پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آبان 1402 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 140317

محدویتی در سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیتهای سنتی و منطقه ای در کنار واحدهای صنعتی اظهار داشت: از هیچ اقدامی در راستای تولید نباید کوتاهی شده و موانع باید از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیتهای سنتی و منطقه ای در کنار واحدهای صنعتی اظهار داشت: از هیچ اقدامی در راستای تولید نباید کوتاهی شده و موانع باید از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی پور در جلسه قرارگاه امنیت غذایی به ریاست مقام عالی وزارت گفت: انجام مدیریت اقتصادی و علمی به منظور تداوم امنیت غذایی، تنظیم بازار و به خصوص تامین گوشت قرمز و سفید در بستر زمان امری ضروری است، به نحوی که معادلات اقتصادی باید بر اساس معادلات تولیدکننده و مصرف کننده دیده شوند و این موضوع رسالت ما را در زمینه امنیت غذایی سخت تر و سنگین تر می نماید.
وی با تاکید بر پرهیز از نگاه جزیره ای در مدیریت ادامه داد: برای حصول نتیجه مطلوب لازم است همه مدیریت ها و دست اندارکاران مانند حلقه های یک زنجیر قوی عمل کنند تا شاهد نتیجه و برایند مثبت در انجام این وظیفه سنگین باشیم.
معتمدی پور با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در استان نبود اتحادیه های و تشکلهای قوی در بخش کشاورزی است گفت: در مورد توانمندی تشکلها جای کار بسیار در استان وجود دارد و لازم است وظایف به سمتی پیش رود که بخش زیادی از تولیدات به صورت قراردادی و زیر نظر تعاون روستایی انجام گرفته و وظیفه ما ساماندهی وضعیت تولید با حمایت و سپردن اختیارات به تشکلها است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به توضیحاتی درباره تولید قراردادی گوشت قرمز پرداخت و گفت: تولید قراردادی گوشت قرمز با محوریت عشایر و با رویکرد دام پای پروری نه دام داشتی در دستور کار است که نهاده های دامی توسط جهاد کشاورزی در اختیار عشایر قرار گرفته و دام پرورده پس گرفته خواهد شد و این کار می تواند به کمک اتحادیه دامداران انجام گیرد.
وی در بخشی از سخنانش به اهمیت مشاغل خانگی اشاره نمود و گفت: مشاغل خانگی ظرفیت بسیار خوب و مناسبی است اما به شرطی که نظارت بر مجوزهای صادر شده به درستی انجام شده و تسهیلات در راستای نیازها و برابر با سیاستهای کلی وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شوند.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان وجود ندارد و در ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاران واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان سنتی و بومی در راستای برداشت موانع از سر راه تولید از هیچ تلاش و پشتیبانی کوتاهی نخواهیم کرد.
وی در پایان ضمن اشاره به کسب رتبه اول جوجه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور در ماه گذشته افزود: جوجه‌ریزی بالاتر از ۱۰۰ درصد تعهدات طی سه ماه اخیر در واحدهای فعال مرغ گوشتی استان جز با تعامل سازنده و خوب با مرغداران و به دنبال آن تولید در فضایی امن و آرام و همچنین فعال شدن واحدهای راکد حاصل نشده و با تغییراتی این چنینی و تقویت ظرفیت های خالی و راکد به عنوان زیرساختها می توانیم به تولید بالاتر از نیاز خود برسیم.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت