پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اسفند 1402 ساعت 08:12:: شناسه خبر: 143898

یکهزارو ۸۱۴ خانوار کهگیلویه وبویراحمدی بهرمند از زمین مسکن شدند

یکهزار و ۸۱۴ خانوار در کهگیلویه وبویراحمد بهره مند از زمین مسکن از محل ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شدند.

به گزارش صدای جنوب و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدعلی احمدزاده روز سه شنبه با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین واگذاری زمین به یکهزار و ۸۱۴ خانوار ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: این زمین ها همه ویلایی است و ۵۵۰ میلیون تومان وام برای ساخت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که بانک پرداخت تسهیلات را سرعت دهند.
استاندار افزود: حمایت دیگری برای صدور پروانه و اراده خدمات آب، برق و گاز و همچنین خیابان کشی همزمان با ساخت واحدها انجام شود تا پس از اتمام واحدها معطل خدمات نشوند.
وی بیان کرد: می طلبد وزارت راه و شهرسازی اعتباراتی را برای ارائه خدمات آب، برق و گاز این واحدها در اختیار قرار دهد.
احمدزاده تصریح کرد: براساس آمار، کشورنیازمند رشد۲.۵ درصدی جمعیت است و وضعیت جمیعتی استان تا همین امسال هم نزولی بود.
استاندار اظهار داشت که تفکر جدیدی در دولت ایجاد شد که فرزندآوری و توجه به خانواده مدنظر باشد و بدون شک این تفکر دولت سیزدهم در رشد جمعیت و تحقق منویات مقام معظم رهبری اثرگذار است.
وی عنوان کرد: زمانی برای کنترل جمعیت ما را تحت فشار قرار دادند و با تبلیغات کمتر زندگی بهتر خانواده ها را به سمتی بردند که یک یا دو فرزند داشته باشند و به وضعیت نزولی جمعیت رسیدم و تهدیدی علیه کشور و امنیت ملی بود.
احمدزاده بیان کرد: یکی از ارکان مهم تشکیل یک زندگی مسکن است درشهرستان های بزرگ گچساران و دهدشت مشکلی زمین برای ساخت مسکن وجود ندارد اما در لنده و باشت به دلیل کشاورزی بودن اراضی با مشکل مواجه هستیم اما مشکلات در این شهرها گره کور نیست و قابل حل است.
احمدزاده با بیان اینکه بیشتر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان هستند، گفت: مشکل کمبود زمین در یاسوج اساسی است چرا که مرکز استان توسط کوه ها و جنگل محصور شده است.
استاندار ادامه داد: برخی زمین های کشاورزی در استان درجه یک و دو بوده و زمین های درجه سوم و چهارم برای تغییر کاربری محدود هستند.

وی یادآور شد با همکاری جهاد کشاورزی ۱۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان اختصاص داده شد که در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کلنگ زنی شد.
استاندار گفت: مشکل این ۱۰ هکتار زمین تاکنون حل نشده است و امیدواریم با مشارکت راه و شهرسازی بتوانیم بخشی از این زمین را پول و برای بخش دیگر امتیازاتی را به سرمایه گذار بدهیم تا این مشکل رفع شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه کمبود زمین در مرکز استان باعث شده در طرح نهضت ملی مسکن جایگاه خوبی نداشته باشیم، گفت: آورده سرمایه گذار دو هزار میلیارد تومان است و با رفع مشکلات ساخت ۱۰ هزار مسکن آغاز می شود و تلاش های زیادی در این خصوص در حال انجام است.
احمدزاده عنوان کرد با همه تلاش های صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن اما پیشرفت فیزیکی پروژه ها به کندی انجام می شود و راضی کننده نیست.
استاندار عنوان کرد: طبق اعلام مسکن و شهرسازی پروژه ۲۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن گچساران ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در پایان این جلسه به نمایندگی از یکهزار و ۸۱۴ خانوار کهگیلویه وبویراحمدی بطور نمادین سند زمین برای احداث مسکن به جند خانواده مشمول ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعطا شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت