پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آذر 1396 ساعت 21:09:: شناسه خبر: 27721

با محوریت استاندار خوزستان صورت گرفت؛

صلح و سازش دو طایفه محمدی و موسایی در پتک باغملک پس از چندین سال نزاع خونین

جلسه‌ نهایی صلح دو طایفه محمدی و محمد موسایی پس‌از پیگیرهای ‌چند ساله شورای تامین استان‌ با حضور بزرگان دو طایفه در قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه خوزستان برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: نزاع طایفه ای چند ساله در پتک باغملک به دنبال تاکیدات ویژه استاندار خوزستان و پیگیری و وساطت شورای تامین استان با مصالحه طرفین خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب، قدرت اله دهقان معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اعلام به مصالحه رسیدن نزاع طایفه ای چند ساله در پتک باغملک اظهار داشت: به دنبال تاکیدات ویژه استاندار خوزستان و با پیگیری و وساطت شورای تامین استان خوشبختانه امروز (پنجشنبه ۹ آذر ماه) نزاع طایفه ای چند ساله در پتک باغملک با مصالحه طرفین خاتمه یافت.

وی افزود: جلسه‌ نهایی صلح دو طایفه محمدی و محمد موسایی پس‌از پیگیرهای ‌چند ساله شورای تامین استان‌ با حضور بزرگان دو طایفه در قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه خوزستان برگزار شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار توضیح داد: جلسه نهایی صلح دو طایفه درگیر در حالی برگزار شد که برخی از بزرگان این دو طایفه چند ماه قبل به علت ابهامات موجود در مورد عدم نقش آفرینی و استفاده از نفوذ و ظرفیت خود در کنترل وضعیت منطقه احضار و بازداشت شدند و طی مذاکرات و جلسات مختلف نهایتا در جلسه امروز همزمان با آغاز هفته وحدت، بزرگان دوطایفه درگیر، صلح‌نامه‌ای با ۱۵ماده را امضا کردند.

 

دهقان ادامه داد: در پایان این نشست، بزرگان دو طرف به مصافحه و روبوسی پرداخته و سپس ناهار وحدت را باهم صرف نمودند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش های انجام شده از سوی دستگاه های متولی که با محوریت شورای تامین استان برای پایان این نزاع انجام شد جلسات متعددی با محوریت استانداری در حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بزرگان دو طرف برگزار شد.

 

دهقان با یادآوری تبعات منفی سیاسی اجتماعی و امنیتی چنین نزاع هایی برای کل استان تاکید کرد: در بخش آموزش و پیشگیری باید برنامه ها و تلاش های جدی تری انجام شود و همه شهروندان نسبت به قوانین و راه های حل و فصل اختلافات خود آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند.

صلح و سازش دو طایفه محمدی و موسایی بعد از چند سال

سردار عباس زاده فرمانده انتظامی استان نیز در تشریح این خبر گفت:روز ۹ آذر ماه با حضورنیروی انتظامی ومشارکت همه اعضای محترم شورای تامین استان دو طایفه‌ی محمدی و محمدموسایی با انعقاد صلح نامه ای با ۱۵ماده به نزاع و درگیری چند ساله خود پایان دادند.

این مقام ارشد پلیس اذعان داشت:هم اکنون صلح وسازش بین دو طایفه درگیر در باغملک برقرار است

دو طایفه یاد شده به دلیل اختلافات ملکی چند سال است که با هم نزاعهای خونین داشته و چند نفر از دو طرف نیز کشته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت