پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 فروردین 1403 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 145013

عزم راسخ دولت سیزدهم برای اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز-اصفهان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور ،مهرداد بذرپاش وزیر راه و همچنین احمد وحیدی وزیر کشور از جزئیات طرح اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز- اصفهان با خبر هستند و عزم دولت برای اجرایی شدن این کلان طرح زیرساختی و ملی راسخ است

سید علی احمدزاده در این زمینه و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز از محل سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد برای این طرح مهم زیرساختی اختصاص یافته است.

اتصال کهگیلویه و بویراحمدبه آزاد راه‌ ها،توسعه بزرگراه ها و خطوط ریلی و هوایی جزو آرزوهای محال و دست نیافتی مردم این دیار بوده است که اکنون در دولت سیزدهم این آرزو جامه عمل پوشانده و قرار است یاسوج سومین مرکز استانی باشد که به آزاد راه شیراز- اصفهان اتصال یابد.

کارشناسان حوزه راه در کهگیلویه و بویراحمد معتقد ند که یکی از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی اتصال به آزادراه شیراز- اصفهان است.

اَبَرپروژه آزادراه شیراز – اصفهان در ۶ قطعه به طول۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، ۲۰مهرماه با حضور رییس‌جمهور افتتاح شده است، این طرح، علاوه بر مزیت هایی همچون کاهش مصرف سوخت، مسیر شیراز تا استان اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور ۱۳۵ کیلومتر کوتاه تر شد.

کهگیلویه و بویراحمد کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود اما جزو آن دسته از استانهای کشور است که به آزادراه دسترسی ندارد.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

کهگیلویه و بویراحمد تا آزادراه ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و قرار است برای نخستین بار در طول تاریخ استان کهگیلویه وبریراحمد به آزادراه متصل شود.

عزم راسخ دولت سیزدهم برای اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز-اصفهان +فیلم

خبرهای خوش استاندار از اتصال استان به آزاد راه شیراز به اصفهان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و همچنین احمد وحیدی وزیر کشور از جزئیات طرح اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز- اصفهان با خبر هستند و عزم دولت برای اجرایی شدن این طرح مهم زیرساختی راسخ است.

سید علی احمدزاده افزود: در سفر دور دوم هیات دولت به استان نیز چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای شروع عملیات اجرایی آن اختصاص یافته است .

وی گفت: در جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی خواسته استان در اتصال به آزادراه شیراز به اصفهان از طرف اقلید مطرح و پیگیری شده است.

بخشی از جاده یاسوج به اقلید دو بانده شده و چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات سفر دور دوم دولت برای تعریض آن اختصاص داده شده است که می تواند مسیر اتصال به آزاد راه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این مسیر در صورتی که لازم باشد کار مطالعاتی جدیدی نیز انجام تا امکان اتصال استان به این آزادراه و کوتاه شدن مسیر تا مرکز کشور فراهم شود.

احمدزاده با بیان اینکه در این خصوص خواسته استان مورد استقبال وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: این خواسته را در جلسه استانداران با رئیس جمهور مطرح کردم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: درخواست کردم که شهر شیراز به عنوان مرکز استان فارس به این آزادراه متصل شده و قرار است شهر بوشهر به عنوان مرکز استان به این آزادراه متصل شود و شهر یاسوج نیز با فاصله ۶۰ کیلومتری با آزاد راه به عنوان سومین مرکز استان به این بزرگراه متصل شود.

وی بیان کرد: خواسته ما در این خصوص مورد عنایت رئیس جمهور قرار گرفت حتی وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه توضیحاتی هم ارائه کرد و دستور داده شد مورد بررسی قرار گیرد.

 

احمدزاده ابراز کرد: در جلسه ای که با دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور داشتم بازهم این خواسته مطرح شد و پیگیر اتصال استان به آزاد راه شیراز به اصفهان از مسیر اقلید شدم.

وی با بیان اینکه بنا داریم از محل اعتبارات استانی ۱۴۰۳ مبلغی برای مطالعه این طرح اختصاص دهیم، گفت: برنامه داریم مطالعه کنیم اگر مسیری جدیدی باشد پیشنهاد دهیم در غیر اینصورت مسیر فعلی در جاده اقلید را تعریض خواهیم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در اتصال به این آزادراه مصمم هستیم تا مسیر برای تردد به مرکز کشور کوتاه و ایمن شود.

احمدزاده ابراز کرد: در اعتبارات ۱۴۰۳ مبلغی برای مطالعه این طرح قرار داده خواهد شد تا مطالعه جدید بکنیم که در صورت نیاز مسیر کوتاه تری با تونل ایجاد و یا همین مسیر را تعریض کنیم، عملیاتی شوند.

وی تاکید کرد: روند تعریض و بهسازی مسیر فعلی یاسوج به طرف روستای قره و سمیرم استمرار خواهد داشت.

عزم راسخ دولت سیزدهم برای اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز-اصفهان +فیلم

طرح اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزاد راه رویایی که به حقیقت گره می خورد

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت