پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 مهر 1402 ساعت 19:07:: شناسه خبر: 139751

تازه ترین خبرهای آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه

خبرهای متنوع از آموزش وپرورش کهگیلویه درزیر می آید.

صدای جنوب:

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه طرح باز آموزی مقررات راهنمایی و رانندگی با هدف آشنایی دانش آموزان با این قوانین،کاهش حوادث ترافیکی در معابر درون شهری و برون شهری و فرهنگ سازی در زمینه رعایت قوانین در مدارس شهرستان کهگیلویه در حال اجرا است.

سرهنگ معماری رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کهگیلویه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان کهگیلویه قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند و به عنوان همیاران پلیس قوانین آموزش داده شده را به خانواده‌ها و رانندگان وسایل نقلیه ترویج و تذکر می‌دهند.

سرهنگ معماری گفت: با توجه به اینکه تصادفات جاده‌ای و درون شهری ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی است، پلیس راهنمایی ورانندگی شهرستان کهگیلویه با تمام توان قوانین مربوط به رانندگی، بیمه، گواهینامه و خسارات ناشی از تصادف را برای اقشار مختلف مردم آموزش می‌دهد تا شاهد کاهش تصادفات و خسارات باشیم.

وی در پایان افزود:دراین کارگاه بایدها و نبایدها وترویج فرهنگ قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان آموزش داده شد.

از حضور موثر رئیس پلیس راهور شهرستان در مدارس شهرستان کهگیلویه و عوامل دبستان فرهنگیان پسرانه دوره دوم که میزبان کارگاه آموزش قوانین راهنمایی و رنندگی به دانش آموزان بودند تشکر و قدر دانی می شود.

*****

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه همراه با کارشناسان ارزیابی عملکرد و روابط عمومی با حضور در حوزه دشمن زیاری از مدارس روستاهای سادات مشهدی،پازنان و قلعه گل بازدید میدانی کردند.

فریدون فاطمی زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه به صورت سرزده مسائل آموزشی و پرورشی ،عمرانی مدارس حوزه دشمن زیاری را مورد ارزیابی قرار داد.

در این بازدید از نزدیک به وضعیت تحصیلی وسنجش دانش آموزان این حوزه ومشکلات آنها پرداخت وبا بیان اینکه هدف ما رفع موانع ومشکلات مدارس روستایی است گفت تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد تا شاهد شکوفاتر شدن استعدادهای دانش آموزان روستایی باشیم.

در ادامه از نزدیک با معلمان و مدیران مدارس در خصوص حوزه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی، ورزشی و مشکلات مدرس ،بازسازی برخی فضاهای آموزشی، کیفی کردن همه جانبه ی مدارس و بهره مندی از فضاهای موجود گفتگو کرد.

فاطمی زاده ضمن سپاس صمیمانه از تلاش معلمین و مدیران مدارس ،از همراهی خانواده های روستاها که مدارس را حمایت می کنند،قدردانی کرد.

****

همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ نماز شهرستان کهگیلویه به صورت نمادین در دبستان شهید سعادتی فر سوق با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی،امام جمعه بخش سوق،مسئول نمایندگی بخش سوق،کارشناس فرهنگی و هنری،رئیس دارالقرآن دهدشت،روابط عمومی،کادر دبستان و اولیا نواخته شد.
الیاس آذرکمان معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان کهگیلویه ضمن تشکر از همت مدیران و کادر مدارس در تجهیز و آماده سازی نمازخانه مدارس برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: توجه به نماز این فریضه بزرگ الهی می تواند موجب تعالی و رشد معنوی نوجوانان و جوانان شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی در حاشیه برگزاری این آیین گفت:مدیران باید در مدارس، پرچمدار امر نماز باشند و از هیچ تلاشی در زمینه فراهم کردن زمینه برگزاری نماز جماعت و تشویق دانش آموزان به نماز اول دریغ نکنند.
اذرکمان با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه تعمیق و ترویج فرهنگ نماز، گفت: گام‌های دیگری مانند برگزاری مسابقات، توسعه امر اقامه نماز، آموزش عملی نماز، آموزش صحیح خوانی نماز و آموزش قرآن به دانش‌آموزان به عنوان طرح‌هایی است که می‌توان در این زمینه اجرایی کرد.
حجت الاسلام کیانی امام جمعه بخش سوق ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و با اشاره به آیه ۵۹ سوره مریم بیان کرد: دستور این آیه ترویج فرهنگ نماز است و اولین قدم این است که هر یک از ما در محیط هایی که حضور داریم مثل خانواده یا محیط کار، مفاهیم مربوط به نماز را به معنای واقعی نهادینه کنیم.
کیانی با تاکید به امر نماز از متولیان امر نماز خواست مسئله نماز را با جدیت در مدارس پیگیری و در صورت امکان زمان بیشتری برای اقامه نماز در مدارس قرار دهند.
برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت