پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مرداد 1396 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 20682

در نشست شورای پدافندغیرعامل کهگیلویه مطرح شد

دستگاه های اجرایی یک درصد از اعتبارات خود را در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند/ساماندهی وضعیت آبگرفتگی معابر دهدشت نیازمند اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی است

نشست پدافندغیرعامل شهرستان کهگیلویه صبح امروز برگزارشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست شورای پدافند غیرعامل در فرمانداری کهگیلویه باحضور اعضا و همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

فرماندار کهگیلویه اظهار داشت:باید اقدامات مشخصی در زمینه پدافندغیرعامل انجام دهیم ودر مقابل حوادث و بحران ها به گونه ای برنامه ریزی نماییم که قابلیت توانمندی و عملیاتی داشته باشد.

علی پوزش گفت:همانطور که تهدیدات بعدازجنگ تغییرکرد برجام نیز شرایط را تغییر داده است و تهدیداتی که کشور با ان روبروست شکل بندی های زیادی گرفته است.

فرماندار کهگیلویه  با اشاره به بی‌توجهی ادارات کل استانی نسبت برای اختصاص اعتبار در حوزه پدافند غیرعامل به این شهرستان گفت: نبود اعتبارات در حوزه پدافند غیرعامل یک تهدید جدی است.
پوزش اظهار کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر دهدشت و آبگرفتی معابر هنگام بارندگی نیاز است که مسئولان استانی در این راستا برای جلوگیری از خسارات همکاری کنند.
وی افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی وضعیت آبگرفتگی معابر شهر دهدشت در مواقع بحرانی نیاز است.
پوزش با اشاره به کمبود سیلوی ذخیره گندم در سطح شهرستان گفت: با توجه به تولید بیشترین میزان گندم در این شهرستان نیاز است مسئولان استانی همکاری لازم در احداث سیلو را انجام دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:امروز به جای رقابت در خدمت به بشریت ،رقابت در تسلیحات نظامی است وخروج امریکاازقوانین بین المللی نشان می دهد که باید بااگاهی بیشتری به مسیله پدافندغیرعامل نگاه کنیم.
شاهرخ کناری افزود:مقاوم سازی ومصونیت سازی سیستم هاتوسط مدیران بازدارندگی زیادی دارد که ازوظایف پدافندغیرعامل است.

وی ادامه داد درمواقع ضرورت وهنگام وقوع رویداد نباید کهگیلویه نیازمندکمک یاسوج ویاشهرهای همجوارباشد بلکه این توانمندی رابایدداشته باشد که باپیشامد مقابله نماید.

کناری گفت استان ما مرزی نیست وتهدیدبیرونی نداریم بلکه تهدیدات ماداخلی است که اینهاهم نیازمندبرنامه ریزی دقیق است.

وی خاطرنشان کرد ازاول مهرماه درمدارس دبیرستان رابط پدافندغیرعامل خواهیم داشت و همچنین با برگزاری کارگاه های اموزشی وامادگی دراین زمینه به مردم درمحافظت ازانها اطمینان دهیم.

شاهرخ کناری گغت:تهدیدات متصور باید باهمکاری مدیران درعرصه مختلف رصدوگزارش شوند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری درادامه اظهارداشت:متاسفانه برخی مدیران با پدافندغیرعامل بیگانه هستند ازاینرو  هر دستگاه اجرایی  براساس قانون باید یک درصد از اعتبارات خود را به پدافند غیرعامل جهت مصونیت سازی زیرساخت‌های حوزه خودوافزایش اگاهی هزینه کنند.

وی بیان کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی و پدافندغیرعامل جهت مقررات ملی ساختمان و مبحث ۲۱ منعقد شده است.

کناری با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی استان از جمله  مدارس فاقد طرح خروج اضطراری است، ابراز کرد: انتظار می‌رود مسئولان پیش از آنکه حادثه ناگوار و غیرقابل جبران در استان پیشامد کند پیش بینی‌های ایمنی و کارشناسی‌های لازم را در این حوزه بیاندیشند.

وی برلزوم شناسایی مدارس ناایمن تاکیدکرد و گفت درشهرستان کهگیلویه برق اضطرای، برق برای چاه ها،سرکشی از مخازن اب روستایی ،نانوایی سیاروباسوخت دیزل پیش بینی گردد.

سرتیپ خادمی مسیول پدافندغیرعامل فرمانداری کهگیلویه نیز اظهارداشت:پداغندغیرعامل درحوزه های مختلف از جمله سایبری،زیستی،جنگ نرم،مدیریت بحران،امنیت ساخت وسازه،تاثیردارد و این فرایند درحوزه شخصی ۸۰ درصدودرحوزه کاری بیست درصد تاثیرگذاری خودرانشان داده است.

سرتیپ خادمی باتبریک روزخبرنگار،جایگاه خبرنگاروپدافند غیرعامل را مشابه خواندوگفت پدافندغیرعامل فقط سلاح خبرنگار که همان قلم هست رادراختیارندارد.

خادمی افزود رمزعبورازتحریم های غرب افتصادمقاومتی است که باکمک پداغندغیرعامل سبب تبیین شکوفایی می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت