پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اسفند 1402 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 144337

امام جمعه دیشموک:

مردم مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دارند/ باید مسئولان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه هر سال در ماه مبارک رمضان کنترل اشغالگران اسرائیلی بر بیت المقدس به خاطر حضور صدها هزار نفر مسلمان در نماز جماعت مسجد الاقصی و اماکن مقدس شدیدتر می‌شود افزود: شاید حمله به رفح انجام شود حمله‌ای که کرانه باختری را در ماه مبارک رمضان منفجر خواهد کرد.

صدای جنوب:

امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهم‌ترین ویژگی ماه مبارک رمضان را نزول قرآن در شب قدر بر قلب نازنین پیامبر اسلام عنوان کرد و گفت: ماه رمضان پیوند محکمی با قرآن دارد و باید به این هدیه الهی توجه ویژه و خاصی شود.
حجت الاسلام راوند ترفیع درجه و دریافت نشان فرماندهان کل سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در روز یکشنبه از طرف فرمانده کل قوا را به خاطر عملکرد مطلوب این دو فرمانده در ارتقاء توان دفاعی کشور و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح را افتخاری برای امنیت دفاعی کشور عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی در غرب آسیا در منطقه پرتلاطم و حساس با خطرات و تهدیدات امنیتی فراوانی روبروست که ظهور این ناامنی‌ها در کشورهای همسایه می‌بینیم. وی امنیت و آرامش کشور را نتیجه عملکرد مطلوب و مناسب نیروهای مسلح در ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: از زحمات نیروهای مسلح ارتش و سپاه پاسداران قهرمان و مهربان تشکر می‌کنیم و یقیناً مردم ایران قدردان زحمات این عزیزان هستند. 
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه هر سال در ماه مبارک رمضان کنترل اشغالگران اسرائیلی بر بیت المقدس به خاطر حضور صدها هزار نفر مسلمان در نماز جماعت مسجد الاقصی و اماکن مقدس شدیدتر می‌شود افزود: شاید حمله به رفح انجام شود حمله‌ای که کرانه باختری را در ماه مبارک رمضان منفجر خواهد کرد.
حجت الاسلام راوند با بیان اینکه طبق اعلام صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه وجود دارد که خدمات اولیه بهداشتی را نمی‌توانند دریافت کنند افزود: ۹۵ درصد زنان باردار و شیرده با کمبود شدید تغذیه مواجه هستند ولی نهاده‌های بین‌المللی و حقوق بشری در خواب فرو رفتند و هیچ کدام به فریاد این مظلومان نمی‌رسند. رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش دیشموک دهم رمضان سالروز وفات ام المومنین خدیجه کبری را یادآور شد و گفت خدیجه کبری ام المومنین نمونه بارز زنی قدرتمند و چند ساحتی است که نقش خانوادگی، همسری پیامبر، مادری، عبادت ارتباط اجتماعی و تاجری قابل اعتماد را به خوبی ایفا کرده است و دین اسلام مدیون خدمات حضرت خدیجه کبری به دین است و ایشان همسری نمونه برای پیامبر و الگوی کامل برای همسرداری زنان مومنه و مسلمان است. امام جمعه دیشموک بزرگترین تجارت حضرت خدیجه را تجارت با خدا دانست و گفت :((پیامبر خدا نیز در این باره می‌گوید هیچ مالی به من سود نبخشید آنگونه که ثروت حضرت خدیجه به من سود بخشید)) و بنابر روایات پیامبر از اموال حضرت خدیجه برای کمک به آزادی بدهکاران و برای پیشبرد اهداف دین اسلام و کمک به یتیمان و بینوایان کمک می‌گرفت. حجت الاسلام راوند مصادف شدن و همزمانی بهار بندگی و بهار طبیعت را مبنای بهترین حال دانست و افزود: باید مواظب باشیم این تعطیلات باعث بی‌احترامی به ماه مبارک رمضان نشود و هم مردم و هم مسئولین توجه کنند که به ماه رمضان و حرمت این ماه بی‌احترامی نشود.

وی فرارسیدن عید نوروز را یادآور شد و تصریح کرد: مردم مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دارند و باید مسئولان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند تا هم رفاه حال مردم مورد توجه باشد و هم تامین و توزیع به موقع و عادلانه کالاها و خدمات رسانی بهتر صورت گیرد تا انشالله در ایام نوروز نارضایتی در این زمینه نداشته باشیم. امام جمعه دیشموک به عزل و نصب‌های استان اشاره‌ای داشت و گفت: به خاطر ضعف مدیران استانی بعضی از مدیران توسط نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند و اکنون بعد از انتخابات شاهد تغییرات گسترده مدیران هستیم که توسط نمایندگان این اتفاق می‌افتد و عدم توجه به شایسته سالاری باعث بدبینی مردم بوده و هر روز شاهد تشدید این ناکارآمدی‌ها هستیم. حجت الاسلام راوند تعطیلی پروژه‌های راهداری دیشموک را یادآور شد و خاطرنشان کرد: جاده‌های ارتباطی بخش به خصوص جاده ارتباطی به قلعه رئیسی و شهرستان کهگیلویه نیمه کاره رها شده است و بعد از حدود یک سال همچنان تعطیل است و تکمیل نشده است که باعث اعتراض مردم و رانندگان شده است. وی با عنوان اینکه تنها ورزشگاه دیشموک نیمه کاره رها شده است و چمن این ورزشگاه در حال تخریب است که اعتراض جوانان و جامعه ورزش را به دنبال داشته است بیان کرد: انتظار داریم مسئولان به موضوع ورزش بخش دیشموک توجه بیشتری داشته و این ورزشگاه را برای ورزش جوانان هرچه سریع‌تر درست کنند.

فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت