پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 خرداد 1395 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 2738

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

بهره برداری از۱۶۲ طرح بخش سلامت کهگیلویه و بویراحمد دردولت یازدهم

میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح بهداشتی و درمانی افزون بر ۶۲۵ میلیارد ریال می باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بهره برداری ۱۶۲ طرح در حوزه بهداشت و درمان در کهگیلویه وبویراحمد در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش صدای جنوب،امام بخش قائدی روز چهارشنبه میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح بهداشتی و درمانی را افزون بر ۶۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی بهره برداری از ۷۰خانه بهداشت در روستاها و مناطق محروم این استان با همکاری استانداری و کمیته امداد امام (ره)را از مهمترین طرح های افتتاحی در بخش سلامت استان در دولت یازدهم اعلام کرد.
قائدی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت و تجهیز این تعداد خانه بهداشت روستایی در استان را حدود ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این تعداد طرح افتتاحی از مجموع ۱۸۵ پروژه نیمه تمام از سال ۹۲ در حوزه بهداشت و درمان بوده است، گفت: ۱۷ طرح عمرانی در این حوزه نیز طی امسال و سال ۹۶ به بهره برداری می شود.
وی با اشاره به اهتمام دولت و وزارت بهداشت برای افزایش ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در کل کشور تا پایان سال ۹۶ ، افزود: سهم کهگیلویه وبویراحمد در این راستا نیز ۴۰۰ تخت اعلام شده است.
قائدی با بیان اینکه تامین اعتبار مورد نیاز در این راستا نیز از محل طرح تحول سلامت خواهد بود، گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز هفت طرح در این زمینه پیش بینی شده است.
وی چهار بیمارستان از جمله ۲۰۰ تختخوابی یاسوج با میزان پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصد ، دو بیمارستان ۱۰۰ و ۹۶ تختخوابی در گچساران، ۳۲ تختخوابی باشت و ۳۲ تختخوابی بهمئی را از مهمترین این طرح ها اعلام کرد.
قائدی احداث دو کلینیک ویژه در شهرهای گچساران و دهدشت، تکمیل بخش اورژانس بیمارستان های شهید بهشتی و امام سجاد (ع) دریاسوج و امام خمینی (ره) دهدشت و مرکز جامع غربالگری سرطان را از دیگر طرح های مهم و اولویت دار استان اعلام کرد.
وی میزان اعتبار لازم برای بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج را نیز بدون تجهیزات و امکانات درمانی افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
قائدی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه مهم بخش عمده ای از مشکلات و چالش های فراروی حوزه درمان استان مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی مرکز پزشکی هسته ای در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج و دو دانشکده بهداشت و پرستاری در استان ، گفت: تامین اعتبار این طرح ها نیز از محل اعتبارات ملی و حوزه وزارت بهداشت و همکاری خیرین خواهد بود.
قائدی میزان اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل دو دانشکده پرستاری و مامایی و مرکز پزشکی هسته ای را به ترتیب افزون بر ۱۴۰ و ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
اکنون در استان ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۹۸۰ تخت بیمارستانی فعال است که از این تعداد ۷۹ تخت ویژه است .
ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت