پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 فروردین 1396 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 16370

سرمقاله روزنامه ابتکار - محمدعلی وکیلی؛

اصولگرایان و بحران حضور احمدی نژاد!

اصولگرایان می دانند که دیگر نمی توانند این کارِ احمدی نژاد را رفو کنند. به همین سبب، چون این چهره دیگر روتوش نمی شد، نتوانستند حتی خبر ثبت نامِ او را در رسانه های خود و در صدا و سیما نشان دهند. لذا اعلان کردند که «باورشان شکست»!

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرمقاله روزنامه ابتکار – محمدعلی وکیلی

اصولگرایان وبحران حضور احمدی نژاد!

ده سال پیش در همین ستون، پرسشی جدی مطرح کردم که احمدی نژاد واقعا کیست؟ آیا احمدی نژاد را باید به قرائت آقای مصباح بخوانیم یا به قرائت آقای مشایی؟ آیا احمدی نژاد آن چنان است که اصولگرایان می گویند یا چنین که خود اشاره می کند و نشان می دهد؟
خود به مشایی اشاره می کرد و اما اصولگرایان، این اشاره را فرعِ بر آن چه خود می پنداشتند می گرفتند.

خلاصه هر چه رفتار احمدی نژاد نشان می داد، آنان انکار می کردند و تصور خود را به جایِ خودِ او می نشاندند. آنان احمدی نژاد را به قامتِ محبوب و مقصودِ خود می تراشیدند و در رسانه ها و صدا و سیما به تصویر می کشیدند. تقصیر احمدی نژاد نبود؛ او خود بدون روتوش می آمد اما این اصولگرایان بودند که او را بزک شده می خواستند. او ١١روز قهر می کرد، اصولگریان اما می گفتند چیزی نیست، حل می شود. او مهندس مشایی را بر خلاف نظر رهبری به عنوان معاون اول معرفی کرد، اصولگرایان باز برای رفوی این کار، متوسل به مولوی و ارشادی کردنِ حکم رهبری می شدند و می گفتند توصیه رهبری ارشادی بود نه مولوی. خلاصه هر چه «راست» بود را به سمت احمدی نژاد کج کردند تا او را در راهِ خود نشان دهند.

احمدی نژاد به صد زبان اینان را انکار می کرد اما افاقه نمی کرد. کار به جایی می رسید که او را طلسم و جادو شده می خواندند و «خارج زدن های غیرِ قابلِ رفویِ» او را به ورد و جادو نسبت می دادند. و مانند سبکتکین عیبِ ایاز را باور نمی کردند. باور کنید آیندگان به زحمت باور می کنند که روزگاری آنچه من در این مقاله گفته ام بر این کشور رفته است. چه شخصیت های امتحان پس داده ای پای او قربانی کردند تا مگر از چشم زخم ها و از این جادو ها رها شود. امروز اما او تمام قد آمده است تا انکار کند آنچه اصولگرایان در این سالیان به ریشش می بستند. او بر خلاف توصیه صریح رهبری، شناسنامه به دست به وزارت کشور آمد.
در واقع، صراحت نهیِ رهبری خاصیت امر مولوی را داشت و جایی برای ارشادی قلمداد نمودنِ آن را نگذاشت. اصولگرایان می دانند که دیگر نمی توانند این کارِ احمدی نژاد را رفو کنند. به همین سبب، چون این چهره دیگر روتوش نمی شد، نتوانستند حتی خبر ثبت نامِ او را در رسانه های خود و در صدا و سیما نشان دهند. لذا اعلان کردند که «باورشان شکست»! چه باور سختی داشتند و چقدر دیر شکست! باور کنید کمترین حَرَج بر احمدی نژاد است. او هیچ گاه سعی نکرد خود را چیز دیگری نشان دهد اما اصولگرایان بیش از یک دهه، درخوانش احمدی نژاد، اجتهاد در مقابل نص می کردند. واضح است که این کار چقدر از عقلانیت به دور است. احمدی نژاد خوب یا بد همیشه همین بوده که نشان می دهد. اگر اصولگرایان از اشتباه در تشخیص خود نادمند به نظرم یکبار در خفا به حرم امام بروند و از امام و هاشمی حلالیت بطلبند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت