پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اردیبهشت 1395 ساعت 06:02:: شناسه خبر: 1899

درجلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛

نارضایتی فرماندارکهگیلویه ازعملکردبرخی بانک ها/پاسخ معاون بانک تجارت کهگیلویه به مدیرعامل این بانک/اعلام کاهش اماربیکاری ازسوی معاون اشتغال کمیته امداداستان

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به نارضایتی مردم از برخی بانک‌ها در شهرستان کهگیلویه گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و به واسطه مردم است که هر کدام از ما در این جایگاه قرار گرفته‌ایم.

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب :

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به نارضایتی مردم از برخی بانک‌ها در شهرستان کهگیلویه گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و به واسطه مردم است که هر کدام از ما در این جایگاه قرار گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب ، علی پوزش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که در سالن فرمانداری شهر دهدشت برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه شعار امسال ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ” است امیدوارم بتوانیم با کمک به هم در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در جامعه گامی موثر برداریم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه بانک یک موسسه مالی و اعتباری‌ است، گفت: همه بانک‌ها و صندوق‌های قرض الحسنه هزینه‌های خود را در نظر می‌گیرند اما در بحث اشتغالزایی بانک‌ها می‌توانند نقش خوب و موثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه گرچه اشتغال یک بحث دولتی نیست و یکی از مباحثی‌ است که از نظر اجتماعی می‌تواند در جامعه تاثیر داشته باشد، تصریح کرد: باید کمیته اشتغال در شهرستان کهگیلویه فعال شود.

پوزش با بیان اینکه امسال، سال اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل است، گفت: مدیران عامل بانک‌ها مسئولیت بیشتری دارند در همراهی و کمک به مردمی که به عنوان ارباب رجوع و متقاضی دریافت تسهیلات به بانک معرفی و هرچه رفتار با مراجعین بهتر و کار ارباب رجوع را روانسازی و تسهیل کنیم مشتریان بیشتری به بانک‌ها مراجعه می‌کنند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به نارضایتی مردم از برخی بانک‌ها در شهرستان، افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و به واسطه مردم است که هر کدام از ما در این جایگاه قرار گرفته‌ایم و این صندلی و مقام‌ها ماندنی نیست.

پوزش با اشاره به عملکرد ضعیف بانک تجارت در بحث پرداخت تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ع)، افزد: این بانک در سال گذشته فقط به ۲۰ درصد تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان عمل کرده است.

وی با بیان اینکه ما باید قانون را رعایت کنیم، گفت: در بحث وثیقه می‌توان به مراجعین کمک کرد و انتظار داریم تا جایی که امکان دارد برای دریافت تسهیلات به ارباب رجوع کمک شود.

پوزش عنوان کرد: تعدادی از خانواده‌های مددجویان به واسطه همین تسهیلات توانسته‌اند صاحب یک شغل پایدار و خودکفا شوند.

 

نماینده بانک تحارت دراین جلسه نیزگفت ماباتوجه به توان وبخشنامه ای که داشته ایم کمک کرده ایم.

رضاتوفیقی گفت بانک تجارت بانکی خصوصی است وبابانک های دولتی متفاوت است.
وی به صحبت  رییس کمیته امداد کهگیلویه که گفته بود مدیرعامل بانک تجارت ازعملکردمدیران بانک تجارت دردهدشت اظهارتاسف کرده واکنش نشان دادوگفت اگرایشان چنین حرفی زده بایدبگویم متاسفم که مدیرعامل برای حفظ صندلی چنین حرفی را زده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کهگیلویه وبویراحمد هم دراین جلسه گفت بابیان اینکه ۱۸ درصد تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی استان در شهرستان کهگیلویه پرداخت شده، گفت: در این شهرستان برای ۴۷۵ طرح اشتغالزایی تسهیلاتی نزدیک به ۵۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

عنایت رحیمی نیا  اظهار داشت: همه طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای طرح اقتصاد مقاومتی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه در سال ۹۴ نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ طرح اشتغالزایی در سطح استان داشتیم، گفت: میزان تسهیلات دریافتی این طرح‌ها نزدیک به ۲۸۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی استان در شهرستان کهگیلویه پرداخت شده، گفت: در این شهرستان برای ۴۷۵ طرح اشتغالزایی تسهیلاتی نزدیک به ۵۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

رحیمی نیا افزود: شهرستان کهگیلویه در زمینه طرح‌های اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از شهرستان‌های موفق در استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

وی افزود نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷/۱۷ درصد است، که این میزان نسبت به سال گذشته ۹/۲ درصد افزایش یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه استان ما ۱۰ درصد آب، ۲۰ درصد نفت و گاز و بالای ۳۰ درصد جنگل و مراتع را در کشور دارد، افزود: نرخ بیکاری در استان ما ۷/۶ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

رحیمی نیا با بیان اینکه در رابطه با اعتبارات بند ج تبصره ۱۶ در سال ۹۴ بیشتر بانک‌های عامل در سطح استان همکاری دارند، گفت: کمترین اعتبارات و میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان شهرستان کهگیلویه مربوط به بانک تجارت است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴ تعداد ۲۹ طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد را به بانک تجارت در شهرستان کهگیلویه معرفی کردیم که فقط تسهیلات ۹ طرح پرداخت شده است.

به گزارش صدای جنوب در این برنامه از تعدادی مدیران بانک‌ها عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تقدیر به عمل آمد و از آنها تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت