پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آذر 1402 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 141223

آیین تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

صدای جنوب: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در تاریخ استان، تسهیلات و اعتبارات بخش کشاورزی از دیگر بخش‌های اولویت‌دار توسعه، سبقت معناداری گرفته است‌ و این نشان از اثربخشی آن در اقتصاد استان است. به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد […]

صدای جنوب:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در تاریخ استان، تسهیلات و اعتبارات بخش کشاورزی از دیگر بخش‌های اولویت‌دار توسعه، سبقت معناداری گرفته است‌ و این نشان از اثربخشی آن در اقتصاد استان است.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری در آیین تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی در هفته پژوهش، اظهار داشت: تحولات بخش کشاورزی در این استان محسوس است و به دلیل ویژگی های خاص مستتر در این بخش و ظرفیتهای بالای آن برای اولین بار نگاه ویژه ای به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در تیم اقتصادی فعلی استان شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزی نسبت به سایر زیربخش‌ها تفاوت معناداری دارد به طوری که اگر از سردخانه صحبت می کنیم در حقیقت از فاز حفاظتی محصولات بخش کشاورزی گفته ایم که پایداری درآمد و رفع مشکلات معیشتی، خود را در سردخانه ها نشان می دهد.
وی افزود: امروز تخصیص منابع در حوزه کشاورزی، منطقی ترین روشی است که بتوانیم ریال های اقتصادی را هدایت کرده تا آثار خوبی را در اجتماعی که مسئولش هستیم در پی داشته باشد.
وی پیشنهاد داد جشنواره یا مسابقه تخصصی به منظور شکل گیری رقابت سالم در جامعه کشاورزی و ترویج تکنیک های برتر، برگزار و مستندسازی شده و رویکردهای علمی آن در راستای اثربخشی استخراج به صورت هوشمند نهادینه شوند.
عسگری از پنج محور زنجیره های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، آبزی پروری، بلوط، صنایع پتروشیمی و گردشگری در استان یاد کرد و وجود سه محور از پنج محور را نشان از معطوف شدن نگاه حوزه برنامه ریزی اقتصاد کلان استان به بخش کشاورزی و اختصاص منابع به این بخش عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: در طی دو سال گذشته، تحولات خوبی در حوزه کشاورزی استان رخ داده است که شروع به احداث دو زنجیره ارزش مرغ، ایجاد سردخانه ها از ۱۸ هزار تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۵۴ هزار تن تاکنون که بخش عظیمی از آن بهره برداری رسیده است، ایجاد کارخانه خوراک آبزیان و بهره برداری از ۱۰۰ هزار تن خوراک تا دو سال آِینده، مسیر خوب گلخانه ها از ۳۳ هکتار و توسعه زیرساخت ها به میزان ۱۳۷ هکتار در قالب پنج شهرک گلخانه ای بخشی از این تحول آفرینی است.
وی از کشاورزان به عنوان افسران و سربازان میدان نام برد و افزود: امنیت غذایی در بخش کشاورزی رقم میخورد و مسیر را باید به سمتی هدایت کرد که افزایش تولید از دو منظر افزایش منابع و نهاده ها و ارتقا بهره وری را شاهد باشیم که با استفاده از امکانات موجود و استفاده از تکنیک های بالای علوم و مسیرهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی ایفای نقش نماییم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم یکی از رسالتهای این سازمان را افزایش ضریب علم در کشاورزی دانست و گفت: دنیای امروز دنیای شکوفایی علم است و با افزایش محدودیتهای اقلیمی و رشد جمعیت، بدون دخالت علم نمی توان در کشاورزی به نتیجه رسید، اما معادلات مربوط به کشاورزی فقط روی کاغذ نبوده و علم و تجربه باید در کنار هم به نتیجه برسند.
معتمدی پور مهم ترین بعد توسعه را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: هر چی پیش می رویم جایگاه انسان باتجربه و آموزش دیده در کشاورزی نسبت به سایر علوم افزایش یافته و ثمره عملکرد آموزش در علم کشاورزی، کمک به شناخت افرادی است که بتوانند علم و تجربه را در کنار هم اجرایی کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر تقویت اتحادیه‌ها و تشکل‌های مردمی این بخش، حرکت دو سویه کشاورزان و کارشناسان را موجب تحول آفرینی دانست و گفت: حد نهایی پژوهش، کشاورزان هستند و پژوهشی که در عرصه کشاورزی قابل اجرا نباشد درست نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی در استان گفت: در بخش شیلات از ۱۹ و نیم هزار تن تولید ماهی قزل آلا در سال گذشته به ۲۲ هزار تن در سال جدید و در زمینه تولید گندم نیز از ۳۱ هزار تن گندم مازاد کشاورزان در سال گذشته به ۷۶ هزارتن رسیدیم.
وی اضافه کرد: بیشترین تلاش جهادکشاورزی برای راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و راه‌اندازی زنجیره های ارزش راهبردی محصولات است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین، سخنانی در مورد جایگاه کشاورزی در قرآن کریم و‌ سابقه کشاورزی از ابتدای خلقت بشریت ایراد کرد.
گفتنی است در این آیین ۳ برگزیده ملی و ۲۲ برگزیده استانی در حوزه های مختلف کشاورزی توسط مسئولین ارشد استانی مورد تجلیل قرار گرفتند و سه نفر کشاورز برگزیده ملی به نمایندگی از بقیه دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

تصاویر تکمیلی:

در آیین تجلیل از کشاورزان برتر استان و کشور مطرح شد:  اعتبارات تسهیلاتی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای اولین‌بار از همه بخش‌ها بیشتر شده است/ تحولات در این دولت محسوس است

 

در آیین تجلیل از کشاورزان برتر استان و کشور مطرح شد:  اعتبارات تسهیلاتی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای اولین‌بار از همه بخش‌ها بیشتر شده است/ تحولات در این دولت محسوس است

 

در آیین تجلیل از کشاورزان برتر استان و کشور مطرح شد:  اعتبارات تسهیلاتی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای اولین‌بار از همه بخش‌ها بیشتر شده است/ تحولات در این دولت محسوس است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت