پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 مهر 1402 ساعت 08:07:: شناسه خبر: 139616

به همت اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گچساران: مانور سراسری روز ایمنی در گچساران برگزار شد

مانور سراسری ایمنی در کارگاه های پرخطر و بررسی وضعیت حفاظت فنی و بهداشت کار به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی از سوی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران برگزار شد.

صدای جنوب؛

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این باره به خبرنگار راک نیوز گفت: این مانور یک روزه، به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی در برخی کارگاه های ساختمانی نهضت ملی مسکن و پتروشیمی برگزار شد و در آن اعضای کارگروه ارتقای ایمنی به همراه بازرسان کار نسبت به انجام بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی اقدام کردند.
نوذر شبرنگ خاطرنشان کرد: کارگاه‌های پرخطر شامل کارگاه‌های معدنی، پتروشیمی، نفت و گاز، ساختمانی و کارگاه‌های تولیدی بیش از ۵۰ نفر کارگر است.


وی افزود: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در محیط‌های کارگاه‌ی، نواقص غیر ایمن را شناسایی و اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام می دهند.
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در صورت نا ایمن بودن کارگاه بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار از فعالیت آن جلوگیری می شود.

شبرنگ تصریح کرد: براساس قانون کار، کارفرما مکلف است برای تامین حفاظت و سلامت کارگر در محیط کار وسایل و امکانات ایمنی را تهیه و دراختیار افراد قرار دهد و کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات حفاظتی و بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل های مربوطه در محیط کارمی باشند.


وی ادامه داد: همچنین موضوع آموزش های کاربردی از سوی کارفرمایان با هماهنگی واحدهای بازرسی کار باید جدی گرفته شود و همواره مدنظرکارفرمایان باشد چرا که با آموزش آگاهی و دانش افراد ارتقاء پیدا می کند و در نتیجه میزان بهره وری نیز افزایش می یابد.
شبرنگ تاکید کرد: بدون شک رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار باعث افزایش روحیه کارگر، کاهش فشارکار، کاهش جراحات و صدمات،کاهش حوادث و افزایش رفاه و سلامتی و بهبود تولید و ارایه خدمات می‌شود.


مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از همکاری دستگاه های امدادی و دیگر ادارات و همچنین از زحمات و تلاش های مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران تشکرکرد.
رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران هدف از برگزاری این مانور را حفاظت و صیانت از نیروی انسانی عنوان کرد.
صدرالله چهره آزاد با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر کشور می باشد گفت: باید از این نیروی انسانی در برابر حوادث و بیمارهای ناشی از کار، حفاظت و صیانت شود.
این مسئول عنوان کرد: صنعت ساختمان جزء صنایع پرریسک می باشد که باید کارفرمایان نظارت های لازم را بر عملکرد پیمانکاران داشته باشند.

چهره آزاد با اشاره به اینکه بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز، ممنوع می باشد، تصریح کرد: در صورت استفاده کارفرما از اتباع بیگانه با این کارفرمایان طبق مقررات برخورد خواهد شد.
کارشناس مسئول بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجنماعی شهرستان گچساران اظهار کرد: این مانور برای اولین بار و با حساسیت بالا و با حضور فعال دستگاه های امداد رسان و … توسط اداره کل کار استان کهگیلویه و بویراحمد و با محوریت اداره کار شهرستان برگزار شد.
اسلام نمازی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد افزود: مهمترین راهکار برای جلوگیری از حوادث، بحث آموزش کارگران و استفاده از مجریان ذیصلاح می باشد.
وی تاکید کرد: کلیه کارفرمایان می بایست از کارگران آموزش دیده استفاده کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت