پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مهر 1396 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 24114

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

نقش آفرینی در عرصه اجتماعی و حفظ اصالت و حریم خانواده دو ویژگی حوزه زنان است

احمدی اظهارداشت:شما مدیران حوزه بانوان دستگاه های اجرائی می توانید با کمک مسئولین دستگاه ها بخصوص دستگاه هائی مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و با همکاری با تشکل های مردمی و بخش خصوصی با احصاء برنامه ها و طرح ها و نوع فعالیت ها زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم سازید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما اصالت خانواده به عنوان پایه اصلی جامعه ارزشی مطرح است، گفت: اصالت و حفظ حریم خانواده و حضور در عرصه اجتماعی دو ویژگی مطلوب جامعه زنان است و باید این دو مولفه با هم باشند.

به گزارش صدای جنوب،علی محمد احمدی در جمع مسئولین حوزه بانوان دستگاه های اجرائی استان گفت: نگاه و اراده دولت اعتدال برای است که بانوان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی که سازو کار خاص خود را دارد، حضوری شایسته و مطلوب داشته باشند.
وی با بیان اینکه، تاکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در عرصه های مختلف جامعه است، اظهار داشت: به وزیران، استانداران و همه مدیران تاکید شده است تا در سطوح مختلف از توانمندی زنان و جوانان با داشتن تعهد، تخصص و قدرت مدیریتی، استفاده شود.
احمد بیان کرد: حضور بانوان و جوانان در لایه ها و رده های مختلف مدیریتی در فرآیندی آغاز شده که با اولویت نخبگان جامعه دانشگاهی، کارآفرینان، آنهائی که دارای مهارت و تجارب ارزنده ای هستند در عرصه های و رده های مدیریتی بکار گرفته شوند و  آرام آرام به سطح بالاتری ارتقاء یابند.
استاندار ابراز داشت: در یک خانواده سنتی و اجتماعی که با عواطف اجتماعی و روحی بنا شده وقتی که وارد عرصه ارتباطات و فنآوری اطلاعات، اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قرار می گیرند و کم کم مناسبات سنتی را برهم می زند و تضادهای مدرنیسم با سنت بوجود می آید، اینجاست که باید با فرهنگ سازی به داد خانواده ها و جوانان رسید.
وی تصریح کرد: چسبندگی اجتماعی که در مناطق عشیره ای، ایلی، قومی و محیط های کوچک وجود دارد، اجازه تحرک فعالیت ها به جامعه زانان را به خوبی نمی دهد که در این زمینه هم با فرهنگ سازی، برنامه ریزی و رعایت حفظ حریم ها باید کم کم زمینه را فراهم کرد.
احمدی عنوان کرد: اگر قرار است نوسازی و تحولاتی صورت بگیرد باید به شیوه هائی باشد که ارزش ها حفظ شود و نه اینکه سبب افزایش ناهنجاری های اجتماعی از جمله افزایش طلاق و از بین رفتن سنت ها و ارزش های معنوی گردد.
وی تاکید کرد: در پیشگیری و مقابله با آـیب های اجتماعی، حوزه بانوان باید فعالتر شوند و بخش های مشاوره ای و اکیپ هایی اجتماعی را تقویت کنند، در حوزه اشتغال زنان دارای برنامه و طرح باشند و مشاور مدیران باشند، کارآفرینان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به سمت مهارت، فن و کارآموزی و اشتغال در بخش خصوصی هدایت کنند.
استاندار گفت: در خصوص زنان سرپرست خانوارها که متاسفانه به دلایل مختلف هم آمار آنها بالاست، حوزه بانوان فعالتر عمل کنند و با توجه به برنامه های ملی و نوآوری در طرح و برنامه ها در استان تلاش برای خود اشتغالی و رونق کسب کار با کمک و همکاری نهادهای حمایتی بخصوص در مناطق روستائی تلاش شود.
احمدی یادآور شد: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام برای ایجاد اشتغال به این استان اختصاص داده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن در بخش روستائی و عشایری باید هزینه شود و امور بانوان دستگاه های اجرائی استان باید در ایجاد فرصت و کارآفرینی برای زنان هدف، ایده و برنامه ارائه دهند و در این زمینه تلاشی مستمر داشته باشند.
استاندار به موضوع اشتغال جامعه زنان فارغ التحصیل دانشگاه ها در راستای برنامه و سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: شما مدیران حوزه بانوان دستگاه های اجرائی می توانید با کمک مسئولین دستگاه ها بخصوص دستگاه هائی مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و با همکاری با تشکل های مردمی و بخش خصوصی با احصاء برنامه ها و طرح ها و نوع فعالیت ها زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم سازید.
احمدی، اشتغال و کار را اولویت بر همه برنامه ها دانست و گفت: مسئولیت، مدیریت، نظارت و ارزشیابی اشتغال را شخصا برعهده گرفته ام و برای این موضوع مهم اهتمام کامل دارم و بر ایجاد فرصت اشتغال در همه نقاط عشایری، روستائی و شهری به صورت جدی تاکید است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت