پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 دی 1402 ساعت 08:10:: شناسه خبر: 141907

اعتماد و اعتقاد مردم به موحد برای فتح خان هفتم…..

مردم شریف کهگیلویه بزرگ این قدرت را در ۶ انتخابات گذشته به خوبی مورد آزمون قرار داده اند و نتیجه همه آزمون به انتخاب سید محمد موحد ختم شده است.انشاله برای هفتمین بار نیز اعتماد و اعتقاد بین مردم این دیار و سید محمد موحد استمرار یافته و با انتخاب ایشان در اسفند ماه دیگر به منصه ظهور خواهد رسید.

صدای جنوب:

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

موحد و قدرت مرجعیت

در تئوری های مدیریت برای قدرت رهبری یک فرد در سازمان منابعی را تعریف کرده اند که عبارتند از قدرت قانونی،قدرت پاداش ،قدرت تخصص،قدرت اجبار و قدرت مرجعیت. مهمترین نکته در این میان این است که قدرت را توانایی اعمال نفوذ بر دیگران تعریف می کنند.هر کدام از این منابع قدرت دارای تعریف خاص خود است که موضوع این نوشتار نیست .اما در این موارد قدرت مرجعیت شرایط خاص و ویژه ای را دارد.در مقدمه این نکته را هم باید یادآور شد که قدرت مرجعیت در این نوشتار با مرجعیت دینی و مراجع عظام تقلید به طور کلی متفاوت می باشد.اینجا بحث سازمان و رهبری و مدیریت آن مطرح هست که میتوان آن را به بعضی موضوع اجتماعی از جمله انتخابات نیز تسری داد.
 مدیران و رهبران موفق افرادی هستند که بتوانند از این ابزارهای نفوذ و تاثیر گذاری در زمان و مکان مناسب به درستی استفاده کنند که این خود نیازمند مهارت و تبحر خاص است .
 چون در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم به نظر میرسد یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر قدرت انتخاب مردم استفاده از قدرت مرجعیت است.به عبارتی دیگر مجلس شورای اسلامی یکی از مصادیق موضوعات اجتماعی است که نقش قدرت مرجعیت در آن کاملا ملموس و متبلور است.
 بسیار شنیده ایم که گفته میشود فلان فرد در این خصوص مرجع و محل مراجعه است.این قدرت در بستر زمان برای یک فرد ایجاد میشود به گونه ای که سایرین به فرد اعتماد پیدا کنند.
 مردم باید احساس کنند که فرد مرجع دنبال استفاده ابزاری از آنان نیست.اگر چنین احساس در جامعه ایجاد شود فرد مرجع قطعا مرجعیت خود را از دست خواهد داد.
 در انتخابات باید مردم احساس کنند که فرد مرجع به دنبال کسب قدرت و ثروت و شهرت نیست.
این هم موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد چون با جماعت بزرگی افراد متفاوت روبرو هستیم شاید بتوان برای یک یا حداکثر دوبار مردم را گول زد و با وعده و وعید و سایر روش های غیر اخلاقی بر انتخاب آنان تاثیر گذاشت اما در بلند مدت چنین چیزی امکان پذیر نیست.اصولا دوام و بقائ این نوع قدرت در بلند مدت امکان پذیر است.
 به طور قطع و یقین جناب آقای موحد یکی از مصادیق روشن استفاده از این نوع قدرت است.
 قدرت مرجعیت یعنی کردم احساس کنند فرد آنان را دوست دارد،دنبال حل مشکلات آنان است،پناهگاه و ملجائ انان است،وقت و زمان خود را وقف آنان کرده است و ده ها مورد دیگر .
اگر مردم به درجه از اعتماد و احترام رسیدند در آن صورت میتوان گفت فرد دارای قدرت مرجعیت است.علت اینکه در در اکثر مناطق محروم نمایندگان تک دوره ای هستند دقیقا همین نکته است.ممکن فردی در یک یا دو دوره در شرایطی خاص به فردی اعتماد کنند اما اگر این اعتماد استمرار پیدا نکند مردم رای خود پس خواهند گرفت و در این رابطه تعارفی با کسی ندارند.
 مردم شریف کهگیلویه بزرگ این قدرت را در ۶ انتخابات گذشته به خوبی مورد آزمون قرار داده اند و نتیجه همه آزمون به انتخاب سید محمد موحد ختم شده است.انشاله برای هفتمین بار نیز اعتماد و اعتقاد بین مردم این دیار و سید محمد موحد استمرار یافته و با انتخاب ایشان در اسفند ماه دیگر به منصه ظهور خواهد رسید.
برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت