پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 شهریور 1402 ساعت 07:06:: شناسه خبر: 139092

۱۰۶ روستای کهگیلویه وبویراحمد به اینترنت پر سرعت متصل شدند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در دولت سیزدهم از اینترنت پر سرعت برخوردار شده اند و ۱۸ روستای دیگر هم در حال اجراست.

سید محمود رادمنش روز دوشنبه در آئین کلنگ زنی و افتتاح طرح های حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در یاسوج، اظهار کرد: این استان، جزو استان های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است.

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل اند و پنج درصد باقیمانده در حال اجراست.

مدیر کل ارتباطات، فناوری و اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۹۵ پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان با رعایت عدالت و توازن منطقه ای تعریف شده که چهار هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار این پروژه هاست.

رادمنش ابراز کرد: امروز در شهرستان بویراحمد ۳۵ پروژه فناوری اطلاعات افتتاح و کلنگ زنی شد که ۱۲ مورد کلنگ زنی و ۲۳ مورد افتتاحی بوده اند.

وی تاکید کرد: اعتبار این پروژه ها ۲ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال است.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۵ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت