پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 مرداد 1396 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 21061

رئیس اداره منابع طبیعی کهگیلویه خبر داد:

خسارت ۲ میلیارد تومانی پروژه های آبرسانی،گازرسانی و راه به عرصه‌ منابع ملی در سال گذشته

آویزش با بیان اینکه هیچ کدام از متولیان پروژه‌ها تاکنون خسارت برآورد شده را پرداخت نکرده‌اند، این خسارات را بیشتر مرتعی دانست و گفت: در اجرای پروژه گازرسانی به بخش‌های دیشموک و چاروسا خسارات جزئی بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هدایت‌الله آویزش  در نشست افزایش بهره‌وری منابع طبیعی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند در اجرای پروژه صرفاً بر اساس نقشه طراحی شده اقدام و از هر گونه دخل و تصرف و قطع درختان و جاده‌های فرعی خودداری کنند.

به گزارش صدای جنوب،رئیس اداره منابع طبیعی کهگیلویه، افزود: مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون افزایش بهره‌وری منابع طبیعی دستگاه‌های مجری مکلف‌اند نقشه پروژه‌های اجرایی مصوب خود را به منظور برآورد خسارات احتمالی در اختیار منابع طبیعی قرار دهند و پس از بررسی و تأئید اجرایی کنند.

وی، با بیان اینکه هرگونه دخالت در عرصه و اعیانی منابع طبیعی بطور مستقیم و غیر مستقیم که باعث بروز خسارت و یا سبب بر هم خوردن تعادل و تغییر در اجزای زیست بوم شود، تخریب محسوب می‌شود، گفت: کارشناس بهره‌برداری منابع طبیعی، کارشناس اداره متولی اجرای پروژه خسارات وارده بر حجم خاک جابه جا شده، بوته و هر گونه عوامل طبیعی حتی جنگل دست کاشت که مورد تعرض قرار گیرد را برآورد و در حق خزانه‌داری سازمان جنگل‌ها پرداخت کند.

آویزش، بیان کرد: بخشی از درآمد حاصله از خسارات برای احیای جنگل و اراضی ملی و تصرفات صورت گرفته هزینه خواهد شد.

این مسؤول تأکید کرد: انتظار می‌رود افراد حقیقی و حقوقی قبل از اجرای هر پروژه در راستای بند «ب» ماده«۱۲» نسبت به اخذ مجوز لازم و استعلام اقدام کنند تا در اجرای پروژه خللی ایجاد نشود.

آویزش، با اشاره به پروژه‌های شهرستان و خسارت وارده به عرصه‌های منابع ملی، گفت: در حوزه آبرسانی، گازرسانی و راه از سال گذشته تاکنون افزون بر ۲ میلیارد تومان خسارت برآورد شده که حتی یک ریال از این برآورد از سوی ادارات مجری پروژه پرداخت نشده است.

وی، خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خسارت برآورد شده ناشی از اجرای پروژه‌های حوزه آبرسانی به طول ۱۱ کیلومتر و ۲۸۹ میلیون تومان خسارت وارده بر اثر اجرای پروژه گازرسانی به طول ۲  بوده است.

آویزش با بیان اینکه هیچ کدام از متولیان پروژه‌ها تاکنون خسارت برآورد شده را پرداخت نکرده‌اند، این خسارات را بیشتر مرتعی دانست و گفت: در اجرای پروژه گازرسانی به بخش‌های دیشموک و چاروسا خسارات جزئی بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت