پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مهر 1402 ساعت 00:07:: شناسه خبر: 140122

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

طرح جهش تولید در دیمزارها در راستای تضمین امنیت غذایی است

سید علی معتمدی پور، طرح جهش تولید در دیمزارها را طرحی مهم در راستای تضمین امنیت غذایی عنوان کرد و ابراز داشت: خرید تضمینی محصولات، تامین کود و بذر یارانه‌ای، اختصاص یارانه بیمه محصولات دیم، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش های رایگان به کشاورزان از جمله مشوق هایی هستند که جهت افزایش بهره وری در اراضی دیم کشور، در طرح جهش تولید در دیمزارها و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اختیار کشاورزان قرار داده می شوند.

صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به تجربه موفق استان و کسب رتبه های برتر کشوری در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال گذشته، از آمادگی کامل این سازمان جهت اجرای این طرح در سال زراعی پیش رو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی پور در جمع خبرنگاران، طرح جهش تولید در دیمزارها را طرحی مهم در راستای تضمین امنیت غذایی عنوان کرد و ابراز داشت: خرید تضمینی محصولات، تامین کود و بذر یارانه‌ای، اختصاص یارانه بیمه محصولات دیم، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش های رایگان به کشاورزان از جمله مشوق هایی هستند که جهت افزایش بهره وری در اراضی دیم کشور، در طرح جهش تولید در دیمزارها و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اختیار کشاورزان قرار داده می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها، برای سومین سال پیاپی برای محصولات اساسی از جمله گندم، جو، محصولات علوفه ای، گیاهان دارویی و حبوبات در استان اجرا خواهد شد و در سال زراعی جاری، تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۰ هزار هکتار عنوان شده که برش شهرستانی جهت انجام تعهدات کشت انجام گرفته و جلسات ستاد کاشت در مرکز استان و شهرستانها به منظور تدارک هر چه بهتر مقدمات لازم در راستای ارتقا بهره وری و افزایش تولید برگزار شده است.

وی افزود: استفاده از کودهای بذرمال موجب جوانه‌زنی سریع‌تر و همچنین افزایش عملکرد محصول خواهد شد و در این راستا تاکنون ۳۳۰۰۰ لیتر سهمیه کود بذرمال برای غلات وارد استان شده و در اختیار ۹ شرکت تولیدکننده بذر قرار گرفته و حدود ۴۱۰۰ تن عملیات فراوری بذرها شامل ضدعفونی و بذرمال انجام شده است.

معتمدی پور همچنین با اشاره به اجرای دو پایگاه نوآوری یافته های تحقیقاتی کشت دیم در سطح استان اظهار داشت: یکی از اهداف مهم طرح دانش بنیان جهش تولید در دیمزارها، افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان است که به این منظور و با توجه به دستورالعملهای ارسالی از وزارت جهاد کشاورزی، برنامه ریزی های لازم جهت اجرای پایگاه های نوآوری در دو اقلیم گرمسیر و سردسیر استان انجام گرفته است.

وی با تاکید بر کاشت با کارنده های کشت مستقیم افزود: در راستای توسعه کشت مکانیزه و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تسهیلات کم بهره برای خرید اداوات مکانیزه در اختیار کشاورزان متقاضی قرار خواهد گرفت. معتمدی پور همچنین از همکاری ۸۰ کارشناس ناظر در این طرح خبر داد و افزود: ۶۵ کارشناس پهنه های کشاورزی در بخش دولتی و ۱۵ نفر نیز هم از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بر مراحل کاشت، داشت و برداشت نظارت کرده و قدم به قدم در کنار کشاورزان خواهند بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت