پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 شهریور 1402 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 139139

رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در کاهش تصادفات منجر به مرگ

استان کهگیلویه و بویراحمد در آمار ۳ ماهه اول امسال رتبه نخست کاهش متوفیان تصادفات جاده‌ای را در کشور کسب کرد.

به گزارش  صدای جنوب ، مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در زمینه کاهش ۳۱ و ۸ دهم درصدی آمار تلفات تصادفات رانندگی در راه‌های برون شهری و روستایی رتبه اول کشور را کسب کرده است.
عابد محمدی افزود: تلفات سه ماهه تصادفات جاده‌ای در سال ۱۴۰۱ از تعداد ۶۶ نفر به ۴۵ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده که این آمار کاهش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: برای ایمن سازی راه‌های استان و کاهش تصادف ها، بهسازی و آسفالت ۱۴۹ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال انجام شده است.
محمدی با بیان اینکه لکه گیری و روکش آسفالت ۴۱۴ کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی نیز با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است اضافه کرد: برای حذف تصادف‌های رخ به رخ که در بزرگراه‌ها کام مردم را تلخ نموده بود ۲۹ کیلومتر جدا کننده (نیوجرسی) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از مجموع ۲۰۳ کیلومتر بزرگراه تحویلی سازنده (راه و شهرسازی) توسط این اداره کل در دو سال اخیر انجام شده است.
مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از حذف و اصلاح ۱۵۶ نقطه حادثه خیز مصوب سال ۱۳۹۵ تاکنون خبر داد و گفت: ۱۱ نقطه حادثه خیز دیگر در حال اقدام و ۲۷ نقطه در سفر دوم ریاست جمهور نیز از مهمترین برنامه‌های پیشنهادی این اداره کل بود که ارائه شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت