پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1402 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 139174

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مدیران نسبت به جذب به موقع اعتبارات باقی مانده اقدام کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته همه اعتبارات دستگاه‌های اجرایی جذب و یک ریال اعتبار برگشتی وچود نداشت، امسال هم از مدیران انتظار می‌رود نسبت به جذب به موقع اعتبارات باقی مانده اقدام کنند.

سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر جذب اعتبارات توسط مدیران، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اقتصاد و دارایی استان جلسه‌ای برگزار و مشخص شود هر دستگاهی چه میزان اعتبار جذب نشده دارد و اعلام کنند که تا ۱۵ شهریورماه جذب کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی اعتبارات خوبی در اختیار دارند، شتاب بخشی به پروژه‌های عمرانی مورد توجه همه مدیران و فرمانداران است و نباید در روند احداث پروژه‌ای که اعتبار دارد خللی ایجاد شود و کم‌کاری صورت گیرد.

احمدزاده بیان کرد: در دور دوم سفر دولت برای دو سال مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد که قرادادهایی در این زمینه منعقد شده و باید ۴۰ درصد این مبلغ معادل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امسال اختصاص داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با اختصاص این میزان اعتبار برای ۶ ماهه دوم سال اعتبار خوبی در اختیار استان است ضمن اینکه بخش دیگری از اعتبارات سفر در سال ۱۴۰۳ اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر دور دوم بر عهده وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه است و ۱۰۰ درصد این مبلغ تخصیص داده می‌شود.

احمدزاده تاکید کرد: حتی بسیاری از پروژه‌های بویراحمد و کهگیلویه توسط وزارت نفت پذیرفته شدند و جواد اوجی (وزیر نفت) شخصا پیگیر این پروژه‌ها است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی از مناطق استان روستا وجود ندارد و عشایر هم ساکن نیستند و وقتی در این مناطق کسی ساکن نیست دلیلی ندارد جاده‌ احداث شود و بیت‌المال هدر رود، دستگاه‌های نظارتی بر چنین مواردی نظارت داشته و ورود می کنند.

وی در خصوص ایجاد طرح ها و پروژها در مناطق روستایی و عشایری با آینده نگری و تراکم جمعیتی تاکید کرد و افزود: به جای احداث جاده در مناطق خالی از سکنه در مناطقی که ۴۰ هزار عشایر دارند و بیشتر ایام سال حتی در تابستان راه دسترسی ندارند خدمات ارائه و یا جاده احداث کنند.

احمدزاده از ایجاد زنجیره ارزش در پایین دست پلیمرها خبر داد و عنوان کرد: در ایجاد زنجیره ارزش پتروشیمی پایین دست گچساران و دهدشت باید حداقل ۳۰ پتروشیمی کوچک یا واحدهای تولیدی وابسته ایجاد شود.

وی بیان کرد: با احداث صنایع بزرگ پتروشیمی و پلیمر تحولات مهمی در استان ایجاد خواهد شد و هزاران شغل تضمینی و ثابت توسط این واحدها ایجاد می‌شود لذا نباید این فرصت مهم را از دست بدهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در همین خصوص نشست‌هایی با سرمایه‌گذار کویتی که قصد سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی و پلیمر استان دارد برگزار شده است‌.

وی بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل های استان تاکید کرد و ادامه داد: بر روند واگذاری اراضی ملی به طرح‌های کشت و توسعه گیاهان دارویی نظارت شود.

احمدزاده تصریح کرد: مبادا به بهانه کشت و توسعه گیاهان دارویی شاهد لطمه زدن به منابع ملی باشیم.

در این نشست تعداد ۱۱ پرونده مربوط به کارگروه امور زیربنایی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری، بررسی شد که تعدادی تصویب و تعدادی برای بررسی بیشتر برگشت داده شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت