پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 اسفند 1395 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 14539

گوهرکانی ،استاندار و نمایندگان را زیر یک سقف جمع کرد

طرح آبیاری تحت فشار دشت امامزاده جعفر گچساران به بهره برداری رسید

این پروژه زحمات دولت است که کار را به نتیجه رسانده و نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل که مقام معظم رهبری به آن امر فرموده‌اند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیین افتتاح طرح تجمیع آبیاری تحت فشار دشت امامزاده جعفر و روستاهای تابعه با حضور نمایندگان مردم در مجلس، مسئولان استانی و شهرستانی در روستای خربل گچساران برگزار شد
به گزارش صدای جنوب ،این طرح که توسط  سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و امور اب گچساران به بهره برداری رسیده است رونقی به کشاورزی و اشتغال منطقه خواهد داد.

اقدام ارزشمند گوهرکانی 

gohargani

هرچنددرهفته های گذشته اخباری از اختلاف میان استاندار ونمایندگان و یا نمایندگان باهم به گوش می رسید اما اقدام ارزشمند جعفرگوهرکانی رییس سازمان جهادکشاورزی استان در دعوت از مجمع نمایندگان ،استاندار وسایرمدیران برای افتتاح این پروژه به همه این شایعه ها پایان داد و انها نیز بر همدلی و همکاری تاکید نمودند.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس در این آئین با بیان اینکه راه توسعه کهگیلویه و بویراحمد رفتار صادقانه با یکدیگر است، اظهار کرد: امروز ما باید هم با خود و هم با مردم صداق باشیم و صداقت را اولویت کاری خود قرار دهیم.

IMG_8358(2)

سردارعدل هاشمی پور ادامه داد: امروز خوشحال هستم که با الگوگیری از استان‌های توسعه یافته، استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تبدیل به استانی توسعه یافته است.

نماینده مردم کهگیلویه افزود: اگر استانی مانند یزد که کویرنشین بود توسعه پیدا کرد دلیل اصلی آن بود که چپ و راست و تمام تشکل‌ها و جریانات سیاسی و فکرها دور هم جمع شدند و اختلافات را کنار گذاشتند تا استانشان را ساختند.

هاشمی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چرا ما باید با این همه نعمت خدادادی و این همه زمین حاصلخیز نزدیک به ۴ میلیارد متر مکعب آب که از این جا می‌گذرد همچنان در فقر و بیکاری باشیم.

وی اذعان کرد: دلیل عمده و اساسی این است که نتوانستیم همدیگر را تحمل کنیم و یکدیگر را باور داشته باشیم و همه‌ با بدبینی و فرار از یکدیگر و با باور نداشتن یکدیگر چنین نتیجه‌ای عایدمان شده است.

هاشمی‌پور گفت: بیاید به همدیگر نیکی کنیم و به همدیگر رحم کنید تا دیگران به ما رحم کنند، با یک چشم فقط خوبی‌ها را ببینیم و با چشم دیگر بدی‌های خودمان را ببینیم.

وی ابراز کرد: مشکل ما اینجاست که فقط به دنبال جمع کردن عیب‌های دیگران هستیم و به بدی‌های خودمان کاری نداریم.

غلامرضا تاجگردون نیز در آیین افتتاح پروژه آبیاری دشت امامزاده جعفر و روستاهای تابعه اظهار کرد: امروز خوشحال هستیم که شاهد افتتاح پروژه عظیم آبیاری دشت امامزاده جعفر و روستاهای تابعه این شهرستان هستیم.

نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: این پروژه به متراژ دو هزار و ۲۴۰ هکتار با حضور نمایندگان و مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.

تاجگردون افزود: این پروژه زحمات دولت است که کار را به نتیجه رسانده است و نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل که مقام معظم رهبری به آن امر فرموده‌اند.

IMG_8365(2)

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این نوع طرح‌ها در بهبود زندگی مردم اثر فراوانی دارد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: همه چیز به خودمان بستگی دارد که چه قدر تلاش کنیم اگر مردم یک روستا زحمت زیادی کشیده و فعال‌تر بوده‌اند امروز نتیجه کار خود را مشاهده می‌کنند.

وی گفت: در بروشورها می‌توانید مشاهده کنید که مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان در حال حاضر در این دشت و روستاهای تابعه هزینه شده یعنی هر هکتار حدود ۴۰ میلیون تومان دولت هزینه کرده است.

وی با اشاره به بزرگی این پروژه گفت: این کاری بزرگی است و حسن این پروژه سرعت عملی بود که در آن وجود داشت.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به هزینه یک سد در منطقه گفت: در مقایسه با احداث سد، عدد کمی بالاتر است اما با کمی تفاوت مدت اجرای طرح یعنی احداث سد و انتقال آب به زمین حداقل دو تا سه برابر این زمان وقت صرف می‌کند.

تاجگردون ادامه داد: این کاری تازه و نو است و هر چند تجربه مردم در این زمینه کم است ولی برداشت من این است که مردم این هفت روستا ما را سربلند خواهد کرد و تجربه‌ای بشود که در دیگر نقاط استان چنین طرحی عملیاتی شود.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح گفت: فاز دوم این طرح در حال اجرا است و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این که ۴۵ کیلومتر از آب رودخانه زهره به این دشت انتقال داده شده گفت: باید با هر کیلومتر آن چندین شغل در این مکان ایجاد شود.

تاجگردون افزود: حداکثر استفاده از آب را داشته باشید و شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی را نیز راه‌اندازی کنید.

وی اظهار کرد: اگر فکر کنیم اعتبار وجود ندارد در حال حاضر هیچ کاری راه‌اندازی نمی‌شود ما باید بتوانیم از فکر و ایده‌های خودمان نهایت استفاده را نیز داشته باشیم.

تاجگردون افزود: بعید می‌دانم در کشور چنین پروژه‌ای در کشور با همکاری دو دستگاه امور آب و جهاد کشاورزی وجود داشته باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت