پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آبان 1402 ساعت 20:08:: شناسه خبر: 140306

با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه:

نمایشگاه طراحی و نقاشی در بخش چاروسا افتتاح شد

باحضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه نمایشگاه نقاشی در قلعه رییسی افتتاح شد.

صدای جنوب:

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، عبدالکریم عبودی خبرِ برگزاریِ آیینِ افتتاحیه نمایشگاه طراحی و نقاشی در بخش چاروسا، شهر قلعه رئیسی را داد و گفت: یکی از اهداف ما استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش‌هاست و با تمرکز زدایی تلاش داریم همه مسائل و موارد فرهنگی و هنری را در جای جای شهرستان توزیع کنیم و این بخش در زمینه ی هنری دارای ظرفیت‌های بالایی است و این وظیفه ی ما را سنگین‌تر می‌کند.

عبودی ضمن تشکر ویژه از امام جمعه و بخشدار چاروسا در خصوص پیگیری تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری در این بخش افزود: این تشکیل انجمن در راستای توزیع عادلانه‌تر هنر است و با ارتقای سطح هنری هر منطقه می‌توان به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث ارتقای فرهنگی نیز شد و البته بخش چاروسا دارای پیشینه و غنای فرهنگی بالایی است.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: این نمایشگاه برای حمایت از مردم ستم دیده غزه در برابر رژیم غاصب و بچه کش اسرائیل و همچنین زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت برگزار شد، چرا که راز بقا و جاودانگی انقلاب اسلامی، همین فرهنگ شهادت است.

وی ضمن مهم دانستن حضور مردم و مسئولین در همچین برنامه‌هایی گفت: کار هنری، فرهنگ سازی می کند و البته زمان بر است و تاثیر این کارها را شاید در چند سال آینده ببینیم و همچنین کارهای هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فردی تاثیرگذار است، این نشان از جایگاه والای هنر دارد که باید آنرا ارج نهیم و جا دارد اینجا از مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان و مسئول کتابخانه قلعه رئیسی تشکر کنم و البته این تعاملات بین دستگاه‌ها باید بیشتر شود.

عبدالکریم عبودی سپس از همه مردم و مسئولین حاضر در این آیین تشکر کرد و گفت: این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۷ آبان از ساعت ۸ الی ۱۳ در مکان کتابخانه ابن سینای قلعه رئیسی، پذیرای مشتاقان هنر طراحی و نقاشی خواهد بود.

آیین افتتحاح نمایشگاه با استقبال کم نظیری از طرف مردم فهیم بخش چاروسا روبرو شد، در قسمت دیگر برنامه بخشدار در خصوص اهمیت هنر و شهید و شهادت ایراد سخن کرد و یکی از هنرجویان در خصوص مقام والای شهید مقاله خواند. در پایان از هنرمندان و فعالان حاضر در این نمایشگاه با اهدا الواح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد و همچنین طراحی دو تن از شهدای شهر قعله رئیسی توسط آزاده شهیدی نیکو طراحی و به پدران این شهیدان عزیز و گرانقدر اهدا گردید. (پدر شهید بویر و پدر شهید نوروزی)

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه گروهی عبارتند از:

مربی: آزاده شهیدی نیکو

هنرجویان: مهشید سعیدی، زینب سعیدی، یلدا دیانت نژاد، زهرا اشکاوند، مهدیه آسون، محدثه آسون، فاطمه خسروی فرد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت