پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 آبان 1402 ساعت 17:08:: شناسه خبر: 140213

گزارش صدای جنوب از آیین تکریم ومعارفه فرماندار کهگیلویه/همه برای «موسوی» سنگ تمام گذاشتند

در آیینی از زحمات سید عبدالعزیز موسوی فرماندار سابق کهگیلویه تقدیر و سید حمزه محقق‌زاده به عنوان سرپرست فرماندار کهگیلویه منصوب شد.

صدای جنوب:

سید جواد هاشمی‌مهر در این  آیین با بیان این‌که رویداد بزرگ انتخابات را پیش‌رو داریم اظهار کرد: وظیفه ما بسترسازی مناسب برای این امر مهم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: مسؤولان با اعتمادسازی بین مردم و مجریان انتخابات زمینه انتخابات سالم را فراهم کنند که مشارکت بالایی داشته باشیم.

وی بیان کرد: مردم با آرامش پای صندوق‌های رای بیایند و با تصمیم‌گیری‌های نامناسب آرامش را به هم نزنیم.

هاشمی‌مهر گفت: دشمن به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات است و این مسئولیت ما را چندبرابر می‌کند، باید دشمن‌شناسی کنیم و ظرفیت‌ها را بالا ببریم تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مردم به دور از نگاه قومی قبیله‌ای، فردی قوی که بتواند قانون‌گذاری انجام دهد را انتخاب کنند.

هاشمی‌مهر در ادامه صحبت‌های خود جا به جایی مسئولیت‌ها را طبیعی خواند و افزود: آن‌چه مهم است رضایت‌مندی برای مردم و در مسیر حق قدم گذاشتن است.

وی با بیان این‌که فرماندار سابق کهگیلویه پرونده خوبی از عملکرد خود به جا گذاشتند و در استان از ظرفیت او استفاده خواهد شد گفت: فرماندار جدید آزمون بزرگ انتخابات را در پیش‌رو دارند و آرزوی موفقیت برای وی داریم.

حجت‌الاسلام علی سعیدی نیز در این ایین ، به بررسی مسئول در تراز حکومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: از دیدگاه اسلام و قرآن، منصب در جامعه اسلامی به عنوان یک امانت تلقی شده است.

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه افزود: لذا مسؤولان جمهوری اسلامی این مسئولیت را یک امانت بدانند که روزی از آن‌ها سوال خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که مسئولیت باید به اهل آن سپرده شود گفت: کسانی این شرایط را دارند که امین، توانا، حفیظ و تخصص لازم را داشته باشند، صرف تعهد و ایمان کافی نیست اگر متخصص نباشد کار را خراب می‌کند.

حجت‌الاسلام سعیدی از امر به‌ معروف ونهی از منکر به عنوان  دیگر شاخصه مدیر در تراز جمهوری اسلامی نام برد و تصریح کرد: متاسفانه امروز این مهم فقط در یک کلمه به صورت زبانی خلاصه شده که حجاب خود را رعایت کنید، این اشتباه است و مسؤولان باید به صورت عملی و نه در گفتار، حق را حمایت و منکر را نهی کنند.

وی بیان کرد: در عزل و نصب‌ها افراد وظیفه‌شناس، مومن و خادم به ارزش‌های اسلام انتخاب شود، سلیقه‌های خارج از مسئولیت اسلامی لحاظ نشود.

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه وظیفه این دستگاه را تأمین امنیت حوزه قضایی عنوان و با توجه به حساس بودن کهگیلویه در بحث انتخابات، در هشدار به مسؤولان و اداراتی که به هر طریقی، رفتار خلاف مقتضای قانون و ایجاد موج و اخلال در نظم امنیت شهرستان ایجاد کنند گفت: با این افراد به شدت برخورد خواهد شد و اگر مسؤلی بازداشت شود تا بعد از انتخابات در بازداشت خواهد بود و نمونه رأی او به وزارت کشور و دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌شود که نتواند در این سِمَت بماند.

وی از فرماندار سابق کهگیلویه به عنوان فردی مومن، متقی، انقلابی، جهادگر و دلسوز نام برد و بیان کرد: گاهی اوقات برخی از اقتضائات سیاسی طلب می‌کند مسئولیتی تغییر کند و این تغییر دلیل بر نبود شایستگی مدیر قبلی نیست.

حجت‌الاسلام سعیدی هم‌چنین فرماندار جدید را فردی مومن، انقلابی و پای کار خواند و اظهار کرد: جامعه اسلامی ثمره خون شهداست انتظار داریم قوی‌تر از گذشته به جامعه اسلامی خدمت کند.

،سید علی‌اصغر پوربهشت هم اظهار کرد: تحقق شعار دولت مردمی را در وجود فرماندار سابق کهگیلویه دیدیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت بزرگ‌ترین شاخصه فرماندار سابق را اخلاق‌مداری وی عنوان و تصریح کرد: همیشه با روحیه جهادی در همه صحنه‌ها حاضر بودند و با توجه به جنگ ترکیبی و شهرستان ما درگیر آن بود بیشترین جلسات شورای تامین در زمان این فرماندار برگزار شد.

وی شکر نعمت مسئولیت در جمهوری اسلامی را خدمت به مردم عنوان و برای فرماندار جدید آرزوی توفیق کرد.

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار سابق کهگیلویه نیز در این آیین با بیان این‌که مسؤل شأنی به جز خدمت‌گزاری ندارد گفت: از روزی که این مسئولیت عهده‌دار شدم حتی یک ساعت مرخصی نگرفتم و یک جمعه کنار خانواده‌ام نبودم.

فرماندار سابق کهگیلویه گفت: روستایی نیست که حداقل دو بار نرفته باشم و در بخش دیشموک فقط ۲۲ بار برای پیگیری مشکلات سفر کردم.

موسوی افزود: از هیچ کوششی برای شهرستان فروگذاری نکردم و در تمام جلسات استانی مطالبه مردم را فریاد زدم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح بخشی از عملکرد خود پرداخت و با بیان این‌که برخی کارهای انجام شده برابری با ۱۰ سال گذشته دارد گفت: برخی پروژه‌ها به محاق رفته بودند و این یکی دوسال فعال شدند از جمله سد سرپری، سد کوهبرد، جاده پاتاوه دهدشت، اصلاح شبکه آب، ایستگاه دژکوه و خط دو مداره، که این‌ها نتیجه یکی دو سال اخیر است.

موسوی افق پیش‌بینی برای نهضت راه‌سازی را ۲۰۰ کیلومتر عنوان و افزود: ۱۲۰ کیلومتر آن انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: جاده طریق‌الطیب در مرحله پایانی قرار گرفته است.

فرماندارسابق کهگیلویه دادستان و رئیس اطلاعات شهرستان را نیز دو مسئولی دانست که علی رغم جوان بودن اما بسیار با تجربه خواند و گفته شک ندارم در آینده به جایگاه های بالاتری می رسند.

حاشیه نگاری صدای جنوب /صف اول مشکل جلسات در کهگیلویه است، موضوعی که سبب شد وقتی مسئولان وارد جلسه شدند براثر نشستن برخی افراد درردیف جلو، امام جمعه دهدشت ترجیح داد در ردیف های بعدی قرارگیرد که پس از برخاستن این افراددرردیف جلو نشست..این موضوع درهنگام آغاز صحبت امام جمعه دهدشت تذکرداده شد و امامان جمعه دیشموک وچاروسا نیز بااصرار حجت الاسلام وحدانی فر به صف اول هدایت شدند.

وحدانی فر بشدت گلایه مند بود و تاکیدکرد: باید هرکس جایگاه خود را بداند و انتظاراست دیگر تکرار نشود.

سیدجواد هاشمی معاون استاندار در هنگام سخنرانی نیز نتوانست از این موضوع گلایه نکند.

معاون استاندار گفت: در کهگیلویه که همواره داعیه متمایز بودن داریم بهتراست شأن مهمانان رعایت شود و درچنین مراسمی حداقل حرمت میهمانان حفظ گردد.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت