پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 مرداد 1396 ساعت 06:05:: شناسه خبر: 20142

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

سهم مالیات در بودجه عمومی کشور حدود ۳۰ درصد است

غلامرضاتاجگردون اظهارداشت:سهم مالیات در بودجه عمومی کشورحدود ۳۰ درصد تعیین شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:
سهم مالیات در بودجه عمومی کشور در سال ۹۶ حدود ۳۰ درصد تعیین شده است.
به گزارش صدای جنوب، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اقدام‌های ارزنده انجام گشده توسط سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه اصلاح ساختار نظام مالیاتی و افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: افزایش سهم مالیات در بودجه عمومی دولت به میزان حدود ۲ برابر در یک دهه گذشته توفیق بزرگی دراین بخش محسوب می‌شود.
غلامرضا تاجگردون افزود: سهم مالیات در بودجه عمومی کشور در سال ۹۶ حدود ۳۰ درصد تعیین شده در حالی که ۱۰ تا ۱۲ سال پیش این میزان حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد بود که این امر بیانگر افزایش درآمدهای مالیاتی است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به لحاظ تامین منابع مالی از مالیات نسبت به کشورهای تولید کننده نفت در وضعیت خوبی قرار دارد، اما نسبت به کشورهای توسعه یافته اختلاف زیادی به لحاظ تامین منابع پایدار از محل مالیات وجود دارد.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای شفاف سازی قوانین مالیاتی و وصول مالیات برارزش افزوده آماده همکاری با سازمان امور مالیاتی کشور و دیگر دستگاه‌های د‌ارای فعالیت اقتصادی است.
محمدعلی غفاری، مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گزارشی از وضعیت فعالیت در حوزهای مالیاتی استان ارائه کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت