم است، گفت: به جهت اینکه دانشگاه فرهنگیان از اعتبارات استانی برخودار شود نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار و مورد برسی قرار گیرد.
احمدزاده در خصوص مشکل خوابگاه دانشجویی ۲۰۰ نفری دانشگاه فرهنگیان گفت: با مدیرکل آموزش و پرورش برای همکاری جهت اختصاص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مکاتبه خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی ناایمن در سطح استان گفت: باید در سطح استان مدارس کانکسی جمع آوری شوند.
احمدزاده عنوان کرد: از وزیر آموزش و پرورش خواستیم تمامی خیرین مدرسه ساز کشور را برای چند سال به سمت کهگیلویه و بویراحمد سوق دهند چون با اعتبارات استانی و سفر، مدارس سنگی برچیده نمی شود و لازم است از همه راه ها به آموزش و پرورش کمک شود.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مدارس سنگی کشور در کهگیلویه و بویراحمد است که یک فاجعه است، افزود: ما به شدت نیازمند انجام کارهای زیربنایی و اصولی هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت