پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مرداد 1402 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 138730

مصوبات حادثه پلیس راه یاسوج-شیراز همچنان بر روی کاغذ

جلسه شورای ترافیک در حالی تشکیل شد که هنوز مصوبات جلسه قبل با موضوع حادثه پلیس راه یاسوج عملیاتی نشده است.

به گزارش صدای جنوب  سرپرست معاونت عمرانی استاندار در پنجمین جلسه شورای ترافیک استان با بیان اینکه امروز مصوبات جلسه چهارم بررسی می‌شود، گفت: حذف جاده اختصاصی کشتارگاه یاسوج، ایجاد تقاطع غیر هم سطح به سمت شیراز و ایجاد رمپ از جاده یاسوج- بابامیدان به سمت شیراز از جمله این مصوبات است.
روستا با بیان اینکه مذاکراتی با مدیر کشتارگاه یاسوج انجام شده، و مسیر آن تغییر پیدا می کند، افزود: علاوه بر این موارد قرار بود پلیس راه یاسوج به شیراز جمع آوری و در دو مکان دشت روم و گردنه مله شوره پایگاه پلیس راه ساخته شود.
وی ساخت تقاطع غیر هم سطح توسط اداره راه و شهرسازی را از دیگر مصوبات جلس شورای ترافیک عنوان کرد و گفت: با ساخت این تقاطع شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با بیان اینکه توافقات با وزارت خانه برای ایجاد این تقاطع انجام شده است، گفت: در حال برگزاری مناقصه هستیم تا این مشکل نیز رفع شود.
راستا به آسفالت بخشی از ورودی یاسوج به پلیس راه اشاره کرد و افزود: هزینه تملک اراضی در این قسمت بیشتر از هزینه برای ساخت مسیر دیگری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم با بیان اینکه ساخت دو پلیس راه در دشت روم و گردنه مله شوره امکان پذیر نیست، گفت: کل مسیر یاسوج به شیراز ۳۶ کیلومتر است که نمی‌توان یک پلیس راه در این مسیر و یکی هم در دشت روم و یا کمربندی یاسوج ساخته شود.
وی با بیان اینکه پلیس راه استان نیز از نظر امکانات و نیرو کمبود‌هایی نیز دارند، افزود: این موضوع را باید بررسی کنیم.
فرمانده پلیس راه استان هم با بیان اینکه ساخت دو پلیس راه در این مکان‌ها امکان پذیر نیست، گفت: ساخت پلیس راه باید در مسیر ۱۰۰ کیلومتری باشد نه اینکه برای مسافت ۳۶ کیلومتر، و فراجا با این موضوع موافقت نمی‌کند.
سرهنگ دانایار افزود: بر فرض اینکه پلیس راه یاسوج جابه جا شود، اما مشکل تقاطع غیر هم سطح و تنگ کناره رفع نخواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت