پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 بهمن 1402 ساعت 16:11:: شناسه خبر: 142264

امام جمعه دهدشت:

در انتخابات آبروی افراد را نبرید و به آن‌ها تهمت نزنید

حجت الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه به برنامه رأی دهید نه طایفه، با چشم باز انتخاب کنید نه با مسائل قومی و طایفه ای این دامن زدن آسیب و نگران کننده است، افزود: این مسئله نخبگان را از صحنه بیرون می‌کند و تصمیم‌گیری کلان نمیتوان گرفت

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت ضمن دعوت همه نمازگزاران به تقوای سیاسی، اظهار کرد: در انتخابات و انتخاب افراد دقت کنید، آبروی افراد را نبرید و به آن‌ها تهمت نزنید.

وی با بیان اینکه این افراد مسلمان هستند و در جامعه حق زندگی دارند افزود: در این فضای بی در پیکر مجازی در این گعده های خصوصی آتش را برای خودتان نخرید، نه کسی که رأی می‌آورند و نه کسانی که کاندیدا هستند در قیامت دست شما را نخواهند گرفت.

وحدانی فر افزود: آن جوانی که بخاطر بی تقوایی سیاسی ما در رأی دادن بیکار است و آن دختری که بخاطر انتخاب های ما در این کشور جهیزیه عروسی ندارد ما در آه و افسوس گناه آن‌ها شریک هستیم.

وی با بیان اینکه نماینده‌ای که انتخاب می‌کنیم نماینده همه ملت ایران است، افزود: تقوا، تقوا و تقوا را رعایت کنید، یه زمانی می‌رسد که کسی به کسی رحم نمی‌کند آقایان، کسانی که صدای ما را از رسانه ها می‌شنوید، برای اینکه فلان آقا رأی بیاورد چرا دین خود را می‌فروشید؟ چرا بنزین بر هیزم گناه دیگران می‌ریزید.

حجت‌الاسلام وحدانی فر تشویق، ترغیب، آمدن در صحنه و هر رأی را تایید نظام شیعی و علوی و اسلامی دانست و گفت: این رأی ها در مقابل استکبار جهانی می‌ایستد.

وی افزود: لذا تقوا ایجاب می‌کند که مراقب باشیم که به چه کسی رأی می‌دهیم و چگونه آبروی دیگران را می‌بریم.

خطیب جمعه دهدشت دیدار ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و به مأموریت های واگذار شده به ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه فضای وعظ و موعظه را در خطبه ها با دقت پیگیری کنند.

وحدانی فر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با تکیه بر فرمایش امام راحل ره مبنی بر خطبه های نماز جمعه باید این چنینی باشد که اخبار  کشورهای اسلامی، آنچه مربوط به استقلال کشور، مربوط به ارتباط ملل دیگر، مربوط به دخالت دولت های بیگانه در کشور است را بیان کنید، گفت: این به معنای غنی سازی فکر مخاطب است تا بتواند روی مسائل زندگی و جامعه اش درست فکر کند و کار کند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها می‌گویند امام جمعه چکار مسائل سیاسی دارد، گفت: از نظر آن‌ عده حرف درستی است چرا که بیان برخی از مسائل دکان آن‌ها را تعطیل می‌کند و ناچارند این‌چنین موضع بگیرند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر، ائمه جمعه مردمی، برای مردم و زندگی با مردم را برخی از نکات مهم فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: این نکته بسیار تأثیرگذاری است که باید همه ما نسبت آن توجه داشته باشیم.

وی به فرارسیدن ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: امروز ما فجرهای مختلفی در پیش‌رو داریم، یکی از چیزهایی که دشمن می‌خواهد ما مثل دهه فجر در آن موفق نشویم مسئله انتخابات است.

وحدانی فر به چند توصیه در خصوص انتخابات در استان پرداخت و با بیان اینکه برخی از کاندیداها مکرر گلایه می‌کنند که حرف های شما  آرای ما را کم کرد، گفت: بنده در خطبه های نماز جمعه فرمایشات امامین انقلاب را بیان می‌کنم اگر شما امامین انقلاب را قبول داشته باشید پس نباید این مسئله برایتان فرقی کند.

وی از قوم‌گرایی به عنوان مهم ترین و یکی از آسیب های انتخابات نام برد و گفت: امروز برخی از کاندیداهای انتخابات دست به جاهلیت مدرن زده اند، در استان مردم را تشویق به قوم‌گرایی، تنفر اجتماعی، مسائل قومی و قبیله ای که شکاف و گسل های امنیتی و اجتماعی ایجاد می‌کند، می‌کنند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر خاطرنشان کرد: با ترویج قوم‌گرایی و طایفه مداری مسیر انتخابات را منحرف نکنید بگذارید مردم آزاد باشند و آسایش مردم را سلب نکنید.

وی افزود: اگر برنامه دارید از طریق رسانه ها به مردم اعلام کنید چرا به سمت قومگرایی مذموم می‌روید که کانون خانواده ها را در این استان به خطر انداخته؟

امام جمعه کهگیلویه قوم‌گرایی را توهین به شعور و بلوغ سیاسی مردم خواند و گفت: نخبگان باید جلوی این مسئله را بگیرند، این روند با اصلاح شود.

 وحدانی فر با بیان اینکه به برنامه رأی دهید نه طایفه، با چشم باز انتخاب کنید نه با مسائل قومی و طایفه ای این دامن زدن آسیب و نگران کننده است، افزود: این مسئله نخبگان را از صحنه بیرون می‌کند و تصمیم‌گیری کلان نمیتوان گرفت.

وی تصریح کرد: ما نماینده‌ای می‌خواهیم که در مجلس کرسی دار باشد، ظرفیت‌های مجلس، ملی و واقعیت های کشور را بداند استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به چنین انسان هایی دارد.

حجت‌الاسلام وحدانی فر به وعده‌های برخی از کاندیدهای انتخابات اشاره کرد و گفت: وعده هایی می‌دهند که رئیس جمهور و همه هیأت دولت هم نمی‌توانند آن‌ها را در این کشور حل کنند، چرا از این وعده‌ها در این شرایط اقتصادی می‌دهید؟ نکنید این ها آسیب است، این کار افراد شایسته، کارآمد و نامزدهای توانمند را کنار می‌زند و مصائب درست می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از لیدرهای کاندیداها اپوزیسیون شده اند، گفت: تنور گرم کن شما هستید، دیگر چرا حمله می‌کنید و چرا اپوزیسیون برای نظام و انقلاب شده اید؟ شما چرا مراقبت نمی‌کنید با حرف ها و رو زدن شما بود که مردم آمدند و به فلان کاندیدا رأی دادند.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت