پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 فروردین 1396 ساعت 09:01:: شناسه خبر: 16594

صداوسیما چه کسی را بایکوت کرده است؟ روحانی یا رئیسی؟ +عکس

پخش مکرر تصاویر ابراهیم رئیسی در شبکه های صداوسیما در قامت امام جماعت در حرم امام رضا (ع) موجب انتقاد بسیاری از نمایندگان شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

پخش مکرر تصاویر ابراهیم رئیسی در شبکه های صداوسیما در قامت امام جماعت در حرم امام رضا (ع) موجب انتقاد بسیاری از نمایندگان شده است.

به گزارش صدای جنوب به  نقل از«انتخاب»؛ پخش تصاویر مخالفان روحانی در صداوسیما در حالی صوتر می گیرد، که تلویزیون اخیرا از پخش سخنرانی رئیس جمهور در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی اجتناب کرد. همچنین، خبری پوشش مصاحبه مطبوعاتی مربوط به ارائه گزارش پلاسکو نیز در صداوسیما نبود. این در حالی است که در جریان وقوع حادثه که به گفته سیدباقر مرتضوی عضو هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو، این حادثه حداکثر یک شرایط اضطراری سطح ۲ بود اما زمان وقوع، سیما با پخش ۲۴ ساعته آن در ۱۰ روز آن را به بحران ملی تبدیل کرد. سیما نه تنها از پوشش کنفرانس مطبوعاتی هیأت ویژه بررسی اجتناب کرد بلکه در اقدامی هدفدار، از طرح پرسش از اعضای این هیأت که کاملاً تخصصی و غیرسیاسی است نیز خودداری کرد.

۲۵۰۴۸۸_۲۵۶

پوشش گسترده صداوسیما از رئیسی، منجر به انتقادات بسیاری شد. در این راستا، حجت الاسلام احمد مازنی از اعضای شاخص کمیسیون فرهنگی مجلس در یادداشتی نسبت به تبلیغات سیاسی صدا و سیما برای رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مردم تهران در عین حال خطاب به تولیت آستان قدس گفت که شکاف میان فقیر و غنی با اتخاذ سیاستها و تدابیر درست اقتصادی ترمیم می شود نه صدقه دادن و نذورات.

و اما نامه ابراهیمی رییسی به رییس صداوسیما و ریاست جمهوری

رئیسی در این دو نامه از پخش سخنان رئیس جمهور در تلویزیون انتقاد کرده است.

وی خطاب به رئیس جمهور نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب‌ آقای روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت؛
بنده و جنابعالی پیش از آنکه حقوقدان باشیم، هر دو مفتخر به کسوت روحانیت هستیم و این انتساب، ما را به رعایت امور اخلاقی بیش از دیگران ملزم و موظف می‌نماید.

اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود.

سیدابراهیم رئیسی ۹۶/۰۱/۲۹

رئیسی همچنین در نامه ی خود به رئیس صداوسیما آورده است:

فرآیند داورى آگاهانه مردم شریف را مخدوش نسازید

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی‌عسکری،
رئیس محترم سازمان صدا و سیما

با سلام و تحیت؛
انتظار این است به منظور برگزاری انتخاباتی «سالم، پرشور و رقابتی»، رسانه ملی خود را به رعایت عدالت تبلیغاتی ملزم بداند.

متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند.

از آنجا که بسیاری از برنامه‌های مزبور، جزو شئون انحصاری رئیس دولت نبوده و انجام آن‌ها متوقف به حضور ایشان نیست، از صداوسیما انتظار می‌رود با عنایت به اهداف و مأموریت‌های قانونی خود از هرگونه اقدامی که با ایجاد شائبه تبلیغ جانبدارانه به نفع یک فرد یا جریان خاص، فرآیند داوری درست و آگاهانه مردم شریف را مخدوش سازد، جداً پرهیز نماید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت