پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1402 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 140298

کهگیلویه و بویراحمد در تولید شیر، گوشت قرمز و عسل خودکفایی شد

صدای جنوب: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خودکفایی این استان در سه محصول حوزه دام و طیور خبر داد.   به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ، رضا بهنام‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید شیر، گوشت قرمز و عسل، […]

صدای جنوب:

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خودکفایی این استان در سه محصول حوزه دام و طیور خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ، رضا بهنام‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید شیر، گوشت قرمز و عسل، به خودکفایی رسیده و بیش از نیاز استان تولید دارد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ۲ محصول گوشت مرغ و تخم‌مرغ هنوز وابسته با سایر استان‌ها هستیم ولی برنامه‌های امیدبخشی برای کاهش این وابستگی و رسیدن به خودکفایی در دست اقدام است.

 

وی مجموع تولیدات دامی این استان را ۱۵۵ هزار و ۳۸۰ تن اعلام کرد و گفت: این حجم از تولیدات حدود یک درصد کل تولیدات دامی کشور است.

 

بهنام‌پور یکی از اقدامات در دست انجام برای افزایش تولید گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد را تکمیل دو زنجیره یکپارچه تولید این محصول در گچساران و بهمئی دانست و تأکید کرد: بخش کشاورزی استان معطل تسهیلات است و چنانچه موضوع اعطای تسهیلات به واحد‌های دامی و طیور به ویژه دو‌زنجیره کامل ارزش در گوشت مرغ از سوی مقامات ارشد استان و کشور پیگیری و‌حل شود، فقط در همین گوشت مرغ بیش از یک میلیون قطعه به تولیدات ما افزوده می‌شود.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیهی تصریح کرد: تولیدکنندگان این حوزه آسیب جدی دیدند که باید با تزریق تسهیلات هدفمند آنها را تقویت کنیم ولی در حال حاضر محدودیت‌های تسهیلاتی داریم که امیدواریم به زودی حل شود.

 

وی افزود: چالش تامین ارز، تنظیم و تامین بازار و افزایش نیاز چهار برابری تولیدکنندگان به نقدینگی شرایط دشواری را برای ما رقم زد اما با درایت که در مدیریت این سازمان شده، کمترین مشکل را در کشور داشتیم و اکنون نیز بازار محصولات دامی از جمله مرغ به آرامش رسیده است.

 

بهنام پور کاهش ۱۵ درصدی جوجه ریزی را در پی عوامل ذکر شده یک نگرانی توصیف کرد و گفت: در نیمه دوم سال جوجه‌ریزی از کاهش ۱۵ درصدی به افزایش۱۵ درصدی رسیده و صنعت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد روزهای آرامی را سپری می‌کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت