پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 دی 1402 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 142118

لنده و موحد زنجیر اتصالی که با نظر سنجی های آبکی هرگز زنگاری نمی بیند

صدای جنوب: لنده و موحد زنجیر اتصالی که با نظر سنجی های آبکی (در سایت های معلوم الحال) هرگز زنگاری نمی بیند. وقتی می خواهید نقد کنید کافی است به جای داشتن یک سایت و خبرهای بدون رفرنس و آبکی چند کلمه ای درمورد رسالت رسانه و نقد، پیش همکاران شریف تان یاد بگیرید و […]

صدای جنوب:

لنده و موحد زنجیر اتصالی که با نظر سنجی های آبکی (در سایت های معلوم الحال) هرگز زنگاری نمی بیند.

وقتی می خواهید نقد کنید کافی است به جای داشتن یک سایت و خبرهای بدون رفرنس و آبکی چند کلمه ای درمورد رسالت رسانه و نقد، پیش همکاران شریف تان یاد بگیرید و با گلوله های مشقی شلیک نکنید، چون مشقی شلیک کردن تعریفش برای مانور است، نه مبارزه حتی ازنوع رسانه ای.
شهرستان لنده و مردمان شریفش همیشه در گذر تاریخ اهل معرفت بودند و سیاست. اولین هایی که در شهرستان لنده در گذشته بوده حکایت تاریخی دارد و سرافرازانه. و در گذر انتخاب همیشه این مردمان صحه بر درک مناطق اطرافشان نسبت به خودشان گذاشته و تاریخدان ارقام در حمایت از اصلح بودند. شاید یک مسئله را زمانی می توانیم حل کنیم که ابتدا به درستی بازگشایی کرده، فرضیات، سوالات، عملیات و راهکارها را پیدا کرده و حل این مشکلات را عادلانه و عالمانه ببینیم. کریدور های مواصلاتی که سال هاست حرفشان در بسیاری از نقاط فقط دغدغه ایجاد می کند، نقطه ضعف کسی نخواهد بود، که همیشه به حامی بودنش از مردم شریف لنده و ایل محترم و با عزت طیبی متهم بوده و موحد را در نگاه کلی و عامیانه متعلق به این عزیزان می دانستند، نه این خطه را وابسته و دل سپرده به مرد همیشگی مثل سید محمد موحد.
قرار بود بوشهر از طریق باباکلان به چرام و به این کریدور نیز متصل گردد. جایی که فرد مطرح آن دوران با داشتن پتانسیل بودجه ای و از نوع ملی می توانست این کار را بکند. نمی شود گفت نتوانست، بلکه شاید یک امر ملی زمان‌بر و طولانی و بودجه ای عظیم می طلبد.
دغدغه موحد نسبت به شهرستان های حوزه انتخابیه اش بر هیچ کس پوشیده نیست، البته تا وقتی که فضای مجازی و رسانه های نوکیسه آلوده به خودنظری و بی سامانی اینچنینی نبوده اند. ایل طیبی خودشان چندان انباشته از درک و تحصیل و سیاست هستند که نظر سنجی های آبکی و تیترهای مشقی نمی تواند نگهبان میراث کهن آن عزیزان باشد. موحد هر کاری نکرده باشد برای پیشرفت لنده متهم بود و الان نیز در منظر عمومی بسیاری از ایلات حوزه خود، انگشت اتهام حمایت بیشتر از لنده را جلوی چشمان خود می بیند. همه می دانند که زنجیری با پیوستگی موحد و ایل طیبی هرگز زنگار سطحی نگری و کوته فکری را به خود نخواهد دید و در این مسیر همه انسان های آگاه تلاش این نماینده را برای برون رفت لنده از حاشیه مواصلاتی و امکانات همیشه به اقوام خود یاد آور می شوند. نماینده ای بی نظیر که هیچ وقت خود را در هیاهوی رسانه و تبلیغات گم نکرده و اخلاق را نیز برای این مقوله رعایت نموده است. آیا از خودتان سوال می پرسید که؛ چرا ایشان در بوشهر و خوزستان و چهار محال بختیاری نیز سرآمد است؟ آیا خدمت به خلق در میان مردمان دیگر دیده نمی شود که هر استانی یا شهرستانی آرزوی داشتن چنین نماینده ای را دارند؟ بی شک ارتباط صحیح با اقشار مردم و اقوام مختلف چنان کارنامه ایشان را تنیده وار بافته است که هر بادی نمی تواند سترگی این درهم تنیدگی را گزندساز باشد. پروژه مواصلاتی خوزستان به کهگیلویه از سمت تشان در اسناد و شواهد حکایتی دارد که هر انسان دلسوز و پیگیری می تواند رد جویندگی سید موحد موحد را در آن ببیند و عطش خدمت به این منطقه را در سالیان حضور این نماینده در کارنامه ایشان به وضوح نمایان کند. گاهی برای این که بر طبل قومیت بکوبیم نیاز است که دیگرانی که خود مدعی مبارزه با قوم گرایی هستند و تمام برنامه های خویش را از دریچه قومیت پیگیر هستند، به نقد بکشیم نه این که بخواهیم جنبش مردم برای همراهی با رهبر جامعه اسلامی و حضور پرشور در انتخابات را با آمارهای جعلی و تیترهای پوشالی خدشه دار سازیم. قطعا می دانیم که مردم فهیم شهرستان های چهار گانه این حوزه انتخاباتی درک و نگاهشان به انتخابات از رسانه نماها فراتر است و حلقه اتصالشان با مرد خدمتی به نام سید محمد موحد با شلیک های مشقی خدشه نمی پذیرد و صدای اتحاد طیبی و بهمیی و دشمن زیاری و سادات در این حوزه انتخاباتی از صندوق های رای در ۱۲اسفند چنان غرا خواهد بود که برای همیشه از نوشتن بی مقدار خجالت زده خواهید شد. لنده همچنان با تمام انتظاراتی که حقشان خواهد بود و از نوع مطالبه خودشانی است نه دیگرانی در این وحدت تاریخ دار سربلند خواهد بود و این پوچ تیترهای شما، عزم نماینده را برای پیگیری بیشتر خواهد کرد چنان قبل و زنجیر قلبی و ارادت کاری موحد با مردم شریف لنده را فولادین تر و فشرده تر خواهد نمود. و در نهایت این جمله شریف و مبارکه را حسن ختام خواهم آورد که هیچ وقت در هیچ روایتی نیامده:والله مع المنافقین. بلکه همیشه آمده است والله مع الصابرین…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت