پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اردیبهشت 1396 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 17767

جنگ سایبری جهانی شد؛

از توقف تولید خودرو در فرانسه تا قطع تلفن در انگلیس

کشورهایی که بیشترین آسیب‌ها را تا به این لحظه دیده اند روسیه، اوکراین، هند و تایوان هستند. شرکت‌های FedEx، خدمات ملی بهداشت بریتانیا، و وزارت کشور روسیه در میان قربانیان این حملات بوده اند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حمله وسیع سایبری که روز جمعه (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) به نزدیک به ۱۰۰ کشور اروپایی و آسیایی انجام شد، بسیاری از صنایع و خدمات جهان را فلج کرد.

گفته می‌شود این حمله با بکارگیری ابزاری که از آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به سرقت رفته بود انجام شده است. این حملات توسط یک باج افزار انجام شده است.

شرکت مایکروسافت بلافاصله اعلام کرد که برای رفع مشکل، بسته‌ای را سریعا منتشر کرده است، اما متاسفانه برخی از اهداف مانند بیمارستان‌های انگلستان سامانه‌های رایانه‌ای خود را به روز نکرده اند.

تام دانلی، سخنگوی شرکت N.H.S Digital اعلام کرد که این خطر همچنان وجود دارد و از طریق پیوست‌های ایمیلی در حال گسترش است.

این حمله سایبری در انگلستان موجب قطع خطوط تلفن، کنسل شدن قرارهای پزشکی، متفرق شدن بیماران شد اما تاکنون گزارشی از سرقت اطلاعات بیماران در این حمله گزارش نشده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اینبار گفت: “این حمله، حمله به یک شرکت خاص نبود بلکه تهاجمی بین المللی بود که به کشور‌ها و سازمان‌های زیادی صدمه زد. مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس در حال همکاری نزدیک با NHS Digital برای حمایت از سازمان‌های صدمه دیده هستند تا آن‌ها نیز بتوانند به بیماران خدمات ارائه کنند. “

علاوه بر این، اسپانیا نیز مورد حمله این باج افزار قرار گرفته است. تاکنون دولت اسپانیا نام شرکت‌ها و بخش هایی که مورد حمله سایبری قرار گرفته اند را مشخص نکرده است، اما شرکت Telefonica اسپانیا از حمله سایبری به چند تن از کارمندان خود خبر داد.

در آسیا شدت حملات سایبری متوجه دانشگاه‌ها بوده است و دانشجویان زیادی از دسترسی به پایان نامه‌ها و تحقیقات خود وامانده اند.

کشورهایی که بیشترین آسیب‌ها را تا به این لحظه دیده اند روسیه، اوکراین، هند و تایوان هستند. شرکت‌های FedEx، خدمات ملی بهداشت بریتانیا، و وزارت کشور روسیه در میان قربانیان این حملات بوده اند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که در نتیجه حملات سایبری دیروز، تولید خودروسازی رنوی فرانسه در برخی کارخانه‌ها متوقف شده است.

سخنگوی رنو دلیل توقف فعالیت‌ها را جلوگیری از گسترش این باج افزار اعلام کرده است.میزان

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت