پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1396 ساعت 13:08:: شناسه خبر: 25721

گزارش کامل جلسه پدافند غیر عامل کهگیلویه/از مدیران پروازی تا صراحت بیان و ادوات فرسوده و سن بالای کارکنان

فرماندار کهگیلویه گفت: باید در زمان صلح آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم در برابر تهدیدات دشمن دست خالی نباشیم و لازمه ی این کار داشتن اتحاد،وحدت و همدلی همه در کنار هم می باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار و کلیه اعضای شورای اداری شهرستان و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در این جلسه گفت : هرساله از ۶ تا ۱۲ آبان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و در این مدت مانورهایی در سطح شهرستان برگزار میشود.
وی گفت: پدافند غیر عامل مربوط به زمانیست که جنگی در پیش نباشد و باید از آمادگی لازم برخوردار باشیم تا در زمان جنگ به مشکلی بر نخوریم.
علی پوزش با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل است و باید این اصل را سر لوحه کار خود قرار دهیم تصریح کرد: بحث پدافند غیرعامل نیازمند فرهنگ سازی است و دستگاه های مربوطه باید در این راستا تلاش کنند تا این فرهنگ در بین مردم نهادینه سازی شود.
فرماندار کهگیلویه افزود: باید در زمان صلح آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم در برابر تهدیدات دشمن دست خالی نباشیم و لازمه ی این کار داشتن اتحاد،وحدت و همدلی همه در کنار هم می باشد.
وی بیان کرد: ادارات خدمات رسان باید به لحاظ پدافند غیرعامل آمادگی لازم در شرایط خاص را داشته باشند و ضرورت دارد در این یک هفته در فیش های صادر شده شعارهای پدافندی نیز منتشر گردد تا مردم نسبت به مبحث پدافند غیر عامل آشنا باشند.
پوزش در پایان افزود: برای بحث بسترسازی پدافند غیرعامل،انتظار داریم که جمعیت هلال احمر در این زمینه مانورهای لازم را برگزار نموده همچنین از ائمه جمعه سراسر شهرستان می خواهیم که در جهت فرهنگ سازی در خطبه های نماز جمعه نیز به این موضوع اشاره ای نمایند تا برای مردم نهادینه شود و مردم با مبحث پدافند غیرعامل نا آشنا نباشند.
پوزش باانتقاد از مدیران کهگیلویه گفت:بسیاری ازمدیران بعداز ساعت ۱۴وتایم اداری متاسفانه گوشی های خودرا خاموش می کنند و احساس مسئولیت ندارند.
علی پوزش بدون نام بردن ازاین مدیران خاطرنشان کرد در زمینه وقوع حوادث مثل آتش سوزی تنها یک اداره مثل منابع طبیعی مسئول نیست وبایدتمامی مدیران دستگاه ها آماده همکاری باشند و همواره در دسترس باشند.
فرماندار کهگیلویه از همکاری خوب سپاه ناحیه کهگیلویه و جمعیت هلال احمر در این زمینه قدردانی نمود.
مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نیز در این جلسه اظهارکرد : در بحث پدافند غیرعامل امروز یک مانور برگزار کردیم.
سید لطف الله فروزان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ نرم افزار کارهای خدمات آموزش و پرورش را انجام می دهند و یکی از اقدامات بسیار تأثیرگذار محسوب میشود به همین جهت به دلیل آنکه در این مورد از آمادگی بسیار بالایی برخوردار باشیم روز چهارشنبه ۹۶/۸/۱۰ مانوری تحت عنوان حمله به تجهیزات سایبری به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان برگزار خواهیم کرد.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه هم گفت: هم اکنون در بخش مرکزی در حال برگزاری کلاس های آموزشی همراه با صدور کارت پایان دوره هستیم و همچنین در نظر داریم که در روز پنج شنبه ۹۶/۸/۱۱ در یکی از روستاهای بخش مرکزی مانوری برگزار نماییم.
انصاری حراست شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان در روز جمعه ۹۶/۸/۱۲ کاروانی تحت عنوان کاروان سلامت با همراهی چند پزشک متخصص در روستای قلعه دختر بصورت رایگان به ویزیت بیماران و اهالی نیازمند مناطق محروم میپردازد.
مسئول مدیریت بحران فرمانداری کهگیلویه که در این جلسه بقول مدیراداره فرهنگ وارشاداسلامی کهگیلویه متاثر از تغییرات مدیریت کلان استان صریح تر از قبل سخن می گفت اظهارداشت: بحث پدافند غیرعامل یک مبحث بسیار مهم بوده که در همه حوزه ها وجود دارد و یکی از موضوعات مهم بحث پدافند این است که نگذاریم منابع موجود از دست برود و در این مورد متأسفانه هیچ یک از ادارات با حوزه مدیریت بحران فرمانداری همکاری نداشته اند.
خادمی گفت:برای حفظ منابع نیازمند همکاری همه ادارات باهم هستیم.متأسفانه هیچ یک از مدیران در خصوص مصوبات سال گذشته هیچگونه اقدامی انجام ندادند.بحث پدافند غیر عامل نیازمند توجه و اهتمام ویژه همه مسئولان با هم و در کنار هم است و در یکی دو جلسه خلاصه نمیشود.اگر قرار است موارد امسال نیز مثل سالهای گذشته باشد و مسولان در این زمینه همکاری ندارند از جناب فرماندار خواهش میکنم بنده را معاف نمایند،چون به تنهایی هیچ کاری از پیش نخواهد رفت.
تورج رزمجو بخشدار سوق در این جلسه گفت: در حوزه پدافند غیرعامل تاکنون جلسات مستمری در بخشداری سوق برگزار کردیم.در بحث فرهنگ سازی در حوزه بخشداری سوق حتی بیشتر از آنکه نیاز باشد فعالیت کرده و مستند داریم.امسال نیز از ابتدای آغاز هفته پدافند غیرعامل در سطح بخش سوق جلسات لازم را با مسئولان برگزار کرده و طبق صحبت های مسئول مدیریت بحران فرمانداری کهگیلویه تنها بخشداری بودیم که در راستای اجرای مصوبات بیشترین همکاری و فعالیت را با این حوزه داشتیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در این جلسه با ابراز گلایه مندی از صحبت های مدیریت بحران فرمانداری در بحث فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در بین مردم و کم کاری مدیران گفت: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه هیچگونه بودجه و اعتباری برای این امر در اختیار ندارد،چون اصولا دیده نمی شود.
سید ایرج کاظمی جو گفت:اگر این نوع صراحت کلام در نزد مدیریت بحران از سال قبل نیزوجودداشت بسیاری ازاین مشکلات رخ نمیداد.
کاظمی جو ادامه داد:حوزه مدیریت بحران فرمانداری با استفاده از فضای مجازی و رسانه ها میتواند در بحث فرهنگ سازی پدافند غیرعامل فعالیت کند.
ایرج کاظمی جو گفت : در مقایسه با دیگر ادارات،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین فعالیت را در بحث فرهنگ سازی ایفا میکند و حتی در این موارد فیلم و عکس بصورت مستند داریم اما متأسفانه این قبیل فعالیت ها رصد نمی شوند.
رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی کهگیلویه تصریح کرد:اینکه مدیران پس ازتایم اداری آماده ماموریت باشند توقع بیهوده ایست زیرا مدیران پروازی پس از تایم غیراداری حتی در دهدشت هم حضورندارند.
این سخنان سبب شد تا مسیول حراست شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه هم به سخنان خادمی انتقادبکند.
انصاری تاکیدکرد بیشترین همکاری ازسوی شبکه بهداشت ودرمان درزمان بروز حادثه انجام میشود.
بخشدار مرکزی کهگیلویه دیگر مدیری بود که امروز با صراحت حرفهای خودرا درجلسه مطرح کرد.
حسینی پرور خطاب به فرماندار گفت:در بحث حوادث همانند آتش سوزی باید درمیان مردم فرهنگ سازی شود.
وی افزود:متاسفانه بیشتر اتش سوزی ها عمدی است ومردم عاملین را میشناسند اما انهارامعرفی نمی کنند.
حسینی پرور تاکیدکرداینکه فقط از مدیران انتظارهمکاری داشته باشیم خطاست زیرا ادوات ادارات فرسوده و سن نیروها هم بالاست وقدرت  وکارایی زیادی دراین قبیل ماموریت هاندارند.
حسینی پرور خواستار برخوردبا عاملان آتش سوزی های عمدی شد تادیگر تکرارنشود.

معاون جهادکشاورزی کهگیلویه نیز گفت:این اداره برای نقش آفرینی در حوادث وپیشامدهای احتمالی با کمبود نیرو روبروست.

نکویی در زمینه پدافندغیرعامل گفت:اداره جهادکشاورزی ویژه برنامه هایی رااجرانمود.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت