پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اسفند 1402 ساعت 09:12:: شناسه خبر: 144328

چرام، شهرستان نخست استان در برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری

جلسه ستاد سفر شهرستان چرام با حضور فرماندار و اعضای این ستاد با موضوع استقبال از مسافرین نوروزی در سالن اجتماعات فرمانداری چرام برگزار شد.

صدای جنوب:

فرماندار شهرستان چرام در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماهی است که ساعت ها، روزها و هفته های آن بهترین ساعات هستند و نفس ها و خواب در آن تسبیح خداوند است.

سید عبدالرحمان توفیقیان با بیان اینکه مهمترین رویداد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور به خوبی در شهرستان چرام رقم خورد، افزود: تعداد زیادی از دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در جریان انتخابات امسال به جدی پای کار بودند و زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم را فراهم کردند.

وی بیشترین مشارکت انتخابات استان را در شهرستان چرام داشتیم، ادامه داد: از شرکت و حضور گسترده و پروشر مردم در این دوره از انتخابات که در سرنوشت کشور خود شرکت داشتند و همچنین از زحمات همه نیروهای نظارتی، اجرایی، بازرسی، اعضا و تمام نیروهای امنیتی و انتظامی که برای برگزاری این انتخابات سالم و پرشور تلاش زیادی داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

توفیقیان با بیان اینکه امسال تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت با هم گره خورده است، اظهار داشت: با توجه به ماه مبارک رمضان شهرداری و دستگاه های فرهنگی باید حال وهوای فرهنگی و معنوی شهر پر رنگ تر نمایند.

فرماندار چرام افزود: دستگاه های خدمات رسان باید زمینه مناسب را برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در خصوص مناطق گردشگری و به خصوص چشمه بلقیس تمهیداتی مناسبی اندیشده شود تا شئونات اسلامی به خوبی رعایت شود.

توفیقیان با بیان اینکه آموزش و پرورش در خصوص اسکان مسافران نوروزی اقدامات و تمهیدات لازم را به کار ببرد، گفت: میراث فرهنگی تا قبل از آغاز سفرهای نورزوی در خصوص پاکسازی مناطق گردشگری و تفریحی شهرستان از ظرفیت دوستداران طبعیت استفاده کند.

وی تاکید کرد: دستگاه های زیربط در این ایام باید بر مراکز توزیع و طبخ غذا و ایحتاج مردم نظارت ویژه داشته باشند و با تشکیل گشت های مشترک بحث نظارت را با جدیت دنبال کنند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان چرام در این برنامه گفت: شهرستان چرام با تجه به داشتن چشم انداز ها و مناظر طبیعی و بکری که دارد به عنوان نگین سبز جنوب کشور معرفی شده است.

پویا سلیمی‌فر افزود: در شهرستان چرام علاه بر داشتن مناطق تفریحی و گردشگری دارای بناهای تاریخی و اماکن مذهبی است سالانه شاهد ورود گردشگران زیادی از تمام نقاط کشور به این شهرستان هستیم

وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای فراهم کردن بسترها و زمینه هایی برای استقبال از مسافران نوروزی در ایام ماه مبارک رمضان هستیم.

سلیمی‌فر با بیان اینکه کمیته های استقبال از گردشگران و مسافران نورزی در شهرستان تشکیل شده است، بیان کرد: کمیته حمل و نقل با مدیریت اداره راه، کمیته خدمات امداد و نجات با مدیریت هلال احمر، کمیته خدمات انتظامی و امنیتی و ترافیک شهری با مدیرت فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و نماینده پلیس راهور، کمیته هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها به نمایندگی معاون عمرانی فرماندار، کمیته اسکان با مدیریت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش، کمیته تنظیم بازار و خدمات رفاهی با مدیرت صمت شهرستان، کمیته خدمات بهداشتی و سلامت و محیط زیست با همکاری سازمان اورژانس و محیط زیست، کمیته تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی با مدیریت نماینده صداوسیما، کمیته ساماندهی و نظارت بر اقامه نماز با مدیریت ستاد اقامه نماز در سطح شهرستان برای استقبال از مسافران و گردشگران نورزی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای استراحت بین راهی مسافران نوروزی در شهرستان محل هایی مشخص شده است، عنوان کرد: در فاصله ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری هر شهر محل هایی برای پذیرایی و استراحت و نماز گردشگران فراهم می شود.

سلیمی‌فر افزود: در ورودی های شهرها ایستگاه ها و کمپ هایی با کمک هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان برپا می شود

وی با بیان اینکه چشمه بلقیس چرام اماده استفاده و پذیرایی از گردشگران نورزی است، بیان کرد: در جلوی چشمه بلقیس نمایشگاه و غرفه های صنایع دستی دایر می شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان چرام با بیان اینکه در همه اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان سفره های نوورزوی برپا می شود گفت: در تعدادی از مناطق گردشگری که در سامانه گردشگری ثبت هستند سفره های افطاری ساده برای پذیرایی از گردشگران نوروزی برپا می شود.

وی افزود: برای استقبال بهتر از مسافران نوروزی درمناطق گردشگری پارکینگ و روشنایی مناسب پیش بینی شده است و مکان هایی برای راهنمایی مسافران و تزیع نقشه و بروشور در ورودی شهرها و برخی از مناطق مهم گردشگری مشخص شده است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت