پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آبان 1396 ساعت 19:08:: شناسه خبر: 26631

در دیدار استاندارکهگیلویه وبویراحمد با شورای هماهنگی اصلاح طلبان و اعضای ستاد روحانی چه گذشت؟

فضای گفتمانی را ایجاد کنیم که در این فضا همه حق اظهار و نظر داشته باشند و بستر برای همه فراهم باشد که مطالبات خود را بیان کنند و در چارچوب قانون جلو برویم.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب: 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت تدیبر و امید دنبال پول پاشی و مشغول کردن مردم با حرکتهای پوپولیستی نیست.

به گزارش صدای جنوب ، علی محمد احمدی عصر دوشنبه، ۲۲ آبان ماه در نشست با شورای هماهنگی اصلاح طلبان و اعضای ستاد دکتر روحانی در استان ضمن تسلیت ضایعه بزرگ و مصیبت از دست دادن جمعی از هموطنانمان در زلزله کرمانشاه افزود: آنچه که حائز اهمیت بوده اینست که مسیر توسعه کشور در یکصد سال اخیر سنگین، پرهزینه و طاقت فرسا بود اما ملت بزرگ ایران در فرازهایی از این تاریخ با اقدامات ماندگاری چون مشروطیت و وقوع انقلاب اسلامی نشان دادند که برای آزادی خواهی، کرامت انسان و دست یابی به قله های کمال و عزت از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.

وی بیان کرد: جریان اصلاح طلبی و توسعه طلبی(به مفهوم ایجاد فضای نو برای دستیابی به قله های پیشرفت) الزاماتی دارد اول اینکه باید گام به گام جلو برویم، از حرکت های انفجاری و اقدامات سطحی و ناگهانی خودداری کنیم و تلاشمان این باید که با سعه صدر، مطالعه، بررسی و واکاوی جلو برویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه سعه صدر و صبر داشته باشیم اینطور نیست که اگر آقای روحانی یا مسئولی وعده داده همه آنها تحقق پیدا کند معمولا در جهان سوم تجربه نشان داده که این مسیر سنگلاخی، سخت و صعب العبور است و ما باید احساس خستگی نکنیم و همین مسیر را با سعه صدر ادامه دهیم.

احمدی تصریح کرد: دوم اینکه از مدیریت و رهبری جمعی استفاده کنیم چراکه باید اتکاء جریان اصلاحات به خرد جمعی باشد و این خرد جمعی به این مفهوم نیست که در ساز و کار اجرا از تک تک افراد جامعه نظر بخواهیم بلکه باید جمع و صاحب نظران و نخبگان را د این مسیر داشته باشیم.

وی ادامه داد: سوم اینکه نهادهای مدنی را فعال کنیم که در این مسیر مدنیت، حقوق شهروندی و آنچه که در واقع الزامات یک گذار موفق است را در جامعه اجرا کنیم، رئیس جمهور بر این مساله تاکید دارد و ما نیز به این مساله پایبند هستیم و دولت دنبال می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبیعی است که در مسیر اصلاح، تحول و توسعه، مقاومت وجود دارد و با عقلانیت، سعه صدر و صبوری می توانیم این مسیر را ادامه دهیم بنابراین با عصبانی شدن، پرخاشگری، آشفته شدن و با عکس العمل های دفعی موفق نمی شویم.

احمدی تاکید کرد: در این مسیر گذار سخت چسبندگی وجود دارد و ما نمی توانیم فضای سیاسی، اجتماعی و گفتمانی تهران و شهرهای بزرگ کشور را با استانهای عشیره ای و کوچک مقایسه کنیم و محدودیت ها و فضاهایی که وجود دارد کمی سرعت ما را کُند می کند اما این کُند کردن سرعت به معنای این نیست که مسیر اصلاح جامعه را که برای دستیابی به پیشرفت کشور هموار تره کنار بگذاریم بنابراین باید دقت و تحمل مان بیشتر باشد و اگر شعار می دهیم که ما دشمن خود را هم می پذیریم واقعا در عمل به آن اعتقاد داشته باشیم.

وی بیان کرد: فضای گفتمانی را ایجاد کنیم که در این فضا همه حق اظهار و نظر داشته باشند و بستر برای همه فراهم باشد که مطالبات خود را بیان کنند و در چارچوب قانون جلو برویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آنچه که در ۲۹ اردیبهشت رخ داد و مجددا با تلاش آحاد ملت ایران با هدایت گفتمانی دوباره دولت تدبیر و امید انتخاب شد، این حضور قطعا ناشی از فعالیت های سیاسی و راهبری بوده که در سراسر کشور صورت گرفت و طبیعی است که در ادامه راه نیز باید تعامل، همدلی و همفکری باشد و زمانی موفق هستیم که به این گفتمان ها اعتقاد عملیاتی داشته باشیم.

احمدی گفت: بخشی از اعتقاد عملیاتی همفکری، تعامل و فهم مشترک از قضایا با کسانی است که در این جریان رسما جایگاه رسمی دارند و بخشی از آن به بدنه جامعه، نهادها، احزاب و تشکلهای مردمی و کسانی که در این مسیر بودند و تعامل با هر دو بخش از سوی رئیس جمهور و وزیر کشور توصیه شده است و تاکید شده با احزاب و گروه های سیاسی تعامل داشته باشیم و توصیه شده که با سایر ارکان ازجمله ائمه جمعه، نمایندگان مردم و روحانیت تعامل داشته باشیم و بنا داریم که گام به گام سازوکار را فراهم کنیم تا این تعامل ایجاد شود.

وی با اشاره به بیانیه ای که از سوی اصلاح طلبان استان صادر شد، بیان کرد: اگر تحلیلی کردید و مطلبی نوشتید بسیار کار خوبی کردید چراکه غیر از این می کردید، برداشت ما این بود که سرزندگی و نشاط سیاسی را ندارید. این مطلب شما از سر مخالف نبوده است بلکه آنچه که منعکس شده از باب دلسوزی برای مردم استان بود. انتظار داریم با اطلاعات، دلسوزی، سعه صدر، شناخت و مطالبه گری از این به بعد هم چنین اقداماتی در چارچوب تدبیر و عقلانیت صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اینکه دنبال شایسته سالاری باشیم یک مطلوب است از پایداری، اصولگرا، اصلاح طلب، چپ و راست همه حرفشان شایسته سالاری است اما همه مرد و مردانه پای این مساله بایستیم و اگر همه ایستادیم قول می دهم که در خط مقدم باشم. کمک کنید تا سیستم شایسته سالاری را به شکل نسبی اجرا کنیم و به شایستگان بهاء می دهیم.

احمدی تصریح کرد: بجز عهد اخوت، پیمان با خدا و این کشور، هیچ عهدی با کسی ندارم و هر نیروی شایسته یا باشد اولین دستی که به طرف او دراز خواهد شد دست بنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: قومیت به نفسه می تواند یک سرمایه اجتماعی و حاصل یک عامل اجتماعی و جمعی باشد اما اگر قومیت اهرمی شد که ارزشهای انسانی، مدیریتی و شایسته سالارانه را زیر پا بگذاریم آن موقع به جای اینکه سرمایه اجتماعی منجر به توسعه شود به مانع توسعه تبدیل می شود. اجازه دهیم شایستگان هر قوم و امروز همان جوانانی هستند که به دانش و اطلاعات مجهز اند و اگر رو شوند به آنها فرصت می دهم و ازشون استفاده می کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اما اگر به صورت سنتی برخورد شود که این فرد باید باشد با توسعه، شعارهایی که داده می شود و مطالباتی که از آقای روحانی دارید، سازگاری ندارد و درصورتی که جایی دیدم با هر هزینه ای احتمال دارد جلوی آن بایستم چون برای من پیشرفت کشور و این استان از مطالبه یک شخص یا گروه مهمتر است.

احمدی با اشاره به اینکه همه باید قانون گرا باشیم، بیان کرد: همه ما و ابتدا بنده بعنوان مدیر موظف به اجرای قانون هستند و در اجرای قانون با هیچ کس تعارفی ندارم و مطمئن باشید هیچ جا بخاطر منافع شخصی، گروهی، جناحی و قومی قانون را زیر پا نمی گذارم البته احتمال دارد که در بعضی اوقات بعلت اطلاع نداشتن از قانون و اطلاعات خطا کنم اما بنا دارم که قانون گرایی محور باشد.

وی در خصوص حقوق زنان عنوان کرد: باید زنان را توانمند کنیم که توانمند سازی صرفا با پست دادن و مدیرت دادن نیست اگر واقعا از زمان خود استفاده کنیم این هم خوب است و قول می دهم که فضا را باز کنم تا نسبت به روند گذشته تغییر مثبت داشته باشیم. از زنان با حفظ حرمت زنانف تخصص و تاکید بر توانمند سازی در مدیریت استان استفاده می کنم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ مدیری را بدون برنامه در جلسات نمی پذیرم و اجازه نمی دهم کسی در جلسات کلی گویی کنند و جلسه و ما را بگیرد.

احمدی در مورد توزیع اعتبارات استان گفت: نگاه ما به توزیع اعتبارات اینست که باید توازن رعایت شود البته دولت نیز بسترهایی را فراهم کرده و تلاش می کنیم که این مساله را تعدیل کنیم. بنا داریم که ضمن هموارتر کردن مسیرهای ایجاد شده، مسیرهای ناهموار استان را نیز به سمت مسیرهای هموار هدایت کنیم و نگاه تنگ نظرانه نمی تواند ما را به سمت و سوی پیشرفت ببرد بلکه باید فضا را باز کنیم تا همه از فرصت ها استفاده کنند و ان شاء الله این امر را به شکل جدی دنبال خواهم کرد.

وی با اشاره به بهره گیری از جوانان تصریح کرد: از جوانان نیز استفاده خواهیم کرد اما جوانان باید آرام آرام در بسترهای اجرایی بالا بیایند. برنامه ما اینست که در تمام دستگاهها از جوانان داریا تخصص و توانمندی استفاده کنیم و در روزهای آینده بارقه های این کار را از استانداری شروع خواهم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تغییر مدریران عنوان کرد: سعی داریم تا جایی که امکان دارد مدیر از بیرون نیاوریم و اگر کسی از بیرون آورده ام قطعا باید تجربه اجرایی و مدیریتی اش از متوسط مدیران استان بیشتر باشد اما اخلاقا به مردم استان قول داده ام که از نیروهای استان استفاده کنم. اگر قرار باشد براساس قومی و قبیله ای و یا جناحی مدیران را انتخاب کنیم باید برویم و از بیرون استان با اتوبوس مدیر وارد کنیم و دور همه نیروهای استان را خط بزنیم بنابراین نباید اجازه بدهیم که این کار صورت گیرد بلکه باید نگاه نسبی داشته باشیم و گردش مدیران و نخبگان یک امر طبیعی است و باید از فرزندان این استان استفاده کنیم و همانطوری که بنده نقطه قوت و ضعف دارم قطعا نیروهای این استان هم دارند و من وظیفه دارم که از آنها استفاده کنم و حق نقد و بررسی وجود دارد اما همیشه انصاف، مروت و شجاعت مدنظر قرار داده شود.

احمدی تصریح کرد: یک جامعه مدنی باید مطبوعات فعال داشته باشد بنابراین هیچ گاه سعی بر محدود کردن مطبوعات نداشتم اما با برنامه حرکت می کنم و هیچ ارزیابی عملکردم را روی اظهارنظر سایتها و رسانه ها نمی گیرم هرچند از آنها دیدگاه می گیرم و هر جایی که نقد یا پیشنهادی از سر دلسوزی و کمک به مردم باشد، با دیده منت می پذیریم اما اگر منافع گروهی، جناحی و فرد باشد مطمئنا خللی در مسیر ما ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت های استان شناسایی شده و با برنامه ریزی آینده این استان را روشن، مشروط به کمک نخبگان برای هموار کردن مسیر است. در دولت تدبیر و امید با همه مشکلاتی و محدودیت هایی مالی که دارد و نفت بشکه ای ۱۱۰ دلار به بشکه ای ۳۰، ۴۰ دلار رسیده است، منابع وجود ندارد و دولت تدیبر و امید دنبال پول پاشی نیست، دنبال این نیستیم که با حرکتهای پوپولیستی مردم را مشغول کنیم بلکه دنبال اینست که با تدبیر چهار سال دولت یازدهم اقدامات خوبی در کشور انجام داد و نرخ تورم را پایین آوردف نقدینگی را به شکل نسبی کنترل کرد، رشد اقتصاد را مثبت کرد، تراز بازرگانی بهبود یافت هم اکنون به سمت اشتغال و تولید آمده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اصلاح طلب واقعی و کسی که دلش برای مردم می سوزد باید اینها را ببیند و بعد کمک کند اما اگر به فکر منافع شخصی باشیم این فکر اصلاح طلبی نیست. فکر اصلاح طلبی فکری است که اینده کشور و استان و منافع عمومی و ملی را ببیند و اگر مسیر این بود در خدمت شماها هستم و اگر مسیری دیگری بود کار خود را انجام می دهیم.کسی که شعار اصلاح طلبی می دهد باید دایره دید، نگاه و سعه صدرش بیشتر از دیگران باشد و توقع از اصلاح طلبان بیشتر است.

سید رقیه پناهی رئیس انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ما به روند انتخاب استاندار اعتراض داشتیم و به شخص هیچ گونه اعتراضی نداشتیم.

وی افزود: خوشبختانه با پیروزی دکتر روحانی در انتخابات سال ۹۲ بسیاری از احزاب به محاق رفته، دوباره فعال شدند و شور و نشاط سیاسی به فضای کشور برگشت. استان ما نیز از این روند مستثنی نبود و در چهار سال گذشته شاهد شکل گیری و فعالیت احزاب جدید و پوست اندازی بعضی احزاب قدیمی بودیم.

پناهی بیان کرد: مواضع توسعه محور استاندار جدید نشان می‌دهد که می‌توان نقشی ویژه‌ای برای اجزاب در پروسه تصمیم سازی‌های کلان متصور شد. بنابراین ما به عنوان نمایندگان احزاب مختلف اصلاح طلب و اعتدال گرا می‌توانیم، امیدوار باشیم که همگرایی مجموعه ما و تیم مدیریتی دکتر احمدی به روند توسعه استان کمک کند.

رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قطعاً فصل مشترک همه ما اعتقاد به روند مدبرانه و عقلانی دولت دکتر روحانی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و این همگرایی می‌تواند به پر رنگ شدن این روند در استان ما و اجرایی شدن برنامه‌های توسعه طلبانه و محرومیت زدای دولت منجر شود.

پناهی اضافه کرد: مطالبات من به عنوان یک شهروند زن نگاه توسعه محور در تمام حوزه‌های فرهنگی سیاسی و اقتصادی حفظ استقلال فکری، استفاده از مدیران شایسته و توانمند و متخصص، عدم توجه به گروکشی و سهم خواهی های قومی قبیله ای‌، مرتفع کردن معضل بیکاری به خصوص جوانان عزیز توجه و استفاده از بانوان توانمند در عرصه‌های مدیریتی را خواهانم.

علی خواجوی، رئیس انجمن معلمان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت قانون، پاسخگو بودن مسئولان، رعایت تفکیک قوا، تغییر سازنده، رفع بی عدالتی ها، استفاده از نیروهای استان در مدیریت ملی، برخورد عملی با قومیت گرایی، استفاده از توان بانوان در مدیریت، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری از مهمترین مطالبات ماست.

وی افزود: دومین استان کشور هستیم اما برخی خانواده های این استان نان خود را از نانوایی قرضی می گیرند.

خواجوی بیان کرد: در تصمیماتی که برای توسعه استان گرفته می شود جریانات سیاسی دیده شوند.

سید رضا عسکری، شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلاشهای زیادی برای استقرار دولت دوازدهم صورت گرفت و هزینه های زیادی پرداخت شد و بد اخلاقی های رد مقابل حامیان آقای روحانی نیز صورت گرفت که انتظار داریم قدر این فرصت را بدانیم و پاسخ محکمی به این مسایل داد.

وی افزود: یکی از مطالبات مهم استان اشتغالزایی بخصوص برای جوانانی که در انتخاب دولت تدبیر و امید نقش ایفاء کردند. ظرفیت استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه توریست علاوه بر منابع نفت و گاز می تواند این استان را متحول کند که باید با برنامه ریزی اقدامات تاثیرگذاری صورت گیرد.

فرزانه آرامش، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه متوازن بدون استفاده از تمام ظرفیت های انسانی زنان و مردان، محقق نخواهد شد که سهم بانوان و زنان تاکنون مغفول مانده است. اجازه امتحان توانمندی های زنان در عرصه مدیریت استان داده شود.

وی بیان کرد: گزینش و چینش بانوان در یک سیکل عقلانی، توجه به تخصص و به دور از حاشیه صورت گیرد.

ایمان محمد پور، رئیس ستاد جوانان آقای روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتخاب مشاوران جوان از نخبگان علمی، سیاسی و اجتماعی استفاده شود. همچنین ۳۰ درصد از مدیران میانی از بین جوانان و بانوان انتخاب شوند.

وی مهمترین مشکل جوانان این استان را بیکاری عنوان کرد و افزود: مسئولان استان به راه اندازی ۵ واحد پتروشیمی استان توجه کنند تا نرخ بیکاری استان کاهش یابد.

چنگیز هاشمی، قائم مقام ستاد آقای روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آاقی روحانی در استان بالاترین آراء را به خود اختصاص داد که نشان از تلاش ها و فعالیتهای واحد اصلاح طلبان و اعضای ستاد بوده است.

وی ضمن انتقاد از نرخ بیکاری اعلام شده برای استان بیان کرد: نرخ بیکاری استان بیش از آن چیزی است که اعلام شده است و این معضل بعنوان یک آسیب جوانان استان را تهدید می کند.

هاشمی تصریح کرد: سرمایه گذاری بخش دولتی در این استان آنطور که باید و شاید نبود،  ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان در رکود به سر می برند و ۵۰ درصد واحدهای فعال ظرفیت آنها کمتر از ظرفیت واقعی است.

این عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مهاجرت از روستا به شهر در این استان شدید است و طی ۱۵ سال اخیر از ۲۲۰۰ روستای استان هم اکنون ۵۰۰ روستا خالی از سکنه شدند.

علی کامرانی مقدم، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اکثریت اعضای ستاد آقای روحانی همانند مردم ایران به نام اصلاحات به آقای روحانی رای دادند. ما معتقدیم که رای و پایگاه آقای روحانی اصلاح طلبی است.

وی افزود: ما دنبال تعامل با استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستیم اما اگر رفتارهای استاندار در مسیر جریان اصلاح طلبی و دولت تدبیر و امید نباشد سد راه خواهیم شد.

محمد علی طاهری، رئیس انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان نیازمند ایجاد صنایع پایه در راستای تولیدات نفت و گاز است.

وی اضافه کرد: مرکز کشور به نیروهای بومی استان کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت ها توجه کنند چنانچه تا کنون دولتهای اصولگرا، سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید به این مساله توجه نکردند.ایسنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت