پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 فروردین 1396 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 16509

رئيس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

انتخاب قومی و قبیله ای در حوزه ی شوراها ضربه به فرهنگ استان است/نقش رسانه ها در انتخابات مهم می باشد

رئیس دستگاه قضایی استان با اشاره به نقش رسانه در انتخابات گفت:شما جهادگران عرصه ارتقاء فرهنگ مردم هستید پس باید از انتشار نقاط ضعف کاندیدهای انتخاباتی پرهیز کنید بلکه باید فقط در جهت برجسته سازی توانمندی آنها اقدام کنید.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت : خداوند امنیت را بعنوان نعمت به انسانها داده است ولی با مراعات نکردن آنها، خداوند آنها را سزاوار بی امنیتی می کند که این نشأت گرفته از رفتارهای خود آنهاست.

حجت الاسلام مزارعی در جلسه ستاد پیشگیری وپیش بینی از جرایم وتخلفات انتخاباتی با بیان اینکه ایران به لحاظ امنیتی در وضعیت مناسبی قرار داد افزود : در کشور ما با وجود تمام کارشکنی های داخلی و خارجی برای خدشه دار کردن این امنیت به لطف تیزبینی مقام معظم رهبری و فداکاری سربازان این مرز و بوم همچنان این امنیت در قالب امنیت فیزیکی و اجتماعی برقرار است.
نقش رسانه ها در انتخابات مهم است
وی گفت:رسانه ها چشم و زبان گویای مردم هستند که در عرصه مهم انتخابات پیش رو می توانند نقش موثری را در بیان واقعیات و روشنگری مردم ایفا کنند.

مزارعی تبلیغات انتخابات در چارچوب قانون را مهم خواند و گفت: تبلیغات انتخابات در زمان و چارچوب قانونی صورت می گیرد و رسانه ها هم باید نقش خود را در تحقق این مهم ایفا کنند و به مسایل حاشیه ای و غیر قانونی در این زمینه دامن نزنند.
رئیس کل دادگستری رسیدگی به جرایم انتخاباتی را از اولویت های دستگاه قضا در استان دانست و افزود: اخلاق مداری، ادب و نزاکت در انتقال مطالب باید به گونه ای باشد که اخلاق اسلامی را خدشه دار نکند.
حجت الاسلام مزارعی گفت: برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در فضای مجازی و مجامع عمومی،شعب ویژه و قضاتی در نظر گرفته شده است که خارج از نوبت به اینگونه تخلفات رسیدگی و طبق قانون با متخلفان برخورد می کنند.
قومیت گرایی را برجسته نکنید/ فرهنگ سازی کنید
حجت الاسلام مزارعی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اصحاب رسانه گفت : قلم و گفتار شما از توپ هم بیشتر اثر دارد پس سعی کنید از آن استفاده ی درست کنید.
مزارعی افزود : دست تک تک شما را می بوسم و از شما می خواهم به عنوان یک بازوی مقتدر عمل کنید و مشکلات راانتقاد گرایانه بیان کنید نه انتقام گرایانه .

وی انتخاب قومی و قبیله ای در حوزه ی شوراها را ضربه به فرهنگ استان دانست و گفت: رسانه ها می توانند در زمینه فرهنگ سازی این مهم و اینکه افراد را بر اساس شایسته سالاری انتخاب کنند نقش موثری ایفا کنند.
مدیرکل دادگستری استان با بیان اینکه در انتخابات گذشته وضعیت همیشه قرمز استان به سفید تغییر کرده است از خبرنگاران خواست تا در انتشار اخبار از قومیت گرایی پرهیز کنند چون در جایی که قومیت گرایی به برتری گزینی ارجعیت داه شود یعنی فرهنگی در کار نیست.
رئیس دستگاه قضایی استان با اشاره به نقش رسانه در انتخابات گفت:شما جهادگران عرصه ارتقاء فرهنگ مردم هستید پس باید از انتشار نقاط ضعف کاندیدهای انتخاباتی پرهیز کنید بلکه باید فقط در جهت برجسته سازی توانمندی آنها اقدام کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت