پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1396 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 20468

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

کمبود زیرساخت‌ها از مشکلات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است

گردشگری به عنوان یکی از سه محور توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سند آمایش سرزمین مورد توجه قرار گرفته است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری و ناشناخته بودن بسیاری از جاذبه‌های از مشکلات حوزه گردشگر استان است.

به گزارش صدای جنوب، محمود باقری در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رؤسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و رئیس اتاق ایران برگزار شد، افزود: در حالی که برای ایجاد شغل در صنعت باید ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شود اما در گردشگری با یک سوم این مبلغ و در صنایع دستی با یک دهم این مبلغ می‌توان شغل ایجاد کرد .

وی بیان کرد: گردشگری به عنوان یکی از سه محور توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سند آمایش سرزمین مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وجود ظرفیت‌های طبیعی با قابلیت گردشگری، ۴۸ قله بالای ۴ هزار متر با قابلیت کوهنوردی، پیست اسکی کاکان با قابلیت گردشگری زمستانی، توانمندی این استان در گسترش گردشگری روستایی و عشایری و توانایی بالا در توسعه اکوتوریسم از مهم‌ترین این ویژگی‌هاست .

باقری با اشاره به وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و رشته‌های مرتبط با صنایع دستی، گردشگری و موزه‌داری در این استان، تصریح کرد: چهارفصل بودن و تنوع گسترده گیاهی از دیگر ویژگی‌های صنعت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است .

وی ادامه داد: علاوه بر هتل‌ها و مهمان‌پذیرهایی که در سطح استان وجود دارد، بخشی از تخت‌های موردنیاز صنعت گردشگری استان از طریق بوم‌گردی‌ها، کمپینگ‌های اسکان و خانه مسافرها تأمین می‌شود که در این بخش نیز چهار کمپینگ اسکان و ۵۰ اردوگاه گردشگری و رفاهی و تفریحی در سطح این استان وجود دارد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان هشت میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۷ پروژه به حوزه گردشگری استان تخصیص داده شد.

باقری با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به این استان طی سال‌های اخیر گفت: تعداد گردشگران خارجی از ۲۷۲ نفر در سال ۹۲ به حدود ۱۹۳۲ نفر در سال ۹۵ افزایش یافته و تعداد گردشگران داخلی نیز از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به دو میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در سال ۹۵ افزایش یافته است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات حوزه گردشگری استان تاکید کرد: کمبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، ناشناخته بودن بسیاری از جاذبه‌های استان باوجود تهیه مستندات و کتابچه‌های فراوان، کمبود مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی و حضور انبوه گردشگران در چند جاذبه شاخص از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است .

باقری بیان کرد: نبود بازارچه‌های صنایع دستی و مهم‌تر از همه نبود تاجرانی که بتوانند صنایع دستی این استان را صادر کنند از مهمترین مشکلات حوزه صنایع دستی است .

وی خواستار بررسی مجدد قوانین صدور ویزا و رفع موانع قانونی برای ورود گردشگران و همچنین حذف و تخفیف ویژه گمرکی برای واردات تأسیسات هتل‌ها و اماکن گردشگری شد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان سبب تحول اقتصادی در منطقه می‌شود، اضافه کرد: اتاق بازرگانی با توجه به توان و قدرت رایزنی که دارد می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت