پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آبان 1402 ساعت 07:08:: شناسه خبر: 140487

بخش درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه گچساران/رویش امید در دل زوج های نابارور

بخش درمان ناباروری بیمارستان مادر و کودک بی بی حکیمه شهر دوگنبدان به مکانی امیدبخش برای زوج‌های جوان که از نداشتن فرزند رنج می‌برند تبدیل شده و این مرکز روزنه‌های امید را در دل‌های غمگین این مادران زنده کرد.

صدای جنوب؛

بخش درمان ناباروری بیمارستان مادر و کودک بی بی حکیمه شهر دوگنبدان به مکانی امیدبخش برای زوج‌های جوان که از نداشتن فرزند رنج می‌برند تبدیل شده و این مرکز روزنه‌های امید را در دل‌های غمگین این مادران زنده کرد.
بیشتر زوج‌های جوان سال ها در انتظار شنیدن صدای فرزند در خانه هایشان بوده‌اند که با راه‌اندازی این مرکز نه تنها این خانواده‌ها بلکه افراد تک فرزندی و سایر علاقه‌مندان به تحقق آرزوی خود امیدوار شدند.
شهروندان گچسارانی در دهه‌های گذشته هفت تا ۱۲ فرزند برای آنها امری معمولی بود اما با تغییر روش‌های زندگی بسیاری از زوج‌‌های جوان به سمت تک فرزندی تمایل پیدا کرده‌اند که این امر علاوه بر کاهش میزان ولادت در شهرستان موجب ایجاد پیامدهای منفی که در تمام دوران‌ زندگی فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
زوج‌هایی نابارور این شهرستان برای رفع مشکل خود سال‌های گذشته با صرف هزینه‌های زیاد به استان‌های همجوار می‌رفتند در حالی که هم اکنون این افراد و حتی بسیاری از هموطنان در دیگر مناطق کشور و خارج کشور در این مرکز تحت درمان بوسیله فناوری‌های روز دنیا برای صاحب فرزند شدن هستند.مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری گچساران در دی ماه ۱۳۹۷ در شهر دوگنبدان راه‌اندازی و فوق تخصص‌های رشته‌های نازایی، ناباروری، زنان و زایمان، جنین شناسی و ژنتیک به گروههای هدف در این مرکز بر اساس استانداردهای جهانی و کشوری خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
“آی یو ای” ، “آی وی اف”، “رحم اجاره ای” ، “اهدای تخمک” ، “لاپاراسکوپی” و “میکرواینجکشن” از جمله عمل‌های جراحی ناباروری است که در این کلینیک به مراجعان ارایه می‌شود.
طبق پیش‌بینی وزارت بهداشت سالانه حدود ۸۸ هزار زوج نیز به آمار ناباروری در کشور اضافه می‌شود که این آمارها اهمیت خدمات مراکز ناباروری را با توجه تهدیدهای کاهش جمعیت در کشور بیشتر کرده است.
آمارها در مورد میزان ناباروری زوج‌ها در ایران متفاوت است شیوع ناباروری کلی در زوج‌های ایرانی ۲۰.۳ درصد است یعنی حدود ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار زوج نابارور در کشور وجود دارد که این آمار، بالاتر از میانگین جهانی است.
زنده شدن امید در دل مادران/پایان سال ها انتظار
یک بانوی جوان گچسارانی که بیش از ۱۳ سال نازایی به کمک مرکز ناباروری گچساران مادر شده گفت: هر زنی آرزو مادر شدن را دارد و الان خوشحالم که بعد از چند سال صدای گریه فرزندم را می‌شنوم.
وی می‌گوید: بیش از ۲ بار در شیراز و تهران “آی وی اف” انجام دادم اما هر بار ناموفق بود و امروز به بزرگترین رویای زندگیم رسیدم.
طاهره زنی ۳۸ ساله که هم اکنون صاحب چهار فرزند چهار قلو شده ابراز کرد: ناباروری مشکل بسیاری از خانواده هاست و مرکز ناباروری گچساران می‌تواند گره‌گشای این چالش‌ها در خانواده‌ها باشد.مرکز درمان ناباروری مادر و کودک گچساران؛ اینجا امید جریان دارد
پردیس بخشایی افزود: زوج‌های نابارور زیادی از مناطق مختلف کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق، گرجستان و تاجیکستان تاکنون به این مرکز برای درمان مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: مرکز ناباروری گچساران امید را در دل زوج‌های جوان زنده کرد و موجب شد بسیاری از زوج‌های جوان که امیدی به زندگی مشترک نداشتند و در مراحل جدایی (طلاق) بودند تحت درمان قرار گیرند و هم اکنون باردار باشند.
وی ادامه داد: در گذشته زوج‌های نابارور زیادی به دلیل تردد دشوار در استان‌های دیگر از ادامه درمان درمان منصرف شده بودند که با راه‌اندازی این بخش در بیمارستان بی‌بی‌حکیمه گچساران اغلب بیماران به ما مراجعه کرده پروسه درمان نازایی خود را طی می‌کنند.
بخشایی بیان کرد: آمار باروری ( fertility rate) از ابتدا در مرکز بین ۳۵-۴۰ درصد بوده که با آمار باروری بهترین مراکز دنیا برابری می‌کند.
وی با بیان اینکه پیشرفته‌ترین تجهیزات مورد نیاز درمان ناباروری در این مرکز وجود دارد عنوان کرد: در بخش ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه شهر دوگنبدان ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی انجام می‌شود.

سالانه بیش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مرکز ناباروری گچساران مراجعه می‌کند
رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س)گچساران می‌گوید: سالیانه یکهزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زوج برای درمان ناباروری به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.
بخشایی اظهار کرد: هم اکنون پوشش بیمه‌ای در مرکز ” آی وی اف ” گچساران وجود دارد و بیماران می‌توانند با هزینه بسیار اندک مراجعه و درمان خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: این مرکز با دارا بودن آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، سونوگرافی فوق تخصصی، بیو فریزینگ، اتاق عمل و واحد مراقبت‌های پس از عمل جراحی برای ارایه خدمات به زوجین نابارور با تعرفه های درمانی دولتی آمادگی دارد.
مرکز ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه شهر دوگنبدان با زیربنای ۳۰۰ مترمربع در طبقه اول مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان فعالیت می‌کند.
تولد سالیانه ۵۰ نوزاد ۲ قلو با کمک روش‌های درمان ناباروری در گچساران


رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س)گچساران گفت: سالانه بیش از ۵۰ نوزاد ۲ قلو با کمک روشهای درمانی ناباروری در این مرکز متولد شده است.
بخشایی ابراز کرد : از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ سه قلو و چهار قلو در این مرکز ناباروری به دنیا آمده است.
مرکز درمان ناباروری مادر و کودک گچساران؛ اینجا امید جریان دارد
وی تصریح کرد: ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به مرکر ناباروی گچساران از خارج از استان و ۲۰ تا ۳۰ درصد از شهر دوگنبدان هستند.
بخشایی اظهار کرد: بیشتر مراجعه کننده به مراکز ناباروری گچساران از گناوه، بوشهر، آباده شیراز، نورآباد و کشورهای همسایه از جمله عراق، تاجیکستان و .. است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت