پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 شهریور 1396 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 22336

گزارش کامل آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان/سنگ تمام لرستانی ها برای سید موسی خادمی

جلسه تکریم و معارفه استاندار جدید لرستان با حضور وزیر کشور، جبارزاده و سامانی معاونین سیاسی و حقوقی وزیر کشور؛ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، نمایندگان مردم شهرهای لرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی در سالن امفی تئاتر استانداری برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه تکریم و معارفه استاندار جدید لرستان با حضور وزیر کشور، جبارزاده و  سامانی معاونین سیاسی و حقوقی وزیر کشور؛ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، نمایندگان مردم شهرهای لرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی در سالن امفی تئاتر استانداری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه:بودن در بین مردم لرستان افتخار است و باید قدر فرصت خدمت به این مردم را دانست.

نماینده ولی فقیه در لرستان در این مراسم به در پیش رو بودن دو مناسبت مهم و ارزشمند محرم و هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد : پذیرش مسوولیت در نظام کار سنگینی است و برای موفقیت در امر پذیرش مسوولیت باید از خدا نصرت گرفته و به خدا توکل کنیم و از نیروی درونی و بیرونی کمک بگیریم.

وی افزود: نماز ارتباط و پیوند انسان با خداست و هر کس رابطه با خدا را اصلاح کند خدا رابطه‌اش را با مردم اصلاح می‌کند و لذا نماز اسباب موفقیت را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مدیریتی کارآمد است که با معنویت و صعه‌صدر و تأمل در مشکلات راه را باز کند.

وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی مقدس است و برای رسیدن به اهداف مقدس باید ابزار مقدس استفاده شود که این ابزار همان نماز و صبر و استقامت است.

آیت‌الله میرعمادی داشتن روحیه مقاوم و انقلابی از سوی مدیران را بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: تجربه ثابت کرده که برای پیشرفت هر جامعه باید وحدت همبستگی و انسجام وجود داشته باشد.

وی در ادامه به وضعیت استان لرستان اشاره و تصریح کرد: اگر پیشرفت‌هایی در استان ایجاد شده به برکت انسجام و متحد بودن و دوری از تفرقه و اختلاف بوده است و بر این اساس همواره انسجام مردم برای ما مهم است.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: افراط و تفرقه خسارت سنگینی ایجاد می‌کند و لذا مشی صحیح مشی اعتدال است که با سنت و عقل و همه چیز کامل است و باید حفظ شود.

وی بازوند استاندار پیشین لرستان را شخصیتی دوست داشتنی، فردی متدین متواضع و خوش اخلاق دانست و گفت: وی فردی توانمند و با مدیریت خوب بوده که با مدیریت جهادی تلاش و کوشش کرده و همواره اقتصاد مقاومتی را باور داشته است.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: بازوند خدمات ارزشمندی با وجود تنگناهای موجود در لرستان انجام داد و در جهت پیشرفت استان قدم‌های خوبی برداشت وکارنامه قابل قبول و قابل تحسینی دارد و قطعاً مردم لرستان قدرشناس بوده و کارهای دیگران را فراموش نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسوولان در مسوولیت جدید از وجود وی استفاده ببرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: مدیران سرمایه جامعه هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم چون قدردانی، توسعه به دنبال دارد.

وی خطاب به خادمی استاندار جدید لرستان گفت: آنچه مردم انتظار دارند خدمت کردن است و مدیریت امانتی است که با باید آن برای مردم خدمت‌گذار باشیم.

آیت‌الله میرعمادی توجه به اقتصاد راه مقاومتی و انجام امور مربوط به پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی را از مسائلی دانست که باید از سوی استاندار جدید مورد توجه قرار گیرد و اذعان داشت: بودن در بین مردم لرستان افتخار است و باید قدر فرصت خدمت به این مردم را دانست.

رییس مجمع نمایندگان لرستان:مشکل اصلی مردم بیکاری است.

حمیدرضا کاظمی نیز ضمن تسلیت فرا رسیدن محرم و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: فرازی از دیدگاه امام علی در مدیریت مدیریت امانت الهی است که به وی سپرده شده و باید به شدت مراقبت شود.

وی خطاب به استاندر جدید لرستان گفت:انتظار داریم که استاندار جدید لرستان مشی اعتدالی دولت روحانی را سرلوحه کار خود قرار دهد و از توانمندی‌های استان استفاده کند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت:مشکل اصلی مردم استان بیکاری است و انتظار می‌رود طبق فرمان مقام معظم رهبر به این موصوع توجه ویژه شده و از تمام طرفیت‌های استان استفاده شود.

وزیرکشور:خادمی توانمند وتحصیل کرده است.

عبدالرضا رحمانی نیز گفت: خادمی توانمند و تحصیل کرده است و در اشتغال نمونه است و در سمت قبلی‌اش در بحث انتخابات و امنیت نیز موفق بوده است و در راه توسعه و پیشرفت لرستان باید قدم برداشته و راه بازوند را ادامه دهد.

وی افزود: در جابه‌جایی استاندارها باید با ارزیابی‌های که انجام می‌شود باید در حفظ قوت‌ها و رفع ضعف‌ها تلاش شود.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت مدیران حاکم را مبنای رفتار قرار داده است، گفت: در شرایط کنونی که اقتصاد مقاومتی محور توسعه است و رابطه با بقیه حوزه‌ها را دارد، استانداران باید نقش مهم و مؤثر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: استاندار باید این قدرت را داشته باشد تا همه دستگاه‌ها را از استقلال و آزادی و درجه بالای شعور هماهنگ کند و لذا استاندار باید قدرت اغناسازی و هماهنگی داشته باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: استانداران باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و این حق دولت است که مدیران را از طیفی انتخاب کند که آن‌ها را قبول داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر‌ مدیری انتخاب شد به این معنا نیست که فقط کسانی که به او رأی دادند مورد حمایت هستند، بلکه رییس جمهور و هر مسوولی که رأی می‌گیرد برای همه مردم است و‌ مجریان او باید اعتقاد عمیق داشته باشند.

وزیر کشور مردم را محور و هسته اصلی جامعه دانست و ضمن تاکید بر توجه به تعامل تصریح کرد: استاندار باید قدرت تعامل با مردم و جریانات سیاسی را داشته باشد.

وی بیان کرد: هر کسی در نظام مجوز داشته باشد کارش قانونی است و ما مسوول صیانت از گروه‌های مجاز سیاسی را داریم و لذا استاندار باید قدرت تعامل با همه داشته باشد چرا که تنوع ایران، مستلزم این امر است.

رحمانی‌فضلی پای کار بودن بخش خصوصی را از ضروریات اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: استانداران ما باید اعتدالگرا باشند و اصولگرا و اصلاح طلبی فرق ندارد و استاندار باید از گروه‌های مختلف و از جوانان استفاده کند کمااینکه باید در معاونت‌ها و فرمانداری‌ها سن را پایین بیاوریم.

وی یادآور شد: تاکید رییس جمهور استفاده از بانوان است و مدیران نیز باید از آن‌ها استفاده کنند و از طرفی باید جا برای جوانان باز شود.

وزیر کشور اقتصاد مقاومتی و توجه به آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های دولت برشمرد و اظهار داشت: امنیت بستر اصلی فعالیت است و خوشبختانه امنیت مهیا است.

وی بیان داشت: در حوزه فرهنگی اعتقاد باید بر مبنای باورهای مردم بوده و به تناسب شرایط اولویت‌بندی باشد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در این مدت با مردم لرستان بیشتر از قبل آشنا شدم و خود را لرستانی می‌دانم چون رفت آمدی به لرستان زیاد کردیم.

وی به عملکرد چهار ساله بازوند به عنوان استاندار لرستان اشاره کرد و افزود: بازوند با وجود همه ضعف‌ها استاندار موفقی بوده و هر چه از او تعریف کنم کم است.

وزیر کشور ادامه داد: همه ضعف دارند و شرایط و روابط بین دستگاهی در این ضعف‌ها مؤثر است ولی بازوند در مجموع گام‌های بلندی در استان لرستان برداشت و زحمات خود را کشید.

وی خاطرنشان کرد: بازوند تلاش خود را به خوبی در لرستان تلاش کرد و از وی در جای دیگر استفاده خواهیم کرد چون کشور به چنین مدیرانی نیاز دارد.

استاندار سابق لرستان:خادمی زاگرس نشین است و برنامه محور بوده و قطعاً این انتخاب برای لرستان خیلی خوب است.

 

هوشنگ بازوندنیزدرسخنان  گفت: از عنایات رهبر معظم انقلاب نسبت به استان لرستان تشکر می‌کنم چون وحدتی که در استان به وجود آمد با محوریت نماینده ولی‌فقیه بود و شاهد آن بودیم که پرچم‌دار وحدت و همدلی در استان آیت‌الله میرعمادی بود.

وی به اقدامات انجام‌شده خود در سمت استانداری لرستان در چند وقت اخیر اشاره و بیان کرد: یک ماه پیش با ستاد بنیاد برکت ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا کردیم که طی ۳ سال اجرایی می‌شود.

استاندار سابق لرستان مردم لرستان را شریف، نجیب کم‌توقع برشمرد گفت: یکی از استان‌هایی که وزیر کشور به آن همواره توجه داشت لرستان بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت اعضای شورای تأمین استان به‌شدت نسبت به امنیت و مسائل استان حساسیت داشتند و دیدیم که با اقدامات صورت گرفته تنها دوره‌ای که خون از دماغ کسی نیامد در انتخاباتی این دوره بود که برگزار شد و در این راستان اعضای شورای تأمین مانند کوه استوار استان را پشتیبانی کردند.

بازوند گفت: در این مدت خیلی‌ها منتقد من بودند که نقد آن‌ها سازنده بود و استفاده کردم.

وی اظهار کرد: در این مدت چهار سد در لرستان افتتاح شد و ما برخی اوقات همراه با خبرنگاران ساعت نصف شب از این پروژه‌ها بازدید داشتیم که این کار جزء عشق و علاقه خبرنگاران به استان نبوده است.

استاندار سابق لرستان بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته و برگزاری جلسات ستاد تسهیل که روز گذشت نود و ششمین جلسه آن در استان برگزار شد توانستیم مقام پنجم کشور در بحث رونق تولید را کسب کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه سالانه ۲۵ هزار شغل در لرستان ایجاد شود باید سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت گیرد که این کار توسط دولت به تنهایی امکان‌پذیر نبوده و بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاری کند.

بازوند به انتصاب استاندار جدید لرستان اشاره و عنوان کرد: خادمی زاگرس نشین است و برنامه محور بوده و قطعاً این انتخاب برای لرستان خیلی خوب است.

وی بار دیگر به برخی اقدامات صورت گرفته در استان طی ۴ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال ۹۲ دریاچه خشک شده کیو را احیا کردیم و خرم‌آباد را از معبر گرشگری به مقصد گردشگری تبدیل کردیم و جزو ۷ شهر برتر گردشگری شدیم که کاری بی‌سابقه بود.

استاندار سابق لرستان گفت: هزار و ۴۴۶ روز در لرستان کار کردم و تنها ۴ جمعه تعطیل داشتم و هیچ تعطیلی را نبوده که سرکار نباشم.

وی ادامه داد: در این مدت در پروسه آوردن بخش خصوصی به لرستان هزینه سنگینی دادم و گروهی به من تهمت و افترا زدند که همه را حلال می‌کنم.

بازوند گفت: یک گروه دیگر نقل قول غیر واقعی از من زدند که حلال می‌کنم ولی فراموش نمی‌کنم.

استاندار جدید لرستان:من یک لرم،لرستان رابه جایگاه واقعی خودش می رسانم.

سید موسی خادمی اظهارداشت : از امروز یک لر لرستانی هستم و تمام توان و تجربه‌ها و هر چه که دارم را در اختیار این استان قرار می‌دهم.

دکتر خادمی در ادامه افزود :در راستای توسعه لرستان کارهای خوب بازوند را ادامه می‌دهم و جایگاهی که حق این استان است را ایجاد می‌کنم.

استاندار جدید لرستان گفت:آماده شنیدن پیشنهادها و راهکارها از همه هستم و از آنها استفاده می‌کنم.

خادمی خاطرنشان کرد:عدم استفاده از ظرفیت‌هایی چون نخبگان و نمایندگان کفران نعمت است و باید برای بهبود وضعیت اشتغال و توسعه استان لرستان اقدام شود.

شایان ذکر است در این مراسم حکم انتصاب سیدموسی خادمی به عنوان استاندار لرستان از سوی وزیر کشور به وی داده شد و همچنین از سوی دولت از زحمات هوشنگ بازوند به عنوان استاندار لرستان در چهار سال گذشته تقدیر به عمل آمد.

 

تصاویر

کهگیلویه وبویراحمدی هایی که خادمی راهمراهی می کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت