پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 آبان 1402 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 140473

گزارش صدای جنوب از کمیته آرد و نان کهگیلویه وبویراحمد

مدیر طرح هوشمندسازی کارتخوان‌های نانوایی‌های کشور با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان‌های کشور گفت: طرح نصب دستگاه کارت خوان علاوه بر توزیع عادلانه نان نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق آرد در کشور دارد.

صدای جنوب:

کوروش نجم آبادی چهارشنبه شب در کمیته آرد و نان استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: طرح نصب دستگاه کارتخوان و فروش هوشمند نان در انواع نانوایی‌های کشور در دولت سیزدهم اجرایی شده تا گامی دیگر در مسیر توزیع عادلانه یارانه‌ها و جلوگیری از قاچاق و فروش آرد خارج از شبکه توزیع برداشته شود.

وی بیان کرد: خبازان بدانند که این دستگاه با یک نرم افراز اندرویدی میزان دقیق فروش نان و حتی نوع نان در نانوایی را به دقت ثبت و رصد می کند و صددرصد میزان تخلف را ثبت می کند.

نجم آبادی گفت: خرید نان در نانوایی ها حتما باید با کارت های بانکی انجام شود و نانوایی ها نمی توانند از مشتری ها پول نقد دریافت کنند چراکه قرار است هر نانوا به میزان فروش خود از دولت یارانه دریافت کنند.

وی افزود: اجرای این طرح نقش مهمی در ایجاد رقابت بین نانوایی‌ها در ارتقا کیفیت نان دارد.

نجم آبادی ادامه داد: با نصب دستگاه کارتخوان، تمامی نانوایی‌ها رصد می‌شوند و در مرحله بعد هر نانوا براساس میزان پخت نان یارانه دریافت می‌کند.

وی گفت: تاکنون ۷۶ هزار و ۶۴۰ دستگاه هوشمند پروژه نان در نانوایی‌ها نصب شده و یک تعدادی هم دستگاه‌های پشتیبان هستند که از طریق خط تلفن ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و تجهیز نانوایی ها به کارتخوان هوشمند در استان از بهمن ماه آغاز که به دلیل وجود برخی از مشکلات، ناشی از کم اطلاعی درباره جزییات این طرح جلسه با حضور مدیر اجرایی این طرح در استان برگزار شد.

حسن رضاپور اظهار داشت: به دلیل ناآگاهی برخی خبازان از این سامانه سهمیه آرد استان کاهش یافت.

وی بیان کرد: در این جلسه با ارائه آموزش های لازم به اتحادیه ها بسیاری از مشکلات آنها رفع خواهد شد.

رضاپور تصریح کرد: هوشمند سازی عرضه نان در نانوایی ها موضوع قابل توجهی است که نیازمند اطلاع رسانی به نانوایان است چرا که سهمیه آرد تخصیص یافته براساس تراکنش نانوایی ها تحویل داده خواهد شد.

وی تخلف خبازی ها در سهمیه کم شده آرد را قابل جبران دانست و بیان کرد: سهمیه تخفیفی برای جبران به فرمانداری هیا استان تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه تخصیصی به نانوایی های استان براساس تراکنش‌های آنان در سامانه نانی نو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام می شود و سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی کنند، بصورت هوشمند قطع می شود.

ابوالحسن صداقت کیش افزود: این سامانه با هدف شفاف سازی از فروش خارج از شبکه آرد و قاچاق آن جلوگیری از سوی دولت راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در این سامانه همه ۷۰۰ نانوایی فعال دراستان مجهز به دستگاه های کارتخوان جدیدی شده‌اند.

صداقت کیش ادامه داد: در این سامانه هوشمند گزارش های مدون از عملکرد نانوایی ها و پخت روزانه و پرداختی روزانه قابل تشخیص است.

وی اضافه کرد: سرانه آرد مصرفی استان بیشتر از سایر نقاط کشور است و در فصل کشاورزی و در مناطق کشاورزی، این سرانه افزایش می یابد.

میزان سرانه کشوری ۸.۲ کیلوگرم و کهگیلویه وبویراحمد ۹ کیلو و ۱۶۰ گرم در ماه است.

سالانه ۷۸ هزار و ۸۸۰ تن آرد در این استان توزیع و به مصرف می رسد از این مقدار ، ماهانه ۹۸۳ تن برای مصرف عشایر، یک هزار و ۶۳۷ تن در روستاها با سهمیه سرانه سه هزار و ۸۸ تن در اختیار نانوایی های شهرهای استان قرار می گیرد.

طبق آخرین آمارها، قیمت نان در استان کهگیلویه و بویراحمد سنگگ سنتی نوع یک با وزن ۵۵۰ گرم قیمت فعلی ۱۵۰۰ تومان، سنگگ سمتی نوع ۲ با وزن ۵۵۰ قیمت ۱۷۰۰ تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم قیمت ۱۵۰۰ تومان، لواش نوع یک با وزن ۱۸۰ قیمت ۳۵۰ تومان، لواش نوع ۲ با وزن ۱۸۹ گرن قیمت ۳۷۰ تومان، تافتون نوع یک با وزن ۲۰۰ گرم قیمت ۴۴۰ تومان و تافتون نوع ۲ با وزن ۲۰۰ گرم قیمت ۴۸۰ تومان است

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت