پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 آذر 1402 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 141249

درد نوشته ای برای ایلم«بهمیی» که در تنور انتخابات می سوزد

متوجه شدم که مردم نمی دانند که این روزها سپری می شود و تنها ما هستیم که در کنار هم ناله ها و زجرهای خویش را مرهم خواهیم بود و بدقولی ها و رفتارهای ناصواب افراد را بهتر می دانیم، برایمان شرمساری است که حاضریم رفتارهای پوپولیستی (به قول خودشان) لیدرهای دیگران را با حراج داشته هایمان صحه گذاشته و خویش را با همه دارایی مان از فرهنگ تا جغرافیا به نمایش بگذاریم….

صدای جنوب:

یادداشت زیر از مخاطب پایگاه خبری صدای جنوب است که عیناتقدیم شما می گردد.

به نام خدا
درد نوشته ای برای ایلم” بهمیی” که در تنور انتخابات می سوزد

عکس می گیریم تا فیلم شویم!!؟؟

بعد از اسفند چه چیزی برای نمایش داریم؛ تعصب، غیرت، صداقت یا برادری؟؟
شبکه های اجتماعی ایجاد شدند تا ارتباط ها راحت تر، سریع تر و انتقال معانی و مفاهیم به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. اما گاهی این تعریف عکس عمل می کند و همه چیزمان را برای یک عنوان یا مولفه در فضای مجازی حراج می کنیم. ایدئولوژی، اخلاق، کلام و صداقتمان.
انتخابات تمام می شود اما شان و منزلت اجتماعی یک نهاد، خانواده، ایل و تبار ریشه ای سترگ در گذشته داشته و خواهد داشت.
عکس هایی در شبکه های اجتماعی از حضور یک کاندیدا در کنار بعضی از خانواده ها دست به دست می شود که هر انسانی را با این شیوه از همراهی با منتخب خویش نگران می کند. در دیاری به نام بهمئی ای که هر چه داشتند بزرگان ایل و تبار و هر چه نسل جدید برای افتخارداریم؛ تعصب، صداقت، غیرت و برادری است. اما گاهی برای مخالفت با برادر خود، قوم خویش و یا نشان دادن اقتدار، خود را به معرض نمایش در فضایی قرار می دهیم که جز برایش شیون و زاری نسخه ای نیست. کسانی که در این وانفسا افتخار این را دارند در کنار تمام خانواده ای عکس می گیرند چرا در گذشته وفاداری خود را اثبات نکردند که حالا به جای ترویج اخلاق و عفت و حفظ شان و احترام خانواده ها دامن به نشر مشخصات مکانی، خانوادگی، حتی با ذکر نام کوچک و فامیل در هر خانواده می نمایند، تا بتوانند از آب گل آلود ایجاد شده در جامعه، کار غیرفرهنگی را ترویج دهند؟ این نوع گردش مجازی از طرفی هیچ کاندید، انسان، شرکت، نهاد یا موسسه در هیچ برهه ای از زمان تایید نمی شود و باید به حال مردمی که ادعای شناخت مسائل را دارند افسوس خورد که خود را حقیر جلوه می دهند تا بزرگ شوند.
کاندیدای محترمی که در کارنامه گذشته خویش شغل شریف پاسداری را دارد که این شغل مبین شرافت غیرت و دفاع از حریم اخلاقی، عفت و ناموس جامعه است آیا برای بالا رفتن از پلکانی به نام مجلس باید تمام دارایی افراد را له نماید و گزندی به وجدان خویش وارد نبیند. به هر حال می دانم ک ایشان قصد و منظور ضد
اخلاقی و اجتماعی ندارد و نخواهد داشت اما چون شناخت فرهنگی اجتماعی و رسانه ای پایین در مجموعه ایشان هویداست این گروه واقعا کم سواد برای بالا رفتن پرچم مقطعی خویش حاضر هستند تمامیت یک قوم خانواده و یک ایل را زیر سوال برده تا بتوانند در اندک زمانی تنور نداشته های خود را داغ نمایند. من به عنوان یک دانشجو( با افتخار به ایل و تبارم که وابسته به هیچ جریان سیاسی و کاندیدای خاصی نیستم) چند مدتی است که رفتار همشهریان خویش با منتخبین خود را در شبکه های اجتماعی و گروه های مختلف رصد می نمایم، متوجه شدم که مردم نمی دانند که این روزها سپری می شود و تنها ما هستیم که در کنار هم ناله ها و زجرهای خویش را مرهم خواهیم بود و بدقولی ها و رفتارهای ناصواب افراد را بهتر می دانیم، برایمان شرمساری است که حاضریم رفتارهای پوپولیستی (به قول خودشان) لیدرهای دیگران را با حراج داشته هایمان صحه گذاشته و خویش را با همه دارایی مان از فرهنگ تا جغرافیا به نمایش بگذاریم. امیدوارم این واژه را که؛”آخ و بخت ایلمان” تنها از روی دلسوزی بدانید و به خود بیاییم تا در کنار هیچ کاندیدایی خوشحال نمایش خود نباشیم و اعتبار و منزلت خانواده خود را در گرو عکس گرداندن در گروه ها در کنار هر کسی ندانیم.
زیرا کارنامه اخلاقی، اجتماعی و حتی خانوادگی بسیاری از کسانی که ما زیر پرچمشان افتخار می کنیم قطعا ندانسته و نمی دانیم وگرنه برای مقابله با برادر یا قوم خویش می توان سکوت، اخلاق، کم توقعی را ملاک زندگی خود قرار داد تا دیگر اقوام این سرزمین بزرگ بر باورهای خویش نسبت به ایل و تبارمان مشوش نشوند و افتخارات ذهنی خود و دانسته های خویش از ایل بهمئی را در بوته ی تردید و شک ذهنی خود واشکافی ننمایند.
به امید برگشت به برادری، تعصب، اخلاق و غیرت همیشگی مان و عقب راندن افراد اهل سو استفاده و دور از حریم اجتماعی و فرهنگی ایل و تباران.

برخواهیم گشت به اصل اصیلمان با هر گرایش سیاسی بدون نمایش دارایی هایمان. بر خواهیم گشت. ودر پایان تاکید می کنم و توصیه به این جمله:
هر عکس نگیریم تا فیلمی کمدی نشویم.

احسان محمدی

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت