پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 فروردین 1403 ساعت 16:01:: شناسه خبر: 145161

پهپادهای ایران و خروج از سایه جنگ طولانی ایران و‌اسراییل

هنوز برای ارزیابی نتایج این حمله و تبعات احتمالی و واکنش اسراییلی ها به آن خیلی زود است اما هر چه شود از بزرگی این رویداد نمی کاهد این را می توان یک تاریخی دانست که معادلات منطقه ای را بازنویسی نمود.

صدای جنوب:

پهپادهای ایران و خروج از سایه جنگ طولانی ایران و‌اسراییل
به قلم خدیجه ثناییان زاده

هنوز برای ارزیابی نتایج این حمله و تبعات احتمالی و واکنش اسراییلی ها به آن خیلی زود است اما هر چه شود از بزرگی این رویداد نمی کاهد این را می توان یک تاریخی دانست که معادلات منطقه ای را بازنویسی نمود.

یک دستاورد برای حملات بامداد ۲۶ فروردین این است که ” از امروز و این تاریخ ایران بدون رقیب، ابرقدرت منطقه است” در شرایطی که چندین دهه، اسراییل زیر چتر حمایت گسترده آمریکا و انگلستان و فرانسه و دهها کشور دیگر بوده و هیچ قدرتی جرأت تصور تعرض به آن را نداشت، ایران جایگاه ابرقدرتی خود در منطقه را به رخ همگان کشید.

نوع پاسخ ایران نشان دهنده این است دفاع مشروع بوده و حق تعارض به خاک ایران برای هیچ‌ فرد وکشوری وجود ندارد

ایران دنبال جنگ نبوده و نیست
در این شرایط و این برهه زمانی این نوع پاسخ دادن از طرف ایران اجتناب ناپذیر و ضروری و در راستای تامین امنیت ملی وحفظ و ارتقای سطح بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن بود و‌طی این عملیات،ناتوانی گنبد آهنین اسرئیل بیش از پیش اشکار شد و همچنین باید برای همگان عبرت شود که مقابل ملت ایران دچار خطای محاسباتی نشوند چرا که ایران با صراحت برخورد خواهد کرد.

ماهیت دفاعی این عملیات خود نشان داد که جمهوری اسلامی ایران بینه دفاعی قوی دارد و درسیاست ها واقع بینانه حرکت میکند تردیدی وجود ندارد هر اقدامی اسرائیل انجام دهد نقطه پایانی برای خودش است
همچنین این پیام راهم داشت که اسرائیل و دشمنان ایران اسلامی درمقابل ایران اسلامی اسیب پذیرند

بنابراین چپ‌وراست موافق ومخالف همه ماسوار یک کشتی هستیم دشمن به خاک ما تعرض کرد و نیاز به پاسخ بود اگر پاسخ نمیدادیم آسیب بیشتری میدیدیم مسائل داخلی را به بیرون وخارج ربط ندیم و مراقبت کنیم از اندیشمون و نوع حمایتمون از وطنمون.

نمی توان گفت ساعات و روزهای آینده چه خواهد شد؟ و واکنش احتمالی اسراییلی ها چه خواهد بود؟ و آیا به تنش نظامی بیشتر یا ترورهای تلخ تر منجر خواهد شد یا خیر اما روشن است که هر رخداد تلخ و شیرینی رخ دهد، ۲۶ فروردین رویدادی است که حتما باید در تقویم کشور ثبت نمود. بی شک گروهی به ارزیابی تعداد کشته ها و میزان تخریب ساختمان ها پرداخته و این حمله را یک رخداد معمولی معرفی خواهند کرد اما واقعیت این است که بزرگی این اقدام نه در میزان تخریب و کشتگان که در اصل انجام آن است.

از طرفی ریزش ارز در بازار پایتخت بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت