پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 آبان 1396 ساعت 13:08:: شناسه خبر: 26903

سوگواری مردم کهگیلویه وبویراحمد در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)

امروز حسینیه‌ها، مساجد و خیابان‌های کهگیلویه و بویراحمد همچون مناطق مختلف این استان صحنه دلدادگی و ارادت شیفتگان به ائمه اطهار (ع) است.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

همزمان با سراسر کشور قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت دومین پیشوای شیعیان جهان امام حسن مجتبی (ع) سوگوار هستند.
به گزارش صدای جنوب،مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد امروز ،جمعه،در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در تمامی نقاط این استان با حرکت به سمت حرم امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در غم جانسوز رحلت آخرین فرستاده الهی و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری می‌پردازند.

ارادتمندان، شیفتگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نصب پارچه نوشته‌های سیاه رنگ عزا بر سر درب منازل، مغازه‌ها و مکان‌های عمومی عشق و ارادت خود را نسبت به رسول گرامی اسلام (ص) و امام دوم شیعیان نشان داده‌اند.
سخنرانان و مداحان در این آیین‌های سوگواری به تبیین بخشی از زندگی، ابعاد شخصیتی، فضائل و ویژگی‌های حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) می‌پردازند.
زیارت ازبعید (از راه دور) پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) نیز در این آیین‌های عزاداری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد قرائت می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت