پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 شهریور 1402 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 139095

۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و زیرساختی به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و زیرساختی برای این دانشگاه در نظر گرفته شد که هزار میلیارد ریال آن برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی است و هزار میلیارد ریال دیگر نیز به حوزه‌های زیرساختی به ویژه پروژه‌های ناتمام و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اختصاص یافته است

بهادر کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ان اظهار کرد: خاکبرداری خوابگاه‌های متأهلی در قالب ۲ ساختمان ۳۲ واحدی (مجموعا ۶۴ واحد) انجام شده است.

وی افزود: در سفر نخست رئیس جمهور به استان هم برای پروژه ۱۳ هزار و ۳۰۰ مترمربعی دانشکده فنی مهندسی ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در سال های گذشته تخصیص بودجه‌های دانشگاه تا پایان سال هیچ وقت به ۱۰۰ درصد نمی‌رسید اما اینک دانشگاه یاسوج، توانسته ۱۱۶.۷ درصد تخصیص اعتبار بگیرد به این معنا که ۱۶ درصد مازاد بر بودجه پیش‌بینی شده به دانشگاه تخصیص یافته است.

کرمی با اشاره به تحول ایجاد شده در حوزه پروژه ها در این دولت، عنوان کرد: پیش از این دولت، ۱۰۰ درصد پروژه‌های عمرانی دانشگاه تعطیل شده بود و تعداد زیادی پروژه، نیمه تمام رها شده بود که همه آنها به جز دو پروژه بزرگ ملی به اتمام رسیدند و همچنین طرح‌های ورزشی خوبی نیز احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد: ۱۰ آزمایشگاه جدید در این دانشگاه ساخته شد و در اختیار دانشجویان قرار گرفت البته بسیاری از آزمایشگاه های دیگر دانشگاه هم مجهز شدند.

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: جایگاه دانشگاه یاسوج در رنکینگ‌ها (رتبه بندی ها) بسیار خوب است به گونه ای که در بین دانشگاه های جامع سراسر کشور هفتمین دانشگاه در حوزه آموزش است.در تایمز نیز ۶۰ دانشگاه حضور دارند که این دانشگاه رتبه هفدهم را داراست.

برآورد می شود سال تحصیلی جدید ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۳۲ کد رشته کارشناسی، ۵۲ کد رشته کارشناسی ارشد و ۲۲ کد رشته دکترا در دانشگاه یاسوج تحصیل کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت