پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اسفند 1395 ساعت 19:12:: شناسه خبر: 14382

تمجید بی سابقه معاون اول رییس جمهور از استاندار کهگیلویه وبویراحمد/خادمی، دلسوز،پیگیر و از استانداران خوب دولت تدبیر و امید است

معاون اول رئیس جمهور استاندار کهگیلویه و بویراحمد را از استانداران خوب دولت, دلسوز و پیگیر توصیف کرد که تا الان کارها و سیاست های دولت را به کمک مدیران و نمایندگان همراه این استان به خوبی پیگیری کرده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون اول رئیس‌جمهور در جمع مدیران و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: همه قول های رئیس جمهور در سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد اگر در سال ۹۵ به طور کامل محقق نشدند در سال ۹۶ محقق خواهند شد.

به گزارش صدای جنوب, اسحاق جهانگیری در جمع مدیران این استان با برشمردن ظرفیت‌ها و فرصت‌های توسعه در استان کهگیلویه و بویر احمد افزود: وقتی همه چیز را کنار هم می گذاریم می بینیم این استان همه شرایط توسعه را دارد و فقط یک اراده می خواهد اتفاقاً آن را هم دارد.

معاون اول رِئیس جمهور به طور مشخص به ظرفیت های چون آب, منابع طبیعی, نفت, گردشگری و موقعیت جغرافیایی کهکیلویه بویر احمد اشاره کرد و گفت: اگر بارندگی های اخیر در چند استان از جمله بوشهر هرمزگان سیستان و خراسان نبود باید از بهار به فکر آبرسانی شرب با تانکر می بودیم ولی این استان آب خوبی دارد از طرفی منابع نفت و گاز قابل توجه,ظرفیت گردشگری,منابع خدادادی, معادن و نیروی جوان با انرژی نیز دارد.

هر دانشجو یک کارآفرین باشد, اسیر بودجه دولت نشوید

جهانگیری ادامه داد: استان کهکیلویه و بویر احمد حلقه اتصال ۳ کانون پرجمعیت فارس, شیراز و اصفهان است که این موضوع در کنار فاصله نزدیک به بنادر و حمل و نقل سریع تر, امتیازات ویژه ای برای این استان هستند.

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌هایش وجود ۵۷ هزار دانشجوی این استان را یک سرمایه خواند و گفت: هر کدام از اینها می توانند به یک کارآفرین باشند.

وی ادامه داد: نباید خودتان را اسیر بودجه دولت کنید چرا که بودجه دولت اگر همان حقوق پرسنل و چند کار زیربنایی مثل جاده و راه آهن را انجام بدهد باید از آن تشکر کرد ولی این اعتبارات دولتی به توسعه نمی‌انجامند.

سینره شما صد سینره شود/ جاده ای که ارقام صادراتی را میلیاردی میکند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه استانی مانند کهکیلویه و بویر احمد با کارخانه‌های چون سینره و زربند محقق می شود, تصریح کرد: باید کاری کنیم سینره شما یکصد سینره شوند و به جای یک سرمایه گذار, صدها سرمایه گذار جذب شود.

جهانگیری تصریح کرد: جاده پاتاوه-دهدشت باید اعداد و ارقام صادراتی این استان را بسیار بسیار بیشتر از وضعیت فعلی آن کند; با وجود جاده ای که به شکل محسوسی این استان را با کمترین فاصله به دریا وصل می کنند صادرات ۵ میلیارد و ۲۰ میلیارد دلاری یک شوخیست باید از اعداد هزار میلیاردی حرف بزنید.

جهانگیری با تاکید بر این موضوع که همه قول های رئیس جمهور در این استان نهایتاً تا سال ۹۶ محقق می‌شود به طور مشخص به تامین اعتبار سدهای مورد توافق با وزارت نیرو اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: با همت همه نخبگان مردم جوانان تحصیل کردهدر چند سال آینده شاهد استانی پیشرفته باشیم که در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

نجات اقتصاد کشور یک شاهکار بود

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌ هایش که به مسائل ملی اشاره می کرد, یادآور شد: وضعیت بسیار نگران کننده اقتصادی کشور در سالیان گذشته بگونه ای بود که عملکرد دولت تدبیر و امید در سال ۹۵ یک شاهکار اقتصادی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات شدیدی همچون تحریم ها با کاهش شدید قیمت نفت از ۱۰۰ دلار به ۳۰ دلار یک شوک بزرگ اقتصادی را وارد کرد ابراز داشت: با این شرایط تصمیمات و دستورالعمل هایی که میتوانست همه این مشکلات و جوانب کار را در نظر بگیرند کار راحتی نبود ولی این کارها شد و اقتصاد کشور نجات پیدا کرد.

همه ما می‌دانیم وقتی یک واحد تعطیل می‌شود فعالیت مجدد آن پروژه طولانی و زمان بر است ولی این دولت به جای ۷۵۰۰ واحدی که قول داد ۲۱ هزار واحد تولیدی راکد را تسهیلات رونق داده است

غصه ام گرفت یک کشور کوچک حق ۸۰ میلیون ایرانی را میخورد

جهانگیری افزود در سال ۸۴ که دولت اصلاحات, اداره کشور را تحویل داد میزان برداشت ایران از منابع مشترک نفتی در پارس جنوبی با کشور قطر مساوی بود ولی در سال ۹۲ دولت تدبیر و امید بر سر کار آمد کشور قطر ۲ برابر ایران از این منابع مشترک برداشت می کرد که بعنوان یک ایرانی و یک شهروند غصه ام میگیرد که کشور کوچکی که به اندازه یک استان ما است, حق ۸۰ میلیون ایرانی را می خورد.

معاون اول دولت تدبیر و امید تاکید کرد: امروز به ملت ایران با خوشحالی قول می دهیم که برداشت ما با کشور قطر بار دیگر در سال ۹۶ مساوی خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور استاندار کهگیلویه و بویراحمد را از استانداران خوب دولت, دلسوز و پیگیر توصیف کرد که تا الان کارها و سیاست های دولت را به کمک مدیران و نمایندگان همراه این استان به خوبی پیگیری کرده است.ریواس جنوب

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت